1987 Camaro IROC-Z

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: 1987 Camaro IROC-Z

Post by Corp »

Weer meer gedaan
Handremkabels erop, kortste versie gekocht en het past. Wel lekker dat originele AC delco onderdelen weer niet passen. Het oog waar de hevel van de klauw door gaat was veel te klein. Dan maar de veil erbij. Begint echt een kut merk te worden zo. Vroeger produceerde Delco (Dayton Electronics Labs Co.) ook echt alles zelf, nu is het gewoon repackaging. De laagste bieder produceert onder licentie. Had ACDelco maf power en burnoff relais gekocht, komen in eenACDelco doos met daarin een wit doosje...uh oh! en op het relais erin staat het originele onderdeel nummer en knoepers groot eronder "Made in China" Die zitten er dus NIET op! Da's maar voor de nood dan. Lekkerrrrrrrrrrrr

Image

Kachelbak eruit gerukt, helemaal geen roest..alleen zand
Image

Deze gaat erin
Image

Ff netjes gemaakt, weerstandbrugje verwisseld met die van de AC, die heeft 4 ipv 3 aansluitingen, heb geen zin om in de draden te knippen. Helaas past de oude motor niet, 't hamsterwiel daarvan is wel 2x zo diep. Verklaart ook waarom op de 88er (non AC) de blower zo zachtjes blaast in vergelijking tot hoe deze het deed.

De nieuwe uitlaat :D "some assembly required"

Image

3" -> 2.75" overgang. Dit omdat een 3" voorpijp niet past
Image

Omdat dit 76mm buis is en dus net geen 3" is het best naadje om de flensjes eraan te lassen zonder dat ze vreselijk krom trekken. Dus een boel losse lasjes en dan inlassen

Image

wederom 3" -> 2.75" niet erg veel plek maar het past
Image

Zit alleen met hoe beide pijpen aan de pass kant onder het voorste stuk te laten lopen. Denk dat ik 1 "kamer" maak waar 2 pijpen in en uit gaan, een soort X pijp maar ook weer niet en dan daarmee het krapste stuk overbrug

Image

De pijpen zitten zo hoog mogelijk voor max. bodemspeling. Dichterbij het carter kunnen ze niet. Ik denk dat ik de bestuurderskant die onder het carter door loopt deels ga wrappen net als de headers. Zou niet willen dat de poedercoat van het carter af brand. Oh en de deuken in het karter, dat is omdat ik dat ding heb uitgehamerd om de diepere pomp passend te krijgen. Wou eigenlijk een aftermarket carter gebruiken maar die kickout sumps zijn zo groot, daar krijg je nog geen 2.5" pijp langs

Image

Zo zit dat met een moroso carter, da's 3x niks en de LC4 koeler pastte niet meer:

Image

Zo van de zijkant gaat het nog, als je het van achteren ziet is het om te gillen, meteen na de flens maakt het spulletje een bocht van ongeveer 60 graden naar buiten, de pijp zit er gewoon onder een hoek opgelast en dan krult het om het hoekje van de kickout heen. Dit is ff snel in elkaar gebraden, gaat er weer af want 't is niks zo.
Iroc-dennis
Posts: 436
Joined: Tue Jul 15, 2008 5:55 pm

Re: 1987 Camaro IROC-Z

Post by Iroc-dennis »

ziet er weer super uit!!

die van mij vraagt ook een keer om een nieuwe uitlaat!!

dennis
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: 1987 Camaro IROC-Z

Post by Corp »

Weer wat gedaan, ik heb een probleem...dat gaat weer eens niet passen:
Image

Dan maar zo, -20AN fitting erop
Image

En de slang zo, zal wel een kortere bestellen om hem voorlangs te laten lopen\
Image

De rest past toch allemaal netjes
Image

Image

Zit nog met de superfueler in de maag, vind 't 3x niks zo
Image

En de strut tower brace past dan ook niet meer. Misschien dan toch maar een FMU gebruiken, wel een betje cru systeem maar aja...

Genoeg geknooid met spul dat niet past, verder met de uitlaat.
Ik laat de pijpen na de bocht naar achteren samen komen, dan komt er een gezamelijke kamer een grote ovale sectie waarna het zich weer splits, of misschien niet afhankelijk van welke demper(s) ik ga gebruiken.

Zo aangelegd voor max. bodemspeling
Image

Image

Image

De samengevoegde bochtjes en het begin van de "kamer" Toch nog best tricky om door die nauwe hap uit de vloer te komen. Er is meer ruimte naar buiten maar daar komen subframe connectors.
Image

Image

Image

Zit vast tegen de brug, moet 't maar afmaken op de 4 kolommer. Dit wordt het niet zo.

