Prijzen Torino spuiten redelijk?

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Maurice
Posts: 1814
Joined: Tue Mar 15, 2005 8:26 am

Re: Prijzen Torino spuiten redelijk?

Post by Maurice »

Ja, zal best dat die prijzen heel normaal zijn. Ik vind het absurd!
Maar wat al gezegd is, voor 7000 euro plus de waarde van m'n auto kan ik toch wel iets kopen wat in showroomstaat verkeerd.

En anders toch maar voor 50 euro matzwart rollen? :D
rene74monte
Posts: 4631
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: Prijzen Torino spuiten redelijk?

Post by rene74monte »

o ja , net als 3500 euro voor een revisie , of 800 euro om een vinyl dakje te plakken ( alleen plakken)
laten ze dat dak maar oprollrn en in hun reet proppen.

zo , klaar
rene74monte
Posts: 4631
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: Prijzen Torino spuiten redelijk?

Post by rene74monte »

Maurice wrote:Ja, zal best dat die prijzen heel normaal zijn. Ik vind het absurd!
Maar wat al gezegd is, voor 7000 euro plus de waarde van m'n auto kan ik toch wel iets kopen wat in showroomstaat verkeerd.

En anders toch maar voor 50 euro matzwart rollen? :D
vriend
Martin71RS
Posts: 2306
Joined: Wed Feb 04, 2004 2:37 pm

Re: Prijzen Torino spuiten redelijk?

Post by Martin71RS »

als je iets mooi/goed wil hebben kost t gewoon geld...(veel geld) zelfs als je veel zelf doet kost t genoeg......is nou eenmaal niet anders.... (kijk effe wat je baas voor jou per uur rekent om jou je salaris te betalen, denk dat de meeste mensen geen idee hebben)
:)
Timmie
Posts: 773
Joined: Wed Mar 18, 2009 4:43 pm

Re: Prijzen Torino spuiten redelijk?

Post by Timmie »

Hey Mike,

Breng hem dan gewoon naar Joost. Weet je iig dat het goed gebeurd. Ik zou mijn olds niet snel achterlaten bij een focwa bedrijf of iets dergelijks. Daarom heb ik ook lang gezocht en gewikt en gewogen, totdat Henk en Louis aanboden er hun tijd aan te besteden. Zijn ook een paar top gasten, misschien dat die het ook willen/kunnen doen. Ik heb geen idee.

Succes met het zoekwerk.

Ps, ik kom uit noord-scharwoude en mijn auto is op transport naar Gorichem gegaan waar Louis en Henk hun werkplaats hebben.
Torinosaurus
Posts: 339
Joined: Sat Oct 15, 2005 5:56 pm

Re: Prijzen Torino spuiten redelijk?

Post by Torinosaurus »

@ Mikeyy25

De Torino verdient het gewoon om naar Joost te gaan.
Heb jij (en ik) gezien in het projecten Topic :idea:

Heb je gelijk de mooiste van Nederland !!!!

Groetjes,
Clint E
Joost....
Posts: 2329
Joined: Wed Feb 04, 2004 9:42 am

Re: Prijzen Torino spuiten redelijk?

Post by Joost.... »

Torinosaurus wrote:@ Mikeyy25

De Torino verdient het gewoon om naar Joost te gaan.
Heb jij (en ik) gezien in het projecten Topic :idea:

Heb je gelijk de mooiste van Nederland !!!!

Groetjes,
Clint E
Timmie wrote:Hey Mike,

Breng hem dan gewoon naar Joost. Weet je iig dat het goed gebeurd. Ik zou mijn olds niet snel achterlaten bij een focwa bedrijf of iets dergelijks. Daarom heb ik ook lang gezocht en gewikt en gewogen, totdat Henk en Louis aanboden er hun tijd aan te besteden. Zijn ook een paar top gasten, misschien dat die het ook willen/kunnen doen. Ik heb geen idee.

Succes met het zoekwerk.

Ps, ik kom uit noord-scharwoude en mijn auto is op transport naar Gorichem gegaan waar Louis en Henk hun werkplaats hebben.
Mobart wrote:
Zo is het!
Vakwerk kost tijd en tijd=geld. Laat het dan doen door iemand die dezelfde intresses heeft..!

Ik zou zeggen, ga eens bij Joost op de koffie!

Joost een klus, wij een nieuw topic, jij tevreden, iedereen blij!! :thumbs:

haha thanks



Rene, ik snap ook wel dat zulke bedragen veel geld zijn, of het nou voor een paintjob is of iets anders. Maar het moet wel in een context geplaatst worden.

Het is niet `een laagje verf voor 14000 florijn` het is een proces van weken intensieve arbeid om een auto correct kaal te maken, alle roest, gaatjes, deuken, afwijking etc vakkundig te herstellen of te verhelpen. Mensen zijn nog nooit zo kritisch geweest als voorheen, soms wou ik dat het enkel een laagje verf spuiten was en klaar, maar dat is de laatste 5% van het project. Niet alleen verwachten mensen een auto die zo hard als steen, laserrecht en zo glad als glas is maar ook dat ie na 10 jaar er ook nog zo uitziet. Dat kan allemaal, maar dat kost gewoon geld.

De kosten tegenwoordig zijn enorm want de gemiddelde restaurateur of schadehersteller gaat echt niet na een paar jaar pensioneren. Van die 50 per uur mag je blij zijn als een tientje blijft hangen en laat dat nou redelijk overeenkomen met een gemiddeld inkomen van een werknemer.

