Chevrolet Camaro 1977 (UPDATE 03-05-2010 en klaar dit jaar)

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Post Reply
Camaro
Posts: 1767
Joined: Sun Nov 28, 2004 11:42 am

Chevrolet Camaro 1977 (UPDATE 03-05-2010 en klaar dit jaar)

Post by Camaro »

Ik zat er al een tijdje over te piekeren om de levensloop van de Camaro er ook maar eens op te zetten. Al met al begint het toch aardig op een langdurend project te lijken.

Ik heb de auto gekocht in december 2001 en er is ondertussen al aardig wat verandert. Ik ben bang dat ik voorlopig ook nog niet klaar ben.

Na jaren lang met een 71 Mercury Grand Marquis te rijden was het tijd voor wat anders. Ik had me oog laten vallen op een Pontiac Firebird. Deze stond bij Auto magic in Lisse.

Na diverse keren contact te hebben gehad met Kees, ben ik gaan kijken toen de firebird uit Zwitserland was aangekomen. Deze viel mij een beetje tegen. Toen wees Kees mij op een Camaro. Niet in eeste instantie mijn smaak, maar we kunnen natuurlijk altijd even kijken.

Wat meteen opviel was de hardheid van de auto, Zwitserse APK zat er nog op en een boekje vol met rekeningen van de vorige eigenaar. Na een proefritje was ik eingelijk meteen verkocht.


Aanschaf december 2001

Image

Image

Image

Image

Image

Na dat de auto eindelijk voor de deur stond begonnen we met de aanpassingen. oa

Een nieuwe Holly 600 CFM
Edelbrock torker inlaat
Hooker competion Headers
B&M 2400 Stahl converter
RVS 304 gepolijst uitlaat systeem.

In in 2003 kreeg ik nog een aanrijding met een VW Golf Varriant. Deze parkeerde zomaar uit. En ik ging er met een iets te hoge snelheid in.
Gevolg, schade aan de zijkant en me complete achteras eronderuit geslagen. Bleef met me 10J's achter zijn subframe hangen :D

Even bij elkaar €6500 schade. Van de verzekering nieuw gekregen.

achteras
bladveren
High Yeakers
raamrubbers
Velgen incl banden
Spuitwerk, incl dak (Was vinyl)
Etc

Image

Image

Image

Zo zag de auto er uit nadat hij bij de spuiter vandaan kwam, nie slech

Image

Image

Meteen ook maar het een en ander aangepast aan het motorcompartament.

MSD 6AL
Mallory Unilite Ontsteking
Mallory Promaster coil
Kabel, afstandhouders etc, etc

Image

Auto was weer voor elkaar en reed weer geweldig. Echter een klein jaar later vloog me nokkenas eruit. Geen probleem, spullen besteld bij Summit en vervangen die handel. Echter wat adviezen zoals, nokkenas lagers wissellen etc genegeerd. Gewoon alleen de nokkenas ,lifter pakkingen etc. Want dan hoefde het blok er niet uit :wink:

Door mijn eigenwijsheid was de nokkenas na 3 uur weer naar de klote.
Nu was ik het echt zat. Ik wilde wat knaps onder de motor kap met een leuk vermogen. 305CUI eruit en een ....... erin

Toen begon mijn zoektocht naar een verse motor. Tering wat een geld allemaal. Nederland was geen optie, dus moest ik uitwijken naar de states.

Toen na diverse bedrijven in de states te hebben benaderd bij de http://www.enginefactory.com terecht gekomen.

Eerst was het een 350CUI met 350PK, dat werd steeds meer natuurlijk.
Tot dat ik stopte bij de 383CUI met 450PK met een compleet nieuwe pullyset.
Verder rirkte mijn budget gewoon niet.

Al met al zeer tevreden over het blok, Deze heb ik toen met Roel van Roels cars and bikes ingebouwd.

Blok 383CUi 450 PK
Flex a lite koelvinnen
Set meters Olie druk, Air/fuel ratio, Trnas. Temp
etc, etc

Image

Image

Image

Image

Image


Auto op transpoort naar Roel, Totaal gewicht achter de auto 2400KG. Even met de BMW naar Lisse :oops:

Image

Bij Roel de boel met zijn tween inbouwen. 3 dagen werk geweest incl. de aanpassingen en modificaties

Image

Image

Image

Image

Zo ziet het er nu uit onder de motorkap :thumbsup:

Image

En de auto ziet er nu zo uit

Image

Voor dit jaar moet het volgend gebeuren.

TH350 TCI super street Fighter
Line Lock
Shifter, Hurst dual gate
Olie koeler
En nog wat kleine dingetjes.

Het zal wel een groot project blijven, Bud who cares. It isn't a hobby, Its a live style

UPDATE 22-05-2006

De maand mei is voor mij, modify maand geworden. Samen met Roel (Roels cars and bikes) zijn we zijn alweer eventjes bezig, aldaar hier wat foto's

TH350 TCI super street Fighter

Vanmiddag heb ik eindelijk even kunnen rijden met de nieuwe versnellingsbak...... Tering wat een verschil. Deze heeft een wat langere 1e versnelling en klapt echt in de volgende versnelling...Super

Image

Zie alhier onder de auto

Image

Ook heb ik op advies van menig forum lid mijn uitlaatsysteem groter gemaakt. En deze meteen maar weer over de achteras laten lopen.

Oude 2" uitlaat

Image

Nieuwe uitlaat (Van header tot demper 2,5", na demper 3")
Het geluid is ook totaal anders geworden.....Heerlijk zwaar gewoon. De buren zullen vast weer blij zijn :D

Image

Image


UPDATE 11-07-2006

Het volgende is weer gebeurd.