Als het een ovale pijp wordt dan komt deze demper er nog op. Zit te twijfelen of ik het naar binnen laat lopen of onder de vloer...hoe dan ook, hij gaat er bij het achterwiel uitkomen.
Image
Gerwin
Posts: 1481
Joined: Sat May 05, 2007 8:20 pm

Re: 1987 Camaro IROC-Z

Post by Gerwin »

goed idee van die ovale pijp! weet je zo wie of wat dat verkoopt?
ik zit met mijn uitlaat ook regelmatig aan de grond:
Image

over die Radiateur, zou je wel die warmwater slang achter je turbo laten lopen? zo`n ding wordt wel warm zeg maar, ik weet of het rubber van de slang daar wel tegen kan.
kan je daar geen metalen versie voor maken met alleen bij de aansluitingen wat rubber om de trillingen op te vangen?
uitlaat ziet er goed uit, je bent niet bang dat je te veel bochten hebt?
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: 1987 Camaro IROC-Z

Post by Corp »

Ik heb 't zelf gemaakt, buis door de lengte en strips er tussen gelast. Ik had dit nog over van een set boom tubes :)
Image

Image

Image


Spiral flow verkoopt 't in gewoon staal, burns stainless in RBVS maar burns is een beetje erg trots op zjin spul, dat zie je terug in de prijzen.

Teveel bochten? Er is geen andere route, anders had ik 't ook wel met rechte lengtes gedaan. 2x 2.75" pijp is meer dan groot zat.

Dat is geen turbo, het is een supercharger, die compressor wordt niet heel erg warm.
Gerwin
Posts: 1481
Joined: Sat May 05, 2007 8:20 pm

Re: 1987 Camaro IROC-Z

Post by Gerwin »

:oops: zag het net pas.... ja ok, is een supercharger..... :lol: :lol:
Pirana
Posts: 7487
Joined: Tue Feb 03, 2004 11:01 pm

Re: 1987 Camaro IROC-Z

Post by Pirana »

Ga je je bodem nog beschermen tegen de hitte van de rvs exhaust?, want die gaat heet worden,daar kun je je hand niet tegenaan houden...
Ik had geen kachel en slangen meer,maar met 'vloerverwarming" was dit ook niet nodig... :lol:
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: 1987 Camaro IROC-Z

Post by Corp »

Ja, komen isolatiedekens boven, of een stuk plaat met een dekentje erop. Worden altijd mooi paars van de hitte die gebeitste bochtjes :D De hitte blijft er nu helemaal in omdat de shorties helemaal gewrapped zijn. Binnekant overal dynamat, helpt ook wel een beetje. Wil alleen niet dat mijn bedliner er weer af fikt.
Krultang72
Posts: 9610
Joined: Tue Feb 03, 2004 6:27 pm

Re: 1987 Camaro IROC-Z

Post by Krultang72 »

die matten dynamat scheelt enorm, ik merkte ook een goed verschil met of zonder...

maar ziet er weer netjes uit,.. wel mooi kut dat je rad-aansluiting zo niet past...
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: 1987 Camaro IROC-Z

Post by Corp »

vind 't nog niet zo heel erg hoor, die -20 AN aansluting is toch mooier dan zo'n lelijke slangklem en rubber slang :lol:
Krultang72
Posts: 9610
Joined: Tue Feb 03, 2004 6:27 pm

Re: 1987 Camaro IROC-Z

Post by Krultang72 »

:D das waar!! 8)
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: 1987 Camaro IROC-Z

Post by Wilf »

Ziet er inderdaad mooier uit. Corp, ik heb er geen verstand van dus een vraag uit nieuwsgierigheid: die -20 AN-opening lijkt kleiner, heeft dat nog veel effect op je waterpomp (meer weerstand) of is dat verwaarloosbaar? Ziet er wel 'professioneler' uit dan een rubber slang met slangklem iig 8)
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: 1987 Camaro IROC-Z

Post by Corp »

De originele aansluiting was kleiner, ik had het eerste stuk er al afgezaagd. Het is een taps ding wat je in kunt korten voor een andere maat slang. Zonder in te korten pastte de koeler al niet eens langs de poelie vandaar. Als je een paar posts terug gaat kun je het zien.

De -20AN is ongeveer even groot als die originele opening.

Voor de koeling maakt 't niet eens heel veel uit, de stroomsnelheid wordt voornamelijk bepaald door de thermostaat, de slang is meer dan groot genoeg. Heb ooit op een andere auto gereden met een -16 maat slang en externe C&R thermostaat. Dat liep nooit warm.
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: 1987 Camaro IROC-Z

Post by Wilf »

Ok cool :thumbs: Stom dat ik vergeten was dat de restrictie van een thermostaat al flink groter (opening kleiner) is... :P Mooie oplossing zo dus 8)
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: 1987 Camaro IROC-Z

Post by Corp »

Moest zelfs nog een hap uit mijn ovale stukje halen om het eronder te krijgen, pastte net niet omdat ik aan de buitenkant ruimte over moet houden voor SFCs

Image

Image

Image

Image

Heb de hawks high rise spoiler ook binnen, dat past van geen meter zeg. Studs op de verkeerde plek, sommigen scheef..jonge wat een kwaliteit. Moest allemaal gaten boren, nou lekker dan, helemaal omdat het zo'n goedkoop ding is ahum....

Image

Het nieuwe speeltje is ook binnen :)

Image

Heeft ook nog wat TLC nodig maar loopt verder wel mooi. nieuwe remmetjes, schokbrekertjes enzo en dan zit dat allemaal wel weer snor en is het voor de rest cosmetisch.
Post Reply