73 Cadillac Coupe DeVille

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Billy-Jane
Posts: 194
Joined: Thu Jan 21, 2010 11:58 pm

73 Cadillac Coupe DeVille

Post by Billy-Jane »

Hey mensen!

Allereerst ben nieuw op het voor forum dus hallo! 8) Mijn naam is Bill en ben 22 jaar :) Zo dat ook weer duidelijk :P
Ik zat rond te kijken tussen alle mooie projecten dus ik dacht laat mijn project er ook maar opzetten. Het gaat om een Cadillac Coupe DeVille uit 73. 472 V8 (7.7L) Die ik ombouw naar een 8.2 liter, wat de moeite niet kost.

Heb nu het chassis opgebouwd en ben bezig met de body en motor.. Maar aangezien ik moet wachten op onderdelen zal dat nog eventjes duren.. Verder heb ik de ophanging , al het remwerk vernieuwd en alles een kleur gegeven. Hieronder wat foto's:

Chassis:
Image

Image

Wat betreft de motor bouw ik hem dus om naar een 8.2L. Met de nodige modificaties. 76cc koppen worden geflowed, er komen 2.11 inlaat kleppen in en uitlaat kleppen van 1.77, stainless steel.. En verbeterde veren. Goud geanotiseerd tuimelaar systeem.. Speciale nokkenas van MTS. Krukas ofcourse.. Nieuwe zuigers en toebehoren..
En zit te denken aan Edelbrock performer intake en carburateur omdat ik mijn motorkap in takt wil houden en omdat arico tochw el een must op een cadillac is.. Dat betreft de motor, als je nog vragen hebt hoor ik ze wel! 8)
Zo was het blok, onderhand helemaal schoon gemaakt en klaar voor gebruik..
Image
Wat betreft uiterlijk vertoon maak ik er een milde custom van, er gaan een aantal chroomstrippen hen functie verliezen.. De bumper wordt eengeheel zonder die lelijke stoot dingen voorop.. 1 bonk chroom dus.. Hij wordt iets terug gebracht naar achter..Er zat een skydak op, maar ik wil er een hardtop van maken.. Kleur ben ik nog niet uit..
chevystan67
Posts: 1418
Joined: Thu Jan 17, 2008 8:51 pm

Re: 73 Cadillac Coupe DeVille

Post by chevystan67 »

laat ik de eerste zijn om je welkom te heten,
ziet er goed uit je project maar er mogen wat mij betreft wel meer fotoos op hoor :)
die gekleurde delen, heb je die zelf gespoten of laten doen, ziet er goed uit, ben benieuwd hoe dit verder gaat en zal het zeker gaan volgen.
Billy-Jane
Posts: 194
Joined: Thu Jan 21, 2010 11:58 pm

Re: 73 Cadillac Coupe DeVille

Post by Billy-Jane »

Nou dank u! 8)

Nee allemaal laten spuiten door een maat van me! Wat betreft de foto's hier zijn er nog wat:
Image
Image
Image
Image

Hier een foto zoals hij was..
Image
De roestige deuren en motorkap zijn inmiddels vervangen door nieuwe gave! Verder is kofferbakbodem een beetje slecht, maar dat is ook wel te fixxen.. Hoopte eigenlijk op hagelnieuwe bodem, maar laat ik hem van mijn type nou net weer niet kunnen vinden.. Dus wordt zelf bodem maken ben ik bang.. De bumper wordt dus helemaal veranderd en over de grill kan ik het nog niet helemaal eens worden.. Iemand nog een idee?
duff
Posts: 306
Joined: Sat Apr 07, 2007 1:01 pm

Re: 73 Cadillac Coupe DeVille

Post by duff »

mooi werk man!!en welkom hier...
ben benieuwd wat je uit je motorblok geperst krijgt!!
rulez
Posts: 1975
Joined: Wed Nov 12, 2008 5:00 pm

Re: 73 Cadillac Coupe DeVille

Post by rulez »

welkom bij de club.

goed bezig, een idee voor de gril, lekker eerst je auto opbouwen en in een mooie kleur doen dan dan kijken wat past.
Een goeje koeivangert voor al die slakken op weg ;-)
Billy-Jane
Posts: 194
Joined: Thu Jan 21, 2010 11:58 pm

Re: 73 Cadillac Coupe DeVille

Post by Billy-Jane »

Ja heb je gelijk in, is ook nog niet aan de orde.. Eerst motorblok en chassis erbij afbouwen, body er weer op en dan maar is weer kijken..

