Mustang Fastback '69 S-Code project

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
frankpost
Posts: 243
Joined: Fri Jun 24, 2011 12:46 am

Re: Mustang Fastback '69 S-Code, het project (letop:veel fot

Post by frankpost »

Vandaag weer verder geknutseld aan mn importbruid

Rob had even een Magnum velg+band (15" 235) meegebracht om te kijken hoe het staat

zo dus:

Image
Image
Image

tijd voor de striptease

Image

naast Silver Jade, vervaalde Candy Apple Red, ook nog blauw/mint groen gevonden aan de voorkant

Image

zijpanelen eraf, geheel roestvrij, lang leve California

Image

van het hemeltje ontdaan

Image

en nog even de achterbank eruit getrokken

Image

De afvoer van de cowlvent gelukkig ook compleet roestvrij!!

Image

naast de cowlvent wat kit weggebikt, zit gewoon nog kaal metaal onder, als nieuw!

Image

De archeologen aan het werk

Image

meuk

Image

bijna...

Image

en uiteindelijk poedeltje naakt aan de voorkant

Image


de motorruimte nagenoeg kaal

Image

De verstevigingen voor het 390 blok op de shocktowers goed te zien

Image

Image

Nu rest nog de laatste paar dingen uit de motorruimte halen, dan kan deze kaal gemaakt worden en behandeld worden. Dan het laswerk in de bodem en A stijl, en dan zijn we weer een 'paar dagen' verder :D
69ElCamino
Posts: 353
Joined: Fri Jul 03, 2009 6:32 am

Re: Mustang Fastback '69 S-Code, het project (letop:veel fot

Post by 69ElCamino »

Ziet er goed uit.

Vandaag ook weer een dagje bezig geweest met mijn young lady redneck (69 el camino) en ook opvallend weinig roest gevonden op de vloerpanelen. Helaas niet zoals bij jou roestvrije cowl en roestvrije fenders, maar lekker doorgerotte plekken in de cowl, op de fenders en de quarter panels.
Hopelijk vallen mijn raamstijlen mee, maar ik vrees het ergste, dan kan het altijd nog meevallen.

Kortom er is nog voldoende werk te doen en een krappe deadline.

Ik ga jouw topic met belangstelling volgen!
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: Mustang Fastback '69 S-Code, het project (letop:veel fot

Post by Ranch73 »

Nice 8) ,heerlijke ruimte om bezig te zijn,veel licht,
Paultjuh
Posts: 77
Joined: Wed Jun 22, 2011 3:45 am

Re: Mustang Fastback '69 S-Code, het project (letop:veel fot

Post by Paultjuh »

Je pakt het serieus aan! Ben benieuwd wat het eind resultaat gaat zijn.
frankpost
Posts: 243
Joined: Fri Jun 24, 2011 12:46 am

Re: Mustang Fastback '69 S-Code, het project (letop:veel fot

Post by frankpost »

thanks! :)

het eerste begin is gemaakt met het kaalmaken van de voorkant
Image

en vandaag nog een MSD ignition aangeschaft, met toeren begrenzer

Image
69ElCamino
Posts: 353
Joined: Fri Jul 03, 2009 6:32 am

Re: Mustang Fastback '69 S-Code, het project (letop:veel fot

Post by 69ElCamino »

Msd ignition.... Nu heb ik die doosjes vaker in auto's gezien, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik niet zo goed weet wat het voordeel is van deze ignition optie. Wat is de reden dat jij voor deze hebt gekozen
frankpost
Posts: 243
Joined: Fri Jun 24, 2011 12:46 am

Re: Mustang Fastback '69 S-Code, het project (letop:veel fot

Post by frankpost »

komt heftigere vonk af, en er zit een (optionele) toerenbegrenzer in met losse modules (3000/5000/6000 toeren)
En ik wil gewoon zeker zijn van genoeg vonk, better safe than sorry :) (maar goed daar zijn de meningen nogal over verdeeld)
Spark Energy: 135-145 mJ per spark
Primary Voltage: 520-540 Volts
Secondary Voltage: 45,000 Volts
Spark Series Duration: 20 degree Crankshaft Rotation
RPM Range: 15,000 RPM with 14.4 Volts
Voltage Required: 12-15 Volts, 7 Volt Start
Current Draw: .7 Amp per 1,000 RPM
Weight and Size 1.7 lbs., 8"L x 4"W x 1.825"H
69ElCamino
Posts: 353
Joined: Fri Jul 03, 2009 6:32 am

Re: Mustang Fastback '69 S-Code, het project (letop:veel fot

Post by 69ElCamino »

Ok Dus voor een betere vonk.... Zegt mij nog niet heel veel... Het is toch het hei ding wat dat moet doen?
frankpost
Posts: 243
Joined: Fri Jun 24, 2011 12:46 am

Re: Mustang Fastback '69 S-Code, het project (letop:veel fot

Post by frankpost »

het is puur voor het starten van de motor, hierdoor start ie beter ook met een koude motor. Daarnaast de toerenbegrenzer zorgt dat je je blok niet op kan blazen. Qua HP doet het compleet 0,0 (zijn de meningen nogal over verdeeld geloof ik)
69ElCamino
Posts: 353
Joined: Fri Jul 03, 2009 6:32 am

Re: Mustang Fastback '69 S-Code, het project (letop:veel fot

Post by 69ElCamino »

Thanks een stuk duidelijker nu. Welk blok /toepassing gaat deze voor worden gebruikt?
frankpost
Posts: 243
Joined: Fri Jun 24, 2011 12:46 am

Re: Mustang Fastback '69 S-Code, het project (letop:veel fot

Post by frankpost »

390FE 0.3 opgeboort
Cam and Lifters, Hydraulic Flat Tappet, Advertised Duration 274/286, Lift .562/.565, Ford, 352-428
en Edelbrock Intake Performe manifold

en ik twijfel nog over headers...ja of de nee
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: Mustang Fastback '69 S-Code, het project (letop:veel fot

Post by mercury1970 »

Ford (althans de 351) staat er om bekend dat ze veel restrictie hebben in de originele uitlaatspruitstukken, als dat ook zo is voor de 390 zou ik het wel weten......
frankpost
Posts: 243
Joined: Fri Jun 24, 2011 12:46 am

Re: Mustang Fastback '69 S-Code, het project (letop:veel fot

Post by frankpost »

nou ik las ook hier en daar dat inderdaad die originele spruitstukken, ook bij een 390FE, compleet ruk zijn..alleen is het wel een hel met het terug plaatsen van het blok zodra er headers op zitten, dat word dan echt mm werk..maarja om het nou daarvoor te laten...zal meer een budgetkwestie worden :)
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: Mustang Fastback '69 S-Code, het project (letop:veel fot

Post by mercury1970 »

Denk dat het een must is om eerst het blok te plaatsen en dan pas de Headers, als je van plan bent het blok vaker eruit te halen kun je vleugelmoeren op je Headers overwegen..... :D
frankpost
Posts: 243
Joined: Fri Jun 24, 2011 12:46 am

Re: Mustang Fastback '69 S-Code, het project (letop:veel fot

Post by frankpost »

Veren eruit
Image
helse pogingen rembekrachtigingspomp eruit te halen, beetje krapjes daar
Image
in elk geval de verwarming eruit voor het verdere opschuren (ronde gat links)
Image
monitor even kantelen
Image
monitor weer terug draaien
Image
toch nog het paneel met km teller eruit gehaald in de hoop beter bij die rembekrachtigingspompaansluitingpunten (100pnts scrabble) te komen
Image
die modder wespen maken blijkbaar complete flats
Image
Post Reply