Buick GS 400 1969
-
- Posts: 555
- Joined: Fri Mar 12, 2004 12:40 pm
Re: Buick GS 400 1969
Laatste maanden niet meer gepost, maar wel wat dingen gedaan.
Weatherstripping geplaatst rondom de zijruiten; nieuwe waterpomp geplaatst wegens overhitten, startmotor vervangen. Nu een ministarter erop gezet, dat had ik eerder moeten doen. Blok draait veel sneller rond. Gordels geplaatst, sierlijsten geplaatst. Nog wat plekjes dichtgesmeerd bij het schutbord waardoor wat water naar binnen kwam bij hevige regenval.
Momenteel staat de auto weer bij de plaatwerker. Bij het plaatsen van de torsieveren schoten ze er weer uit omdat de beugels waar ze in moeten niet goed vast zaten. Hij was dat vergeten en gaat dat nu onder garantie herstellen. En ook nog zodanig dat de verf niet beschadigt.
Als dat klaar is heb ik nog wat garantiewerk van de spuiter. Paar lopers ontdekt. En daarnaast gaat hij nog wat beschadigingen die ik zelf heb gemaakt herstellen.
Daarna wordt het een keer tijd voor het interieur, maar ik wil komende zomer ook veel rijden.
Helaas lekt hij wel een beetje koelvloeistof, dus op termijn moet de timingcover er nog een keer af. Ik ben heel subtiel geweest met vloeibare pakking; kennelijk iets te subtiel. Ik baal er wel van, want 1 van de tapgaten in het blok waar ook koelvloeistof bij komt is vrij matig waardoor er kans op doordraaien is. Dat is nu wel lekdicht (bout met de dubbele sluitring), maar opnieuw loshalen doe ik liever niet eigenlijk. Maar ok, het is wat het is.

Auto rijdt heerlijk verder; helaas wel een kleine liftertik ontstaan. Heb nu een liter olie uitgewisseld voor ATF, dat heeft wel wat geholpen. Oliedruk is wel goed, dus ik ben er verder niet bang voor, maar ik heb liever geen tik. Ik wil nog een keer de kleppendeksel losnemen om te achterhalen welke lifter precies het is. Alleen zou de inlaat er af moeten als ik de lifter wil vervangen.
Weatherstripping geplaatst rondom de zijruiten; nieuwe waterpomp geplaatst wegens overhitten, startmotor vervangen. Nu een ministarter erop gezet, dat had ik eerder moeten doen. Blok draait veel sneller rond. Gordels geplaatst, sierlijsten geplaatst. Nog wat plekjes dichtgesmeerd bij het schutbord waardoor wat water naar binnen kwam bij hevige regenval.
Momenteel staat de auto weer bij de plaatwerker. Bij het plaatsen van de torsieveren schoten ze er weer uit omdat de beugels waar ze in moeten niet goed vast zaten. Hij was dat vergeten en gaat dat nu onder garantie herstellen. En ook nog zodanig dat de verf niet beschadigt.
Als dat klaar is heb ik nog wat garantiewerk van de spuiter. Paar lopers ontdekt. En daarnaast gaat hij nog wat beschadigingen die ik zelf heb gemaakt herstellen.
Daarna wordt het een keer tijd voor het interieur, maar ik wil komende zomer ook veel rijden.
Helaas lekt hij wel een beetje koelvloeistof, dus op termijn moet de timingcover er nog een keer af. Ik ben heel subtiel geweest met vloeibare pakking; kennelijk iets te subtiel. Ik baal er wel van, want 1 van de tapgaten in het blok waar ook koelvloeistof bij komt is vrij matig waardoor er kans op doordraaien is. Dat is nu wel lekdicht (bout met de dubbele sluitring), maar opnieuw loshalen doe ik liever niet eigenlijk. Maar ok, het is wat het is.

Auto rijdt heerlijk verder; helaas wel een kleine liftertik ontstaan. Heb nu een liter olie uitgewisseld voor ATF, dat heeft wel wat geholpen. Oliedruk is wel goed, dus ik ben er verder niet bang voor, maar ik heb liever geen tik. Ik wil nog een keer de kleppendeksel losnemen om te achterhalen welke lifter precies het is. Alleen zou de inlaat er af moeten als ik de lifter wil vervangen.
Last edited by SRB12 on Tue May 23, 2023 3:21 pm, edited 2 times in total.
Re: Buick GS 400 1969
Toch nog een paar puntjes op de i.
Hopelijk ga je vooral meters maken en komt de rest wel zodra het weer weer slechter wordt.
Veel rijplezier
Hopelijk ga je vooral meters maken en komt de rest wel zodra het weer weer slechter wordt.
Veel rijplezier
-
- Posts: 100
- Joined: Sun May 09, 2021 3:27 pm
Re: Buick GS 400 1969
Jammer van de lekage, maar je kan in ieder geval touren.
kun je na het verwijderen van de timecover geen helicoil erin zetten om weer draad te hebben!


Re: Buick GS 400 1969
Ja dat is misschien wel een optie. Op zich gaat het nog als ik voorzichtig ben met aandraaien. Heb er nu een nieuwe bout in, dat helpt wel.
En ik zit dan met spanen die je moeilijk schoon kunt maken.
En ik zit dan met spanen die je moeilijk schoon kunt maken.
-
- Posts: 100
- Joined: Sun May 09, 2021 3:27 pm