project oldsmobile cutlass 71

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
zorro
Posts: 514
Joined: Fri Sep 10, 2004 11:30 pm

Re: project oldsmobile cutlass 71

Post by zorro »

Matlichtblauw kan natuurlijk ook.

Image
Image
29er Hot Rod
Posts: 1716
Joined: Sun Jan 27, 2008 11:10 pm

Re: project oldsmobile cutlass 71

Post by 29er Hot Rod »

Caddy_v8 wrote:Wat een gezeik idd. Dat hij het gewoon op ZIJN manier doet! Het is zijn auto en zijn geld. Ik heb er alle vertrouwen in dat het resultaat heel leuk wordt. En hoezo is het gebruikte gereedschap niks? Ik kan op de foto niet zien of het Kinzo is hoor!
zegt iemand die over andermans pinstripe kunsten loopt te zeiken als er eerst word uitgetekend....

laat iemand dat dan ook op ZIJN manier doen !!! :D

greetz Ep
Caddy_v8
Posts: 2612
Joined: Tue Mar 20, 2007 4:13 pm

Re: project oldsmobile cutlass 71

Post by Caddy_v8 »

Ach, het is wat je zeiken noemt. Ik kan me die uitspraak van mij (hier) niet herinneren, maar iedereen moet het vooral op ZIJN manier doen.
Dat neemt niet weg dat ik persoonlijk idd meer respect heb voor een pinstriper die het uit de losse hand doet ipv lijnen na te trekken. Dan heb ik het niet over een grove schets of kader, maar ik heb al gezien dat ze echt elk detail vooraf aftekenden (of zelfs een soort doordrukpapier erop plakken om dan na te trekken). Maar zoals gezegd: dat moeten ze vooral zelf weten.

Maar als opmerken dat je een hogere pet op hebt van een pinstriper die uit de losse hand werkt zeiken is....dan ben ik idd een zeikerd :D

Een goeie vriend van me is pinstriper (Tim Mercury). Hij maakt ook wel eens een ruw schetsje, maar de rest is allemaal uit de losse hand en dat vakmanschap kan ik gewoon erg waarderen. Laat dan sommige dingen niet 100% symmetrisch zijn...hier zie je wel dat het handwerk is en vraag je je niet af of het een sticker is. Maar goed, ieder het zijne. Ik kan zelf nog geen lijntje zetten, dus een zekere mate van waardering heb ik voor elke pinstriper die mooi werk levert.
29er Hot Rod
Posts: 1716
Joined: Sun Jan 27, 2008 11:10 pm

Re: project oldsmobile cutlass 71

Post by 29er Hot Rod »

idd die uitspraak was niet hier op het aap.

maar goed, ik hoop dat ik aanstaand weekend rustig kan werken op de cruise inn meets airbrush.... :D en je mag uiteraard altijd commentaar hebben, want ja, ik blijf een ruwe schets maken voordat ik begin :D

greetz Ep, hoop je zaterdag nog ff te treffen daarzo, drinken we er 1 (of 2 ) 8)
Caddy_v8
Posts: 2612
Joined: Tue Mar 20, 2007 4:13 pm

Re: project oldsmobile cutlass 71

Post by Caddy_v8 »

Deal! ;)

Ik heb echt geen flauw idee wie je bent en waar ik je gezien zou hebben, maar zal je zaterdag ongetwijfeld zien dan.
29er Hot Rod
Posts: 1716
Joined: Sun Jan 27, 2008 11:10 pm

Re: project oldsmobile cutlass 71

Post by 29er Hot Rod »

op de meet van Mill Hill denk ik,houthalen ? kelchterenhoef ? bathem ? pfff heb al veels teveel met het koffetje gelopen deze zomer 8)

greetz en tot het weekend :)
perry
Posts: 619
Joined: Sun Sep 07, 2008 12:11 am

Re: project oldsmobile cutlass 71

Post by perry »

