Chevrolet el-camino 1974
-
- Posts: 113
- Joined: Sun May 09, 2021 3:27 pm
Re: Chevrolet el-camino 1974
Afgelopen weekend het dashboard afgemaakt en weer ingebouwd.
In het algeheel is het redelijk gelukt, heb me wel verkeken op het opnieuw bekleden. De stof die ik gebruikt heb is subliem en zeer geschikt voor een dashboard.
Ben zelf wat te onzeker geweest en heb te snel rest stukken verwijdert, zodat het resultaat een kleine 7 is geworden, maar in ieder geval een stuk beter dan wat het was.

Dit was hem,

En dit is uiteindelijk het resultaat.
In ieder geval een busy weekend, en het dashboard weer op zn plek.

In het algeheel is het redelijk gelukt, heb me wel verkeken op het opnieuw bekleden. De stof die ik gebruikt heb is subliem en zeer geschikt voor een dashboard.
Ben zelf wat te onzeker geweest en heb te snel rest stukken verwijdert, zodat het resultaat een kleine 7 is geworden, maar in ieder geval een stuk beter dan wat het was.

Dit was hem,

En dit is uiteindelijk het resultaat.
In ieder geval een busy weekend, en het dashboard weer op zn plek.


-
- Posts: 113
- Joined: Sun May 09, 2021 3:27 pm
Re: Chevrolet el-camino 1974
Updeeetje......
Afgelopen week was het weer niet echt bijzonder, en aangezien de vrouw geen plannen had met de vakantie, dit mooi gebruikt om het interieur verder af te maken.

Eerst de bodem geschuurd en in een dikke laag coating gezet.

Daarna een laag vibraflex ontdreuning erin geplakt.

Ook de ruimte achter de cabine goed geschuurd en gecoat.

Heb nooit begrepen waarom deze ruimte erin zit, zal wel te maken hebben met de bodemgroep van de chevelle, maar is een rampruimte i.v.m. water, vuil en roest ellende, aangezien het deksel de bodem van je pick-up bed is.......

Heb 2 afwateringsgaten in bodem gemaakt en ga het deksel dik in de kit zetten.
Kan het opbergvak aan de binnenzijde goed benutten als inspectie luikje.
Alle bedrading weer terug gebonden achter het dashboard, en het nieuwe tapijtje erin gevochten.
Dit is net als het dashboard bekleden een lastig klusje om het een beetje naar het zin te krijgen.


Maar kan weer zitten, nu de deurstijl bekleding nog en dan gaan we maar eens proberen of ie op eigen kracht de garage uit wil.


Heb in de tussentijd ook wat uitzoekwerk gedaan i.v.m het opbouwen van de originele motor, aangezien ik deze er uiteindelijk weer in terug wil plaatsen.
Had het plan om er andere koppen voor aan te schaffen, maar ben hier vanaf gestapt.
Na overleg met Jacco uit Rijsenhout besloten om de orignele koppen eerst een kans te geven.
Jacco heeft ze gecheckt op status (scheurtjes enzo), ga ik er van de week de vingerfrees inzetten en de hoofdjes even van een mooie in en uitlaat flow proberen te voorzien.


Na deze actie gaan ze terug naar Rijsenhout om te kijken of ik mn werk goed heb gedaan en dan worden de klepzetels driezijdig geslepen om het af te maken.
Setje performance kleppen en veren erin en heb de koppen een mooi 2e leven gegeven. Hoop ik.
Afgelopen week was het weer niet echt bijzonder, en aangezien de vrouw geen plannen had met de vakantie, dit mooi gebruikt om het interieur verder af te maken.


Eerst de bodem geschuurd en in een dikke laag coating gezet.


Daarna een laag vibraflex ontdreuning erin geplakt.


Ook de ruimte achter de cabine goed geschuurd en gecoat.

Heb nooit begrepen waarom deze ruimte erin zit, zal wel te maken hebben met de bodemgroep van de chevelle, maar is een rampruimte i.v.m. water, vuil en roest ellende, aangezien het deksel de bodem van je pick-up bed is.......


Heb 2 afwateringsgaten in bodem gemaakt en ga het deksel dik in de kit zetten.
Kan het opbergvak aan de binnenzijde goed benutten als inspectie luikje.

Alle bedrading weer terug gebonden achter het dashboard, en het nieuwe tapijtje erin gevochten.
Dit is net als het dashboard bekleden een lastig klusje om het een beetje naar het zin te krijgen.


Maar kan weer zitten, nu de deurstijl bekleding nog en dan gaan we maar eens proberen of ie op eigen kracht de garage uit wil.


Heb in de tussentijd ook wat uitzoekwerk gedaan i.v.m het opbouwen van de originele motor, aangezien ik deze er uiteindelijk weer in terug wil plaatsen.
Had het plan om er andere koppen voor aan te schaffen, maar ben hier vanaf gestapt.
Na overleg met Jacco uit Rijsenhout besloten om de orignele koppen eerst een kans te geven.
Jacco heeft ze gecheckt op status (scheurtjes enzo), ga ik er van de week de vingerfrees inzetten en de hoofdjes even van een mooie in en uitlaat flow proberen te voorzien.


Na deze actie gaan ze terug naar Rijsenhout om te kijken of ik mn werk goed heb gedaan en dan worden de klepzetels driezijdig geslepen om het af te maken.
Setje performance kleppen en veren erin en heb de koppen een mooi 2e leven gegeven. Hoop ik.

-
- Posts: 113
- Joined: Sun May 09, 2021 3:27 pm
Re: Chevrolet el-camino 1974
Het uitfrezen van de inlaat en uitlaatpoorten viel me 200% mee, ze worden nu door Jacco verder bewerkt, ook meteen de verbrandingskamers wat minder ruw gemaakt.

Zit in ieder geval genoeg matriaal, dus gaat er niet zomaar doorheen.

Ga ook de poorten van het manifold wat aanpassen, is dan wel een edelbrock 2701, maar ook dit kan netter.

Zit in ieder geval genoeg matriaal, dus gaat er niet zomaar doorheen.

Ga ook de poorten van het manifold wat aanpassen, is dan wel een edelbrock 2701, maar ook dit kan netter.