1940 Willys Streetrod

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
eleanor
Posts: 347
Joined: Thu Sep 10, 2009 10:44 am

1940 Willys Streetrod

Post by eleanor »

Hoi,

Ik stel jullie hierbij mijn nieuwste aanwinst voor...
Mijn belair is verkocht in Amerika en heb tijdens mijn reis, men oog laten vallen op deze 1940 Willy Streetrod. Het model spreekt me al langer aan maar nu mijn Belair verkocht is, werd het nu toch eens tijd om de daad bij het woord te voegen. De eigenaar had ik leren kennen op een lokale meeting in Vancouver met zijn wagen en na een praatje konden we een deal maken voor deze wagen.

Hij heeft de wagen aangekocht als een rolling frame (zonder motor en bak dus) en heeft dan zelf een motor opgebouwd die genoeg krachtig is. Wagen rijd eigenlijk echt super (was ik wel bang voor in het begin)

Dit zijn de specs:

383 stroker small block chevy.
Built by Somers Automotive
H-beam rods, steel crank, forged pistons, solid roller cam and drivetrain.
6-71 blower from Supercharger USA
Twin 750 blower carbs from Barry Grant
Dyno 714 hp @ 7500 rpm

350 turbo transmission from Tualatin Transmission
manual reverse valve body
Coan converter
Dutchman axles, 9 inch Strange rear with backbrace and Detroit Locker
4 wheel Wilwood disc brakes, adjustable coilovers
cars frame and body were modified in order to sit lower.

Custom valve covers and hand built headers.
Crome-moly roll bar
Team III wheels

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Wagen vertrekt volgende week vanuit de VS naar Belgie. Daarna volgen nog wat kleine werkjes zoals de hood aanpassen en hem laten spuiten...

Stay tuned!!!
pvz
Posts: 502
Joined: Sat Mar 26, 2011 5:27 pm

Re: 1940 Willys Streetrod

Post by pvz »

:) Mooi opgebouwde wagen! 8)

Wat ik begrijp is het een kunstof wagen met een chromolybdeem buizenchassis?

Ga je dat op kenteken krijgen denk je?
eleanor
Posts: 347
Joined: Thu Sep 10, 2009 10:44 am

Re: 1940 Willys Streetrod

Post by eleanor »

pvz wrote::) Mooi opgebouwde wagen! 8)

Wat ik begrijp is het een kunstof wagen met een chromolybdeem buizenchassis?

Ga je dat op kenteken krijgen denk je?
Hoi, inderdaad, kunststof met buizenchassis... Ja, dat kenteken is inderdaad nog even een probleem waar ik niet direct een oplossing op weet... Maar tijd brengt raad. Een kennis van me, heeft iets soortgelijk en heeft ook een kenteken, ga er eens mijn oor te luisteren leggen.

Groeten
cees
Posts: 2581
Joined: Sun Mar 19, 2006 12:20 pm

Re: 1940 Willys Streetrod

Post by cees »

Super mooie car hoor bij mij in de buurt staat ook zo iets niet het zelfde maar daar is nog heel veel werk aan.
Welke kleur word hij??
pvz
Posts: 502
Joined: Sat Mar 26, 2011 5:27 pm

Re: 1940 Willys Streetrod

Post by pvz »

Hoop voor je dat het kenteken gaat lukken. In ieder geval een heel mooie wagen. (al vind ik de voorkant van een willys altijd een beetje twijfelachtig of ik het wel of niet mooi vind :? ) Heb je ook foto's van de binnenkant ? :)
cees wrote:Super mooie car hoor bij mij in de buurt staat ook zo iets niet het zelfde maar daar is nog heel veel werk aan.
Welke kleur word hij??
Wat is bij jou in de buurt Cees?? dan zit je in China, dan in Bali, dan weer in Maasdam... :?: :D
eleanor
Posts: 347
Joined: Thu Sep 10, 2009 10:44 am

Re: 1940 Willys Streetrod

Post by eleanor »

cees wrote:Super mooie car hoor bij mij in de buurt staat ook zo iets niet het zelfde maar daar is nog heel veel werk aan.
Welke kleur word hij??
Ben ik nog niet echt over uit. Ik wil hem wel ruig maken en dan dacht ik aan zwart. Maar zwart is ook maar zwart. Ben nog even aan het rondkijken (en zoeken) voor een gepaste kleur(combi)

Groeten
cees
Posts: 2581
Joined: Sun Mar 19, 2006 12:20 pm

Re: 1940 Willys Streetrod

Post by cees »

pvz wrote: Wat is bij jou in de buurt Cees?? dan zit je in China, dan in Bali, dan weer in Maasdam... :?: :D
Ergens op een zoldertje in s'Gravendeel heb ik zoiets ooit zien staan maar het schijnt dat hij daar weg is. :D
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: 1940 Willys Streetrod

Post by Jeroen_Sp »

Heb je er ook een motorkap bij? Dat mis ik toch een beetje.

