'52er GMC pick up truck

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Thing
Posts: 3082
Joined: Mon Jul 25, 2005 5:38 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by Thing »

ap en brembo en nog vele anderen hebben tegenwoordig ook gewoon 8 zuigerklauwen in straatversie... niet reviseren.. en remmen wat je wil :)
Joost....
Posts: 2329
Joined: Wed Feb 04, 2004 9:42 am

Re: '52er GMC pick up truck

Post by Joost.... »

Wbt het maken van een rendering zoals ie moet worden probeer het eens op:

http://www.rikhovingkustoms.com/RHK1/Cu ... esign.html


Trouwens wel leuk, het wordt gezegd dat Rik Hoving de grootste fotocollectie ter wereld heeft van customcars en komt gewoon uit Nederland :)
Mark Sulman
Posts: 463
Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by Mark Sulman »

Joost.... wrote:Wbt het maken van een rendering zoals ie moet worden probeer het eens op:

http://www.rikhovingkustoms.com/RHK1/Cu ... esign.html


Trouwens wel leuk, het wordt gezegd dat Rik Hoving de grootste fotocollectie ter wereld heeft van customcars en komt gewoon uit Nederland :)

Hey Bedankt Joost, hier kan ik denk ik wel wat mee :thumbs: Zal eens even gaan zoeken.
Mark Sulman
Posts: 463
Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by Mark Sulman »

Thing wrote:ap en brembo en nog vele anderen hebben tegenwoordig ook gewoon 8 zuigerklauwen in straatversie... niet reviseren.. en remmen wat je wil :)

Dat is goed mogelijk, maar waarom zouden ze dat hier niet in hebben gedaan dan volgens jou :?:
Dit heeft vast een technische reden. Ze laten in de racerij echt geen rubbers achterwege, omdat dit de klauw een paar euro goedkoper maakt.
Deze klauwen waren bedoelt voor de WTCC racing cup. Speciaal door de fabriek gemaakt en voor en achter precies op elkaar af gestemt.
Het zijn dus echt niet zomaar remmen 8) .
Mark Sulman
Posts: 463
Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by Mark Sulman »

Nog even iets om het verhaal van mijn kant te verduidelijken. Het is dan wel op een vw :oops: , maar het principe is gelijk.

Code: Select all

Ik ken iemand die had een 356mm 8-pots D2 set onder zijn Golf, tijdens straat-gebruik waren het super-remmen(op het verlopen van de kleur op de remklauwen na dan), maar na een paar rondjes op het circuit bleek dat ze toch te zwaar werden belast, en scheurde 1 van de remklauwen(na meerdere malen met fadende remmen te hebben moeten stoeien).
Het kan dus wel zijn dat het 6 of 8 pots klauwen zijn, maar de kwaliteit is aanzienlijk minder. Tenzij je natuurlijk de 6 of 8 pots remklauwen voor de racerij gebruikt, maar ook hier zitten weer geen afdichtrubbers in :) .
elcamino59
Posts: 537
Joined: Sun May 13, 2007 1:07 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by elcamino59 »

dat spul van d2 kost geen drol ,dus kan het ook niets zijn .ik heb het ook wel eens gezien op internet maar als je zo,n verhaal als dit leest dan snap ik niet dat mensen die bende og nkopen ,je leven hangt er van af :?
die jongens denken van hoe meer zuigers hoe beter ,maar je kan beter voor kwaliteit gaan .
die 4 pots van jou die gaan het wel doen hoor ,alcon is super goed. een set goeie straat remblokken van Hawk er in en knallen met die handel .

ik had in de beginne ,van die jaren 70 conversion kit 1 POTS remklauwen op de elcamino ,en dat remde al als een kogel .
kun je na gaan wat er straks op komt :eek: :lol:
Mark Sulman
Posts: 463
Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by Mark Sulman »

elcamino59 wrote:dat spul van d2 kost geen drol ,dus kan het ook niets zijn .ik heb het ook wel eens gezien op internet maar als je zo,n verhaal als dit leest dan snap ik niet dat mensen die bende og nkopen ,je leven hangt er van af :?
die jongens denken van hoe meer zuigers hoe beter ,maar je kan beter voor kwaliteit gaan .
die 4 pots van jou die gaan het wel doen hoor ,alcon is super goed. een set goeie straat remblokken van Hawk er in en knallen met die handel .

