Project ""RoadForce One""

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Peter Pontiac
Posts: 1948
Joined: Wed Feb 04, 2004 1:17 am

Re: Project ""RoadForce One""

Post by Peter Pontiac »

http://scandc.com/new/

Nog beter, bel Mark Savitske eens op.
Hij is een beetje lang van stof maar weet er veel van en legt het duidelijk uit. Heeft mij in ieder geval prima geholpen met mijn Pontiac.



Goeie gasten uit Florida....Ik ken ze persoonlijk 8)
http://www.bmrsuspension.com/
Vraag naar Rich, he knows all about early camaro's
Ponti 73
Posts: 312
Joined: Wed Feb 18, 2004 11:28 pm

Re: Project ""RoadForce One""

Post by Ponti 73 »

Mooi spul, Dave. De wielen zitten echt hoog in het frame...
Ook die draagarmen, die geven heel veel vrijheid in het afstellen. Daar kun je volgens mij alle kanten mee op.

Ik heb nog wel een hele kleine tip voor je....
Image
roadrage david
Posts: 5050
Joined: Tue Feb 03, 2004 10:54 pm

Re: Project ""RoadForce One""

Post by roadrage david »

Streetrod wrote:Netjes mag gezien worden :thumbs:

Waar kan ik pro touring spul halen voor een 68er camaro heb je www. aderessen
Street rod ondanks dat veel pro-touring parts van de verschilende bedrijven die net vermeld zijn, gebruikt zijn . zijn al die onderdelen ook verbouwd en gecustomized.. Wij zijn of gaan eigenlijk weer een stap verder dan de doorsnee cooky cutter pro-touring auto,s.. BMR/Detroid speed engeneering/ speed tech, zijn goede bedrijven.. Markus van Slaviske custom is the man to talk to... hij komt uit de roadrace scene...ponti73 Bwhahahah. geen zorgen we kunnen bij de 7cm ground clearens nog 5cm omhoog!!!! wat betreft de draag armen en geometry/afstelling. volgens de bouwer wil de auto dalijk bij het afremmen al de bocht door!!!..
Streetrod
Posts: 3122
Joined: Sat Mar 19, 2005 8:24 pm

Re: Project ""RoadForce One""

Post by Streetrod »

Bedankt voor de adressen we zullen eens kijken, dave dit gaat ook geen gewone pro touring worden, geboord bb Chevy meen 470ci 550/600pk is een stockkar blok 4l80e en franklin achteras of zo iets.... nu wielen/remmen/ophanging/ plaatwerk RS spul zoeken, alles moet super matriaal zijn.
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Project ""RoadForce One""

Post by Corp »

Mooi hoor alleen snap ik 1 ding niet, waarom pas je de instant centers en rolgeometrie aan met die extra lange balljoints, ik snap dat je dan ook een mooie soort dropspindel hebt en dat de bovenste arm tov de onderste mooi onder een grotere hoek komt waardoor het IC naar binnen komt ipv buiten de wagen en je camber neg. erbij komt als je inveert... alleen je laat alles verlassen, ik zou dan het frame aan hebben gepast en dan gelijk de hele spring pocket eruit zagen, daar je coil over plaatsen en dan een langere die door de bovenste arm steekt. Voordeel is dat de olie dan koeler loopt en vooral, dat de coil over dichter bij de fusee zit waardoor de shock & spring rate veel dichter bij de echte wheel rate zitten. Voordeel is dat het veel efficienter is, je hebt lang niet zo'n stijve shock en veer nodig en de respons is veel beter, tevens is de schokbrekerzuigerslag groter waardoor deze veel effectiever dempt, schokbrekers dempen dan veel beter dan over een heel klein beetje slag. D'r past makkelijk een narrow body schokbreker door die SC&C armen, Hier nog de oude pole position inc. wat SC&C over heeft genomen

Image

Image
roadrage david
Posts: 5050
Joined: Tue Feb 03, 2004 10:54 pm

Re: Project ""RoadForce One""

Post by roadrage david »

Streetrod wrote:Bedankt voor de adressen we zullen eens kijken, dave dit gaat ook geen gewone pro touring worden, geboord bb Chevy meen 470ci 550/600pk is een stockkar blok 4l80e en franklin achteras of zo iets.... nu wielen/remmen/ophanging/ plaatwerk RS spul zoeken, alles moet super matriaal zijn.
Street Rod dat is goed om te horen voor remmen chek deze link http://amerikaanseautopagina.com/forum/ ... =3&t=80254
roadrage david
Posts: 5050
Joined: Tue Feb 03, 2004 10:54 pm

Re: Project ""RoadForce One""

Post by roadrage david »

Corp wrote:Mooi hoor alleen snap ik 1 ding niet, waarom pas je de instant centers en rolgeometrie aan met die extra lange balljoints, ik snap dat je dan ook een mooie soort dropspindel hebt en dat de bovenste arm tov de onderste mooi onder een grotere hoek komt waardoor het IC naar binnen komt ipv buiten de wagen en je camber neg. erbij komt als je inveert... alleen je laat alles verlassen, ik zou dan het frame aan hebben gepast en dan gelijk de hele spring pocket eruit zagen, daar je coil over plaatsen en dan een langere die door de bovenste arm steekt. Voordeel is dat de olie dan koeler loopt en vooral, dat de coil over dichter bij de fusee zit waardoor de shock & spring rate veel dichter bij de echte wheel rate zitten. Voordeel is dat het veel efficienter is, je hebt lang niet zo'n stijve shock en veer nodig en de respons is veel beter, tevens is de schokbrekerzuigerslag groter waardoor deze veel effectiever dempt, schokbrekers dempen dan veel beter dan over een heel klein beetje slag. D'r past makkelijk een narrow body schokbreker door die SC&C armen, Hier nog de oude pole position inc. wat SC&C over heeft genomen
Wacht nou maar af..
mustang65
Posts: 1176
Joined: Wed Feb 04, 2004 12:01 pm

Re: Project ""RoadForce One""

Post by mustang65 »

PFFFFF

Nog niet klaar??!?!?!

:lol: :lol: :lol:
roadrage david
Posts: 5050
Joined: Tue Feb 03, 2004 10:54 pm

Re: Project ""RoadForce One""

Post by roadrage david »

look who is talking............
roadrage david
Posts: 5050
Joined: Tue Feb 03, 2004 10:54 pm

Re: Project ""RoadForce One""

Post by roadrage david »

Update voor op hanging

Image
Image
Pontiacfanatic
Posts: 263
Joined: Fri Sep 11, 2009 1:34 pm

Re: Project ""RoadForce One""

Post by Pontiacfanatic »

Netjes hoor David.. kom schnell weer eens in Schiedam buurten.
roadrage david
Posts: 5050
Joined: Tue Feb 03, 2004 10:54 pm

Re: Project ""RoadForce One""

Post by roadrage david »

LOL volgens my staat de auto dichter bij jou dan bij mij :lol:
Pontiacfanatic
Posts: 263
Joined: Fri Sep 11, 2009 1:34 pm

Re: Project ""RoadForce One""

Post by Pontiacfanatic »

Waar heb je em staan dan??? en ehh wat heb je nu in de box staan dan?
Martin71RS
Posts: 2306
Joined: Wed Feb 04, 2004 2:37 pm

Re: Project ""RoadForce One""

Post by Martin71RS »

Hondevoer... :D
roadrage david
Posts: 5050
Joined: Tue Feb 03, 2004 10:54 pm

Re: Project ""RoadForce One""

Post by roadrage david »

Hhahahahahah de auto staat 10min voorbij bleiswijk . In de box staat nu een e38 750i .
Post Reply