Cadillac Calais 1972

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
355EL-CAMINO
Posts: 1943
Joined: Sun Feb 08, 2004 5:03 pm

Re: Cadillac Calais 1972

Post by 355EL-CAMINO »

kijk jij bent goed bezig :thumbsup: en gefeliciteerd man nou behouden he dat pasje dus gedragen zorg dat je de punten er op houd :cheers:
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: Cadillac Calais 1972

Post by watahyahknow »

gefeliciteerd en welkom op het forum
Antoin
Posts: 342
Joined: Sun Mar 09, 2008 6:01 pm

Re: Cadillac Calais 1972

Post by Antoin »

Zo, de uitlaatspruitstukken zijn (eindelijk) terug van de straler, deze week worden ze als het goed is vernikkeld.
M'n vader heeft ook op één na al de afgebroken bouten van de spruitstukken eruit gekregen (zonder het blok te liften of de kop eraf te halen :) ) hopen dat die laatste deze week eruit gaat.
De snelheidsmeter deed het ook niet, ik heb de wartel uit de bak losgedraaid en daar zat een kunststof onderdeel om de snelheidsmeterkabel. Ik weet niet waar dit voor dient of hoe het er eigenlijk uit moet zien. Misschien iemand van jullie?

Pics van het onderdeel :
Image

Image

Iemand?
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: Cadillac Calais 1972

Post by watahyahknow »

ik denk dat het aan de kabel hoort dat of het is de nek van het tandwieltje in de bak , kijk eens hoe een nieuwe km teller kabel voor je auto eruit ziet dan weet je het
Antoin
Posts: 342
Joined: Sun Mar 09, 2008 6:01 pm

Re: Cadillac Calais 1972

Post by Antoin »

Die heb ik dus besteld en het enige wat ik heb gekregen is een vierkante kabel met een aansluiting voor achter op het klokje :(
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: Cadillac Calais 1972

Post by watahyahknow »

dan zou ik na het uitnemen van de motor en bak toch maar even naar binnen kijken zo te zien kune je dat stukje waar de plastic tandwielen inzitten losschroeven en uitnemen 1 groot tandwiel zit op de uitgaande as en het kleintje moet als het goed is meekomen met die plaat , kijk eerst even na in een werkplaatshandboek of zo want ik ben meer een chevy man wat dat soort dingen aangaat . als deze is gebroken even het aantal tanden tellen en een nieuwe halen
Antoin
Posts: 342
Joined: Sun Mar 09, 2008 6:01 pm

Re: Cadillac Calais 1972

Post by Antoin »

Dus je denkt dat het is afgebroken van een tandwiel?
In de shop manual kan ik er geen details van vinden, daar had ik al in gekeken.
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: Cadillac Calais 1972

Post by watahyahknow »

Image
tis zoiets denk ik deze is van een ford





2000 post jeeeeeey
SS396
Posts: 214
Joined: Tue Apr 17, 2007 8:18 pm

Re: Cadillac Calais 1972

Post by SS396 »

welkom welkom!!
En gefeliciteerd :cheers: met je rijbewijs en je geweldige 1e auto!
Een goed begin is het halve werk,het is echt een geweldig slagschip!!!
Ik neem aan dat je hem aan de lpg ;) hangt bij het tankstation??
Succes ermee...
caiman
Posts: 390
Joined: Mon Jan 07, 2008 7:02 pm

Re: Cadillac Calais 1972

Post by caiman »

355EL-CAMINO wrote:kijk jij bent goed bezig :thumbsup: en gefeliciteerd man nou behouden he dat pasje dus gedragen zorg dat je de punten er op houd :cheers:
Punten?
Heeft het Nederlands rijbewijs een puntensysteem?
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Cadillac Calais 1972

Post by Wilf »

Ja, eerste 5 jaar.
Antoin
Posts: 342
Joined: Sun Mar 09, 2008 6:01 pm

Re: Cadillac Calais 1972

Post by Antoin »

SS396 wrote:welkom welkom!!
En gefeliciteerd :cheers: met je rijbewijs en je geweldige 1e auto!
Een goed begin is het halve werk,het is echt een geweldig slagschip!!!
Ik neem aan dat je hem aan de lpg ;) hangt bij het tankstation??
Succes ermee...
Dankjewel!