Verder wel een erg dik ding hoor! Ik denk dat fel rood met een mooie zwarte (kleine) bies over de zijkant ook zeker niet zullen misstaan.

Succes met het kenteken!

p.s. die belair had je toch nog niet zo lang en kwam toch ook uit amerika?
eleanor
Posts: 347
Joined: Thu Sep 10, 2009 10:44 am

Re: 1940 Willys Streetrod

Post by eleanor »

Jeroen_Sp wrote:Heb je er ook een motorkap bij? Dat mis ik toch een beetje.

Verder wel een erg dik ding hoor! Ik denk dat fel rood met een mooie zwarte (kleine) bies over de zijkant ook zeker niet zullen misstaan.

Succes met het kenteken!

p.s. die belair had je toch nog niet zo lang en kwam toch ook uit amerika?
Hoi,

Ja, motorkap is erbij maar zat geen gaat in om die blower er te laten uisteken (ben nog aan het denken om een soort scoop op de kap te zetten (zodat die blower wegzit), kan misschien ook schelen in de keuring.

Rood zit ik inderdaad mee in men hoofd, tevens ook oranje in combi met een ander kleur. We zien nog wel. Wil zeker zijn van mijn keuze dus niks overhaast...

Wel, de belair is ook een verhaal apart... Ik heb in de VS een erg goede vriend wonen die hier vroeger in de buurt woonde maar die woont nu al een jaar of 7 in de VS. Toen ik hem wat foto's opzond van de ombouw van de Belair, kreeg ik opeens een mailtje terug dat hij iemand kende die erg veel interesse in de wagen had. Ondertussen was de wagen in eindstaduim en was die echt wel erg vet geworden... Ik had een shockwave airride, nieuwe belair achterzijpanelen, hillborn injectie met stacks uit de motorkap, ZZ502 big block, Richmond 5 bak, 9 inch achteras, Dakota digitale dashboard, Wilwood 6 piston brakes en prachtige velgen toegevoegt. Zal straks eens wat foto's online zetten. De wagen was eigenlijk echt een droom, alles was nieuw en werkte perfect. Na wat in gesprek te zijn met de persoon, kwamen we toch uit op een goed bod. Direct nadat hij klaar was, heb ik transport geregelt en ben ik nagevlogen om de persoon in kwestie te ontmoeten en even een korte trip in de VS te houden.

Zodoende...
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: 1940 Willys Streetrod

Post by Jeroen_Sp »

Poe, je hebt geen verkeerd leven zo :lol:

Succes met de wagen! Ben benieuwd naar updates.
355EL-CAMINO
Posts: 1943
Joined: Sun Feb 08, 2004 5:03 pm

Re: 1940 Willys Streetrod

Post by 355EL-CAMINO »

geil ding man veel plezier en succes er mee
pvz
Posts: 502
Joined: Sat Mar 26, 2011 5:27 pm

Re: 1940 Willys Streetrod

Post by pvz »

Even uit intresse, stel dat je de wagen niet op kenteken kan krijgen wat doe je dan? Zou wel zonde zijn van de wagen, je geld en moeite als je er geen meter mee kan rijden over de weg.. :(
Tiki God
Posts: 6221
Joined: Mon Nov 01, 2004 11:06 am

Re: 1940 Willys Streetrod

Post by Tiki God »

mooie ride, niks aan veranderen. Geen kap geen verf
warriorair
Posts: 832
Joined: Sat Jul 19, 2008 7:56 pm

Re: 1940 Willys Streetrod

Post by warriorair »

Die ga je nooit legaal als oldtimer op de weg krijgen misschien als eigenbouw [kitcar] :?
dan maar gewoon de dragstrip op ermee :D
camino59
Posts: 708
Joined: Sun Feb 28, 2010 5:06 pm

Re: 1940 Willys Streetrod

Post by camino59 »

Gave wagen! :thumbs:
Hoop voor je dat je hem door de keuring krijgt.
Zou zonde zijn als het niet lukt.
Post Reply