Hier is trouwens een andere insteek; stel je laat je auto doen voor zo`n bedrag met de intentie om de auto te houden en we gaan er vanuit dat die paintjob nog goed is na 15 jaar. Dan betaal je zo`n 35 euro per maand om rond te mogen toeren met een (qua looks in ieder geval) perfecte automobiel en geniet je een zekerheid/gerustheid dat jouw body goed is.
Last edited by Joost.... on Thu Jul 08, 2010 7:20 pm, edited 1 time in total.
Joost....
Posts: 2329
Joined: Wed Feb 04, 2004 9:42 am

Re: Prijzen Torino spuiten redelijk?

Post by Joost.... »

olof wrote:Joost,
de prijzen zijn bij die schadebedrijven ook aardig naar beneden gegaan,maar die kunnen dit werk helemaal niet...!!

Daar ben ik het zeker mee eens, maar ik nuanceer het een klein beetje door te zeggen dat het overgrote gedeelte dat niet aankan. Het voorbewerken en preppen is het probleem niet, maar het spuiten.

Een belangrijk criteria die zij stellen aan de keuze van hun lak is lage prijzen en snelle blanke lakken die zo snel mogelijk droog zijn en weinig kans op zakken hebben. Dat is wat je juist niet wilt op je auto inweze, zeker niet als ie in zn geheel gespoten wordt. De glans kan lager zijn en vaak is er veel/lelijke structuur. Ik ken spuiters die al jaren in de schadeherstel spuiten maar nog nooit een hele auto gedaan hebben in 1 keer. Er zitten hier en daar wel een paar die het mooi kunnen, maar dat zijn uitzonderingen.
smokey
Posts: 5125
Joined: Wed Apr 14, 2004 8:42 pm

Re: Prijzen Torino spuiten redelijk?

Post by smokey »

olof wrote:Joost,de prijzen zijn bij die schadebedrijven ook aardig naar beneden gegaan,maar die kunnen dit werk helemaal niet...!!
Wat een bullshit...
Image
Image
Image
Image
Image
http://www.autoschadeharteveld.nl/
Detroitsteel
Posts: 2982
Joined: Wed Nov 04, 2009 1:30 pm

Re: Prijzen Torino spuiten redelijk?

Post by Detroitsteel »

Naar polen dr mee! :)

Ooit iets over gezien op TV

Maar eh, ik vraag me af of je hem dan terug krijgt :lol:
Dillybird
Posts: 109
Joined: Sat Aug 16, 2008 11:17 pm

Re: Prijzen Torino spuiten redelijk?

Post by Dillybird »

wij kunnen em wrappen :D :D :D :D :D
custom
Posts: 124
Joined: Tue Aug 14, 2007 12:12 am

Re: Prijzen Torino spuiten redelijk?

Post by custom »

Ja, zal best dat die prijzen heel normaal zijn. Ik vind het absurd!
Maar wat al gezegd is, voor 7000 euro plus de waarde van m'n auto kan ik toch wel iets kopen wat in showroomstaat verkeerd.

Dat klinkt niet alsof je dan het idee heb dat je de wagen hebt die je Echt té gek vind, maar meer van dat anderen je zo tof vinden en zo niet dan verkoop ik hem wel... :D :D :D :D

ook al laat je hem niet bij Joost spuiten, er langs gaan is altijd een goed idee! enthousiaste gasten met alleen maar vette projecten in de maak! En senseo! :D
Phatkees
Posts: 525
Joined: Mon Apr 12, 2010 3:43 pm

Re: Prijzen Torino spuiten redelijk?

Post by Phatkees »

Dillybird wrote:wij kunnen em wrappen :D :D :D :D :D
Ook een leuke optie! Maar dan moet de auto wel helemaal strak zijn! Anders beginnen jullie er nog niet aan toch?
Vader van mn collega heeft het ook gedaan met zijn Buick, en is best mooi geworden, alleen is er een fiets tegenaan gevallen, en daar kan zo`n folie niet echt tegen :D
olof
Posts: 1296
Joined: Tue Feb 02, 2010 3:29 pm

Re: Prijzen Torino spuiten redelijk?

Post by olof »

inderdaad joost,ik bedoel zeker niet te zeggen dat focwa bedrijven het niet kunnen,ben zelf met de schade ook focwa,maar dan moet je echt bij de kleinere bedrijven zijn,met een paar mensen met liefde voor het vak!
wij hebben 5 verachillende soorten blanke lak staan,om aan alle wensen te kunnen voldoen,en daar zit inderdaad het verschil in,maar ook de prijs!als er iemand loopt die leifde en verstand heeft en mag van zijn baas die keuze ook maken,dan heb je grote kans op een goede afloop,anders geloof ik er niet zo in!
en ja die kut euro....soms vragen wij onszelf ook wel eens af,wat we moeten vragen...maar die jongens krijgen ook hun salaris in euro s en daar hoot ik ze nooit over...
een goede paintjob kost nu eenmaal best veel geld...maar dan mag je ook wat verwachten vind ik..!
Maurice
Posts: 1814
Joined: Tue Mar 15, 2005 8:26 am

Re: Prijzen Torino spuiten redelijk?

Post by Maurice »

custom wrote:
Dat klinkt niet alsof je dan het idee heb dat je de wagen hebt die je Echt té gek vind, maar meer van dat anderen je zo tof vinden en zo niet dan verkoop ik hem wel... :D :D :D :D

Nee, ik geef inderdaad niet zoveel uit aan m'n wagen.......... :D
viewtopic.php?f=8&t=30671

Maar serieus, ik begrijp het allemaal wel, heel goed zelfs, maar dit soort bedragen geeft toch bijna niemand uit aan z'n hobby.
Degenen die dat wel doen zijn zelf meestal ervaren plaatwerkers en zijn vaak bezig met een totale restauratie van hun auto.
Post Reply