Uiteraard op LPG, het moet ook leuk blijven.
Een grote amerikaan was toch een jongensdroom.

En na vanmorgen ben ik helemaal blij :D
Mijn vader heeft het voor elkaar gekregen om de laatste van de 4 afgebroken bouten in het blok (van de uitlaatspruitstukken) uit te boren en opnieuw te tappen zonder dat het blok gelift moest worden :D
Bovendien deed mn km teller en snelheidsmeter het niet en dat ligt slechts aan een afgebroken kunststof staafje (heel die wagen van metaal, 2,4 ton gaan ze iets wat altijd ronddraait van kunsstof maken :o )

Het wachten is tot de uitlaatspruitstukken weer terug zijn, deze worden op het moment vernikkeld.
Dan ga ik voor het eerst! een stuk rijden in mn Caddie (hij heeft een tijdje staan "zweten" toen ik mn rijbewijs nog niet had)

Maar helaas is de pret maar van korte duur, want de achterbank moet eruit om de bodem te kunnen lassen.
Ook moeten er nog wat dingen in de garage worden vervangen voor het remsysteem e.d.
Daarna wordt hij APK gekeurd.
Caprice89
Posts: 1305
Joined: Mon Sep 26, 2005 8:45 pm

Re: Cadillac Calais 1972

Post by Caprice89 »

Welkom.

Mooie bak! Hou de glimmende kant boven.
Congrats met het roze kaartje en met een pa die afgebroken bouten kan/wil uitboren van de brute ride van z´n zoon.
Antoin
Posts: 342
Joined: Sun Mar 09, 2008 6:01 pm

Re: Cadillac Calais 1972

Post by Antoin »

Caprice89 wrote:Welkom.

Mooie bak! Hou de glimmende kant boven.
Congrats met het roze kaartje en met een pa die afgebroken bouten kan/wil uitboren van de brute ride van z´n zoon.
Haha, m'n vader heeft erin mogen rijden toen het papiertje er nog niet was en is ook min of meer verliefd geworden :P
Antoin
Posts: 342
Joined: Sun Mar 09, 2008 6:01 pm

Re: Cadillac Calais 1972

Post by Antoin »

Zo, het zat allemaal even niet mee maar nu weer een update.
De uitlaatspruitstukken zijn vernikkeld, alle bouten waren uit het blok en ik heb voor het eerst gecruist in m'n eigen Caddy 8)
Heerlijk gewoon.
Maarja, hij is dus nog niet door de APK, er moet nog wat gebeuren wat ik zelf niet kan dus gaat hij van de week naar de garage.
De bodem van de auto was rot en deze moet dus worden gelast.
Vanmiddag dus de banken eruit gehaald en de vloerbedekking. De banken worden opnieuw gestoffeerd en er komt ook een nieuw tapijtje in.
Maar eerst dus de bodem:
Image

Image

Kan iemand me btw de functie of het nut van de verzinkte koker rechts van het midden vertellen? Dit is dus onder de achterbank.

Image

Zoals je wel kan zien had het niet lang meer geduurd en de buurt sprak niet meer over Johnny Flodder, maar over Fred Flinstone :?

Dan heb ik nu nog wat vraagjes:
Er zat overal dik rubber op gelijmt, isolatiemateriaal. Dit heb ik dus afgehaald, maar wat kan ik straks het beste als isolatie terugplaatsen?
Ook wil ik de hele bodem behandelen, maar waarmee?

Binnenkort meer...
Post Reply