Wat betreft het blok.. Ongeveer 450pk en 525 koppel moet lukken, ligt eraan welke nokkenas ik neem.. Zit nog te twijfelen tussen 2.. Er is mogelijkheid om ongeveer tot de 480pk en 550 koppel te klimmen, maar moet ik even kijken.. Leuke aantallen wat mij betreft..
29er Hot Rod
Posts: 1716
Joined: Sun Jan 27, 2008 11:10 pm

Re: 73 Cadillac Coupe DeVille

Post by 29er Hot Rod »

welkom !

de grill zou ik van een 71-72er afhalen,die nog iets verbouwen en klaar....bumper kan je dan ook mooi dat bouwjaar gebruiken ,volgens mij past het dan ook nog goed zonder al teveel moeite 8)

greetz Ep
Martin71RS
Posts: 2306
Joined: Wed Feb 04, 2004 2:37 pm

Re: 73 Cadillac Coupe DeVille

Post by Martin71RS »

welkom op AAP! gelijk een mooie binnenkomer met zo'n project...ziet er netjes uit, geen half werk 8) 8)

goed te zien dat er wat jonge gasten met de hobby bezig zijn!

Martin
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: 73 Cadillac Coupe DeVille

Post by boyanka »

:) mooi, ik heb zelf een '72er coupe deville dus vind het mooi om plaatjes te kijken
keessimpala65
Posts: 354
Joined: Thu Aug 31, 2006 12:41 pm

Re: 73 Cadillac Coupe DeVille

Post by keessimpala65 »

Ziet er netjes uit. Aparte combo die kleuren. Dat zie je niet vaak. Heb jij je bouten voor de ophanging laten verzinken of heb je allemaal nieuwe gebruikt?
Billy-Jane
Posts: 194
Joined: Thu Jan 21, 2010 11:58 pm

Re: 73 Cadillac Coupe DeVille

Post by Billy-Jane »

Dankje, ja ik vind de kleuren wel leuk zo. Alleen heb nu toch besloten air-ride te monteren, dus die veren vervallen weer..

Maar qua bouten en moeren heb ik nieuwe gebruikt.

De meeste bouten en moeren hebben het niet overleefd tijdens het strippen :P
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: 73 Cadillac Coupe DeVille

Post by Ranch73 »

Goe bezig!,keep posting ,met pic,s uiteraard :)
Billy-Jane
Posts: 194
Joined: Thu Jan 21, 2010 11:58 pm

Re: 73 Cadillac Coupe DeVille

Post by Billy-Jane »

Ja maar nu vooral bezig met body strak maken, dus weinig boeiende pics op moment..

Zondag haal ik nieuwe koppen op en dan maak ik wel even wat pics
HiP #2
Posts: 684
Joined: Mon Jan 18, 2010 12:54 pm

Re: 73 Cadillac Coupe DeVille

Post by HiP #2 »

Mooi project zo op je 22e! 8)
Billy-Jane
Posts: 194
Joined: Thu Jan 21, 2010 11:58 pm

Re: 73 Cadillac Coupe DeVille

Post by Billy-Jane »

Ja, agh houdt je van de straat :P :lol:

Vannacht ingebroken in het pand.. Ze hebben een gat in de muur geslagen, precies waar mijn tafel stond met alle zuigers, nokkenas, olie pomp en alle toebehoren van het blok.. :x

Dus alles zit onder het gruis en hard op de grond gevallen natuurlijk.. Dus kan alles gaan inspecteren, zul je weer zien dat ik de rommel aan stront heb..
Last edited by Billy-Jane on Mon Feb 01, 2010 12:57 pm, edited 1 time in total.
Post Reply