1953 pontiac catalina coupe

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
rene74monte
Posts: 4631
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: 1953 pontiac catalina coupe

Post by rene74monte »

hoezo potje owatrol dan?
Phatkees
Posts: 525
Joined: Mon Apr 12, 2010 3:43 pm

Re: 1953 pontiac catalina coupe

Post by Phatkees »

Ik denk omdat er een vlek zit op je bumper ter hoogte van je kentekenplaat :D
rene74monte
Posts: 4631
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: 1953 pontiac catalina coupe

Post by rene74monte »

tja , die vlek kwam net op dat moment langs waaien :D
rene74monte
Posts: 4631
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: 1953 pontiac catalina coupe

Post by rene74monte »

kan het zijn dat een lijn motor heter wordt dan een v blok?
slicknick25tolife
Posts: 432
Joined: Sat Nov 13, 2010 10:36 am

Re: 1953 pontiac catalina coupe

Post by slicknick25tolife »

deze wagens en blokken stammen uit een tijd en land waar je lekker door kan rijden en lange stukken doet. wanneer je hier te lang stil staat, files en veel stoplichten, heb je de kans dat ie sneller heet loopt.
ik had dat probleem ook in het begin.
mijn radiateur is gereviseert, zat aardig verstopt en de slang naar het blok zat een beetje dicht geslibt met bagger van de afgelopen decenia! ;)
nu koelt hij weer helemaal zoals het hoort. :)
rene74monte
Posts: 4631
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: 1953 pontiac catalina coupe

Post by rene74monte »

aha , tja , ik heb er een nieuwe radiateur in zitten , nieuwe slangen en geen thermostaat .
het kan natuurlijk wel zijn dat het verderop in het blok een beetje dicht zit
Robin_Chevelle
Posts: 737
Joined: Mon May 04, 2009 1:56 pm

Re: 1953 pontiac catalina coupe

Post by Robin_Chevelle »

rene74monte wrote:aha , tja , ik heb er een nieuwe radiateur in zitten , nieuwe slangen en geen thermostaat .
het kan natuurlijk wel zijn dat het verderop in het blok een beetje dicht zit
Geen thermostaat??
Dat zou het probleem kunnen zijn, je koelwater spoelt te hard door en krijgt niet de tijd in je radiateur om de hitte af te staan aan het koper. oftewel hij koelt niet goed en het duurt extra lang voor ie op temperatuur is.
bozo
Posts: 1805
Joined: Sun Jul 20, 2008 1:13 pm

Re: 1953 pontiac catalina coupe

Post by bozo »

Kan zijn dat de waterpomp van binnen een grote roestbult is.
rene74monte
Posts: 4631
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: 1953 pontiac catalina coupe

Post by rene74monte »

ik moet er nog wel een thjermostaat in doen ja , maar die er in zat was helemaal niets meer , ik zal er wel eens een bestellen.

en de waterpomp is nieuw , dus dat moet ook goed zijn
custom
Posts: 124
Joined: Tue Aug 14, 2007 12:12 am

Re: 1953 pontiac catalina coupe

Post by custom »

als je de oude nog hebt kan je die ook meenemen naar een onderdelen huis oid, misschien hebben ze wel wat liggen met dezelfde afmetingen. scheelt misschien weer wat knaken en je heb de kennis erbij! 8)

vette wagen, kannie wachte die een keer in het wild tegen te komen!

groet
rene74monte
Posts: 4631
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: 1953 pontiac catalina coupe

Post by rene74monte »

de oude thermostaat lag helemaal aan stront om het zo maar eens te zeggen
maar ze zijn wel te koop op ebay , ik had er een besteld bij rockauto op bouwjaar en type auto ,
en uiteraard krijg je dan de verkeerde toegestuurd :D hij koste maar 2 dollar of zo dus het geeft niet
rene74monte
Posts: 4631
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: 1953 pontiac catalina coupe

Post by rene74monte »

zeg custom , zijn er vaste meetings waar je heen gaat dan?
rene74monte
Posts: 4631
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: 1953 pontiac catalina coupe

Post by rene74monte »

nou dit weer , als het blok koud is dan wil hij gewoon starten , en als het blok warm is dan start hij niet meer
rotor + kap , condensator, kabels, bougie`s zijn vernieuwd
de pakkingen van de carb zijn vernieuwd , zou het kunnen dat het komt omdat er eigenlijk super in moet?
custom
Posts: 124
Joined: Tue Aug 14, 2007 12:12 am

Re: 1953 pontiac catalina coupe

Post by custom »

aangezien je verteld dat de kabels ed vernieuwd zijn neem ik dat hij wel rondgaat maar dat je geen ontsteking krijgt? en hij loopt dus koud wel en warm niet? of start hij alleen niet als hij warm is. ruikt hij naar benzine of juist niet als je probeert te starten met een warme motor? ben nieuwsgierig!

groet
rene74monte wrote:zeg custom , zijn er vaste meetings waar je heen gaat dan?
ben er wel geweest, maar dat er eigenlijk weinig aan is als ik geen vervoer heb van wat niet mijn favoriet is. ook ben ik fan van pre60 en radicaal handwerk, zoals het gieten van onderdelen en het bewerken van leer, pinstripen en metalforming by hand, en daar gaat veel tijd in zitten om dat onder de knie te krijgen. om een kort verhaal lang te maken; als je alles tot je beschikking hebt maar je ride nog niet klaar is denk ik té vaak: straks, als die van mij klaar is ga ik zeker, maar kan nu mijn tijd beter in mijn project(en) steken. maar Bottrop (duitsland) driveinbarn (belgie) en A-bombers (zweden) wil ik elk jaar wel meemaken. Daar zou die van jou perfect tussen passen!
rene74monte
Posts: 4631
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: 1953 pontiac catalina coupe

Post by rene74monte »

ja , daar wil ik ook allemaal nog wel een keer kijken

als hij koud is dan start hij wel , als hij warm is niet , soms wel na heel lang proberen ,
hij slaat dan ook zo maar weer af tijdens het stationair lopen , hij vonkt wel , en stinkt niet naar benzine ,

zo meteen ga ik de brandstofpomp uit elkaar halen , want ik heb een beetje het idee dat het probleem daar zit.
ik heb ook al een nieuwe bobine besteld , het is er een van 6 volt en ze hebben er een tijd 12 volt op gehad , dus misschien is die ook niet helemaal lekker meer
Post Reply