Linelock met armed switch
K&N X-stream
Hurst Dual gate shifter ( Leuk speelgoed)
Olie temp.

Image

Image

Oude shifter

Image

Nieuwe shifter met armed switch en olie temp. meter

Image
Image

Nu is het voor dit jaar weer even mooi geweest, volgend jaar gaan we wel weer verder :cry:




Februari 2010


Zo…………………………………daar waren we weer. Veel te lang niks aan deze topic gedaan. Afgelopen
jaren wel het een en ander gewijzigd, maar nooit meer extreme dingen gedaan. Nu gaat het toch weer jeuken.
Besloten om Summit “leeg” te kopen en de auto een goed aan te pakken. oa bij Summit

- Nieuwe 15 Alu wheels
- Ceramisch gecoate Hooker Competions
- Nieuwe kleppendeksels
- Tapijt + sound dead
- En nog een vracht aan klein spul (Teveel om op te noemen)

Ook was het (In mijn ogen, vrouw dacht er anders over) nodig om de auto cosmetisch aan te pakken.
Een spuitbeurt kan geen kwaad. Lang getwijfeld maar besloten om hem toch zijn originele GM 13L kleur
te houden. Wel zullen er antracietgrijze “Rally stripes” op komen. Ook heb ik een ande motorkap (Cowl)
op de kop kunnen tikken. Hier moet ook nog wat mee gebeuren, maar wordt super Auto gaat volgende week
naar de spuiter.

Hier alvast wat foto’s, de rest volgt asap.

Image

Image

Image
Last edited by Camaro on Thu May 06, 2010 9:04 pm, edited 13 times in total.
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Post by Funk »

Mooi werk joh, ziet er netjes uit!

Hoeveel vermogen haalde je destijds ongeveer uit je 305 eigenlijk met de aanpassingen ?
Soul
Posts: 2410
Joined: Sat May 22, 2004 1:21 pm

Post by Soul »

Camaro rules ! :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
Camaro
Posts: 1767
Joined: Sun Nov 28, 2004 11:42 am

Post by Camaro »

Funk wrote:Mooi werk joh, ziet er netjes uit!

Hoeveel vermogen haalde je destijds ongeveer uit je 305 eigenlijk met de aanpassingen ?
Hoeveel vermogen eruit kwam weet ik echt niet. De auto kwam lekker van zijn plek. Een 305 kan je gerust leuk opvoeren.
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Post by Funk »

Ik heb een 305 namelijk en wil wel wat meer power :)
RPG
Posts: 1385
Joined: Sat Feb 12, 2005 1:50 pm

Post by RPG »

:thumbsup: Ziet er gaaf uit. Overigens bijna zonde om zo'n mooi glimmend blok in je auto te sleutelen en op te sluiten onder de motorkap.
Je zou um bijna gewoon op de (iets gemodificeerde) salontafel zetten.
Tattood-Camaro
Posts: 289
Joined: Tue Oct 26, 2004 11:18 pm

Post by Tattood-Camaro »

Ziet er gelikt uit!!! Lekker hoor al die Pk's!!!! :evil:
Thing
Posts: 3082
Joined: Mon Jul 25, 2005 5:38 pm

Post by Thing »

heel mooi..!

maa rik zou er nog 2 meters minimaal bij maken..

olie&water temp..

ik zie och liever niet je mooie nieuwe blok warm lopen.. omdat t 305 radiatortje het niet helemaal aankan..

voor de rest!!

TOT DR88 :lol:
Camaro
Posts: 1767
Joined: Sun Nov 28, 2004 11:42 am

Post by Camaro »

Thing wrote:heel mooi..!

maa rik zou er nog 2 meters minimaal bij maken..

olie&water temp..

ik zie och liever niet je mooie nieuwe blok warm lopen.. omdat t 305 radiatortje het niet helemaal aankan..

voor de rest!!

TOT DR88 :lol:
Thanks...

Een watertemp. meter zit er gewoon op, en de motor blijft goed koel. Ook met de warme tempraturen van de zomer. De radiateur werk gewoon naar behoren. Volgens mij maakte ze toen geen verschil tussen een 305 of een 350 etc. Ik heb er trouwens ook 10W40 olie in. Deze kan ook beter tegen eventuele hogere tempraturen.

Wat de olietemp. meter betreft, dit is geen overbodigge luxe. Ik zal er eentje bestellen.

Bedankt voor de reacties.
Tiki God
Posts: 6221
Joined: Mon Nov 01, 2004 11:06 am

Post by Tiki God »

:thumbsup:
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Post by Pavement Pounder »

Mooi werk 8)
HEMIRAM
Posts: 1861
Joined: Mon Nov 01, 2004 8:10 pm

Post by HEMIRAM »

:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
the shinyman
Posts: 326
Joined: Sun Jul 10, 2005 8:36 am

Post by the shinyman »

Dat ziet er gelikt uit onder de kap ! Zou de motorkap er niet meer opzetten it`s a beauty . p.s blijven poetsen greetz Michel $ keep on rolling $
Stargazer
Posts: 2037
Joined: Thu Feb 05, 2004 7:05 pm

Post by Stargazer »

Klasse man!
Inspiratie voor me eigen Camarootje.
Zo'n engine factory blok lijkt me ook wel wat 8)
loader
Posts: 126
Joined: Mon Oct 11, 2004 7:32 pm

Post by loader »

:cry: wat moet ik dan nog veel doen :lol:
Post Reply