Caddy_v8 wrote:Ach, het is wat je zeiken noemt. Ik kan me die uitspraak van mij (hier) niet herinneren, maar iedereen moet het vooral op ZIJN manier doen.
Dat neemt niet weg dat ik persoonlijk idd meer respect heb voor een pinstriper die het uit de losse hand doet ipv lijnen na te trekken. Dan heb ik het niet over een grove schets of kader, maar ik heb al gezien dat ze echt elk detail vooraf aftekenden (of zelfs een soort doordrukpapier erop plakken om dan na te trekken). Maar zoals gezegd: dat moeten ze vooral zelf weten.

Maar als opmerken dat je een hogere pet op hebt van een pinstriper die uit de losse hand werkt zeiken is....dan ben ik idd een zeikerd :D

Een goeie vriend van me is pinstriper (Tim Mercury). Hij maakt ook wel eens een ruw schetsje, maar de rest is allemaal uit de losse hand en dat vakmanschap kan ik gewoon erg waarderen. Laat dan sommige dingen niet 100% symmetrisch zijn...hier zie je wel dat het handwerk is en vraag je je niet af of het een sticker is. Maar goed, ieder het zijne. Ik kan zelf nog geen lijntje zetten, dus een zekere mate van waardering heb ik voor elke pinstriper die mooi werk levert.
ik denk dat ik gerust kan zegge dat ik een van de wat meer ervaren pinstripers uit nederland ben,, doe dit toch al zon 5 a 6 jaar,,
ik heb met vele grote namen kunstwerken gedeeld en heb een mooie collectie,,
ben het helemaal met je eens dat uit de losse hand t egte vakwerk is, maar dit werkt niet voor iedereen,,
ik teken bijna altijd een gedeelte van het ontwerp voor,,
waarom? nou niet omdat ik het niet uit de losse hand kan, maar omdat ik het voor mezelf perfect wil hebbe,, mense betale er ook voor!!
het ontwerp moet ook goed zijn ( meeste pinstripes zijn gewoon gaaf omdat het ontwerp goed is,maar als je naar de lijne kijkt zijn deze vaak niet van geweldige kwaliteit)
ik heb er bijvoorbeeld een van zeke lemanski,, een beetje striper kent deze man en is beslist geen amateur,, zijn ontwerpen zijn ongelofelijk!! maar (en dat is waar ik op let en dan kuan je mij ook best een zeikerd noeme) sommige lijne vind ik slordig,,
maar dat valt dan niet meteen op en het is net wat je ZELF graag ziet,,
en ik zeg niet dat mijn werk perfect is maar dat is wel waar je naar streeft,, dus ook al teken je alles voor ,als iemand het uit de losse hand heeft gedaan en ik vind het er niet uit zien als striper/klant zijnde,, tja :)
en ik ken de werken van tim mercury,, respect daarvoor (hij doet dit al zooo lang ,langer als mij!!)
maar ik ben er niet kapot van,,
maar dat kunne sommige ook van mijn werk zijn :D

hierbij is aleen het blauw voorgetekend,, de rest comes as it goes!!
Image
Caddy_v8
Posts: 2612
Joined: Tue Mar 20, 2007 4:13 pm

Re: project oldsmobile cutlass 71

Post by Caddy_v8 »

Don't get me wrong! Ik lig hier echt niemand af te zeiken ofzo. Maar als het onderwerp toch aangehaald word, dan geef ik mijn mening. Ik heb dat overigens nooit publiekelijk gezegd. We hebben het er wel met vrienden onderling over gehad en dat moet dan iemand gehoord hebben.