ik had in de beginne ,van die jaren 70 conversion kit 1 POTS remklauwen op de elcamino ,en dat remde al als een kogel .
kun je na gaan wat er straks op komt :eek: :lol:

Dat is ook wat ik probeer te zeggen :lol:.
P.S. Heb ook nog een bericht op jou topic gezet :P
Streetrod
Posts: 3122
Joined: Sat Mar 19, 2005 8:24 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by Streetrod »

En hoe gaat het met dit projekt is al weer een tijdje stil
Mark Sulman
Posts: 463
Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by Mark Sulman »

:lol: klopt het is al een poosje stil, maar er wordt nog wel aan gewerkt. Momenteel is de technische tekening voor het frezen van de fusee's in de maak.

Verder heb ik een tekenaar gevonden (via AJ's autobody) die het model auto dat ik heb volledig naar mijn wensen heeft aangepast. Tenminste klopt dit wel in grote lijnen van wat ik wil, er zullen nog een aantal dingen aan veranderen.

Hier kun je zien hoe het er momenteel uitziet. graag hoor ik jullie mening welk model verlaagde dak jullie het mooiste vinden (Rik heeft er namenlijk 3 modellen gemaakt en kan er moeilijk tussen kiezen :D ).
http://public.fotki.com/Rikster/digital ... rk-sulman/
rulez
Posts: 1975
Joined: Wed Nov 12, 2008 5:00 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by rulez »

persoonlijk vind ik het origineel model het mooiste, maar met verlaging zou ik niet voor de bumper met de spitse kogels gaan.
sansemiano
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 16, 2010 4:46 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by sansemiano »

ja, ik ben ook meer van het origineel. een lichte chop van het dak heeft misschien wel wat, maar die wielen, die je voor een groot deel niet meer ziet doen afbreuk aan het geheel. het ziet er gewoon niet elegant uit. all IMHO of course.
Mark Sulman
Posts: 463
Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by Mark Sulman »

Gelukkig dat er natuurlijk smaak verschillen zijn. Ik ben meer van de hotrod stijl en hij zal dus compleet worden aangepast. De bumper met bullits zal hem ook zeker niet worden. Ik vond deze (achteraf) ook spuuglelijk en daarom heb ik gekozen voor de '55 chevy voorbumper in combinatie met de aangepaste gmc gril en de aangepaste spatborden.

Het ging mij er dus alleen nog om welk van de laaste foto's het mooiste is (dus puur welk type dak het mooiste past). Denk dat is toch het meest verlaagde dak ga kiezen, omdat deze het mooiste met de rest van de auto meevloeit. Spiegels moet ik nog iets anders voor verzinnen, want vind deze ook niet echt mooi.

Bedankt.
Streetrod
Posts: 3122
Joined: Sat Mar 19, 2005 8:24 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by Streetrod »

Tja vind ze allemaal net niet. Ik zou voor foto22 gaan en dan de knipperlichten weg spiegel kleine chrome boven en toch wel een setje deurklinken maar wel mee gespoten van een nieuwe auto dus verzonken, verders is hij leuk
Mark Sulman
Posts: 463
Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by Mark Sulman »

Streetrod wrote:Tja vind ze allemaal net niet. Ik zou voor foto22 gaan en dan de knipperlichten weg spiegel kleine chrome boven en toch wel een setje deurklinken maar wel mee gespoten van een nieuwe auto dus verzonken, verders is hij leuk
Knipperlichten weg laten kan natuurlijk niet. Hier zal een voorbijkomende politie direct over vallen. Verder zat ik zelf ook nog te twijfelen over de deurklinken, maar als ze er in komen dan wel de originele.
Met de spiegels weet ik nog niet precies wat ik moet, nog even over denken :)

Bedankt voor de tips van iedereen :thumbs:
(vieze) Freek
Posts: 209
Joined: Sat Feb 07, 2004 10:21 pm

Re: '52er GMC pick up truck

Post by (vieze) Freek »

waarom wil je perse een roofchop hebben
de stance is veel belangrijker dan de dakhoogte
Image
maar als je m toch chopped, ga dan voor een 'bonneville chop' met naar achter gekantelde raamstijlen

http://www.classictrucks.com/features/0 ... ewall.html
Post Reply