Mooie pinstripe van je! Echt cool!
Tim doet het trouwens al meer dan 20 jaar. Niet elk lijntje is 100% symmetrisch, maar dat vind ik het nou juist karakter geven. Kijk, het moeten geen grote afwijkingen zijn, maar het hoeft van mij ook niet op een sticker te lijken. Iedereen moet het vooral op zijn eigen manier doen. Ik heb zelf pinstripes van Herb Martinez en van Fat Daddy. Als je daar heel goed naar kijkt zijn die ook niet 100% strak...maar o-zo mooi!
Tim is trouwens, bij mijn weten, de enige in het land die veel Kafka-stijl doet. Dit heeft hij ook op mijn Cadillac en op mijn bolle ijskastjes gedaan (uit de losse hand). Zijn werk staat ook in een aantal grote pinstripe-magazines.

Maar nogmaals, ik heb echt respect voor andermans werk (als het mooi is). Hoe dan ook. Ik kan zelf nog niet eens een recht lijntje trekken hahaha...

Ik heb hier trouwens een pinstripe-instructieboekje van die gast van HOTROD SURF. Als je dat ziet ga je pas echt HUILEN. Erger kan niet. Waardeloze troep en hij gaat er nog prat op ook. Ken je die crap van hem?

Maar laten we er hier (in deze topic) over ophouden. De auto van Morpheus staat hier centraal.
morpheus
Posts: 2321
Joined: Fri Feb 01, 2008 7:12 pm

Re: project oldsmobile cutlass 71

Post by morpheus »

vloer aan het schuren

Image

Image

gr morpheus
29er Hot Rod
Posts: 1716
Joined: Sun Jan 27, 2008 11:10 pm

Re: project oldsmobile cutlass 71

Post by 29er Hot Rod »

wat is het donker .....staat zeker in het donker buiten :D

goed bezig man !
Allard
Posts: 94
Joined: Tue Sep 12, 2006 12:31 pm

Re: project oldsmobile cutlass 71

Post by Allard »

Leuke klus die vloer, ben benieuwd of je er "platte" platen in zet of dat je er met een vels (hoop dat ik het goed schrijf) machine een profiel in rolt?

Succes!
morpheus
Posts: 2321
Joined: Fri Feb 01, 2008 7:12 pm

Re: project oldsmobile cutlass 71

Post by morpheus »

weer even update

vloer aan het lassen geweest

Image

Image

Image

Image

onderkant dak ook wel een beetje roest

Image

Image

deasboard eruit

Image

Image

Image

onderkant voor raam ook niet best

Image

Image

electra onder deasboard ook niet al te best, kroonstenen en draden verbrand

Image

nog genoeg te doen :D

gr morpheus
ChevyKo
Posts: 1569
Joined: Tue Dec 07, 2004 2:52 pm

Re: project oldsmobile cutlass 71

Post by ChevyKo »

Je bent nog wel ff bezig,
had je dit ook `n beetje ingecalculeerd toen je `m kocht ?

Of is het een grote verrassing :eek:

iig succes met de voortgang :thumbsup:
mohmie
Posts: 1241
Joined: Wed Jan 30, 2008 9:43 pm

Re: project oldsmobile cutlass 71

Post by mohmie »

ChevyKo wrote:Je bent nog wel ff bezig,
had je dit ook `n beetje ingecalculeerd toen je `m kocht ?

Of is het een grote verrassing :eek:

iig succes met de voortgang :thumbsup:

Ben ik ook wel benieuwd naar: op de erste foto van it topic ziet 'ie er nog verdomd goed uit (vind ik althans hr, een leek :lol: ). Verwachtte je dit?
morpheus
Posts: 2321
Joined: Fri Feb 01, 2008 7:12 pm

Re: project oldsmobile cutlass 71

Post by morpheus »

ik verwachte dit niet maar ik denk dat je dit bij elke amerikaan wel aantreft van dit bouwjaar, of je moet hem kopen in topstaat, ik ga iniedergeval mijn best doen om er weer een mooie amerikaan van te maken, alles wat verrot is slijp ik eruit en krijgt een nieuw huidje :) :)

gr morpheus
Post Reply