Mustang Fastback '69 S-Code project
Re: Mustang Fastback '69 S-Code, het project (letop:veel fot
Vandaag weer verder geknutseld aan mn importbruid
Rob had even een Magnum velg+band (15" 235) meegebracht om te kijken hoe het staat
zo dus:
tijd voor de striptease
naast Silver Jade, vervaalde Candy Apple Red, ook nog blauw/mint groen gevonden aan de voorkant
zijpanelen eraf, geheel roestvrij, lang leve California
van het hemeltje ontdaan
en nog even de achterbank eruit getrokken
De afvoer van de cowlvent gelukkig ook compleet roestvrij!!
naast de cowlvent wat kit weggebikt, zit gewoon nog kaal metaal onder, als nieuw!
De archeologen aan het werk
meuk
bijna...
en uiteindelijk poedeltje naakt aan de voorkant
de motorruimte nagenoeg kaal
De verstevigingen voor het 390 blok op de shocktowers goed te zien
Nu rest nog de laatste paar dingen uit de motorruimte halen, dan kan deze kaal gemaakt worden en behandeld worden. Dan het laswerk in de bodem en A stijl, en dan zijn we weer een 'paar dagen' verder
Rob had even een Magnum velg+band (15" 235) meegebracht om te kijken hoe het staat
zo dus:
tijd voor de striptease
naast Silver Jade, vervaalde Candy Apple Red, ook nog blauw/mint groen gevonden aan de voorkant
zijpanelen eraf, geheel roestvrij, lang leve California
van het hemeltje ontdaan
en nog even de achterbank eruit getrokken
De afvoer van de cowlvent gelukkig ook compleet roestvrij!!
naast de cowlvent wat kit weggebikt, zit gewoon nog kaal metaal onder, als nieuw!
De archeologen aan het werk
meuk
bijna...
en uiteindelijk poedeltje naakt aan de voorkant
de motorruimte nagenoeg kaal
De verstevigingen voor het 390 blok op de shocktowers goed te zien
Nu rest nog de laatste paar dingen uit de motorruimte halen, dan kan deze kaal gemaakt worden en behandeld worden. Dan het laswerk in de bodem en A stijl, en dan zijn we weer een 'paar dagen' verder
-
- Posts: 353
- Joined: Fri Jul 03, 2009 6:32 am
Re: Mustang Fastback '69 S-Code, het project (letop:veel fot
Ziet er goed uit.
Vandaag ook weer een dagje bezig geweest met mijn young lady redneck (69 el camino) en ook opvallend weinig roest gevonden op de vloerpanelen. Helaas niet zoals bij jou roestvrije cowl en roestvrije fenders, maar lekker doorgerotte plekken in de cowl, op de fenders en de quarter panels.
Hopelijk vallen mijn raamstijlen mee, maar ik vrees het ergste, dan kan het altijd nog meevallen.
Kortom er is nog voldoende werk te doen en een krappe deadline.
Ik ga jouw topic met belangstelling volgen!
Vandaag ook weer een dagje bezig geweest met mijn young lady redneck (69 el camino) en ook opvallend weinig roest gevonden op de vloerpanelen. Helaas niet zoals bij jou roestvrije cowl en roestvrije fenders, maar lekker doorgerotte plekken in de cowl, op de fenders en de quarter panels.
Hopelijk vallen mijn raamstijlen mee, maar ik vrees het ergste, dan kan het altijd nog meevallen.
Kortom er is nog voldoende werk te doen en een krappe deadline.
Ik ga jouw topic met belangstelling volgen!
Re: Mustang Fastback '69 S-Code, het project (letop:veel fot
Nice 8) ,heerlijke ruimte om bezig te zijn,veel licht,
Re: Mustang Fastback '69 S-Code, het project (letop:veel fot
Je pakt het serieus aan! Ben benieuwd wat het eind resultaat gaat zijn.
Re: Mustang Fastback '69 S-Code, het project (letop:veel fot
thanks!
het eerste begin is gemaakt met het kaalmaken van de voorkant
en vandaag nog een MSD ignition aangeschaft, met toeren begrenzer
het eerste begin is gemaakt met het kaalmaken van de voorkant
en vandaag nog een MSD ignition aangeschaft, met toeren begrenzer
-
- Posts: 353
- Joined: Fri Jul 03, 2009 6:32 am
Re: Mustang Fastback '69 S-Code, het project (letop:veel fot
Msd ignition.... Nu heb ik die doosjes vaker in auto's gezien, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik niet zo goed weet wat het voordeel is van deze ignition optie. Wat is de reden dat jij voor deze hebt gekozen
Re: Mustang Fastback '69 S-Code, het project (letop:veel fot
komt heftigere vonk af, en er zit een (optionele) toerenbegrenzer in met losse modules (3000/5000/6000 toeren)
En ik wil gewoon zeker zijn van genoeg vonk, better safe than sorry (maar goed daar zijn de meningen nogal over verdeeld)
En ik wil gewoon zeker zijn van genoeg vonk, better safe than sorry (maar goed daar zijn de meningen nogal over verdeeld)
Spark Energy: 135-145 mJ per spark
Primary Voltage: 520-540 Volts
Secondary Voltage: 45,000 Volts
Spark Series Duration: 20 degree Crankshaft Rotation
RPM Range: 15,000 RPM with 14.4 Volts
Voltage Required: 12-15 Volts, 7 Volt Start
Current Draw: .7 Amp per 1,000 RPM
Weight and Size 1.7 lbs., 8"L x 4"W x 1.825"H
-
- Posts: 353
- Joined: Fri Jul 03, 2009 6:32 am
Re: Mustang Fastback '69 S-Code, het project (letop:veel fot
Ok Dus voor een betere vonk.... Zegt mij nog niet heel veel... Het is toch het hei ding wat dat moet doen?
Re: Mustang Fastback '69 S-Code, het project (letop:veel fot
het is puur voor het starten van de motor, hierdoor start ie beter ook met een koude motor. Daarnaast de toerenbegrenzer zorgt dat je je blok niet op kan blazen. Qua HP doet het compleet 0,0 (zijn de meningen nogal over verdeeld geloof ik)
-
- Posts: 353
- Joined: Fri Jul 03, 2009 6:32 am
Re: Mustang Fastback '69 S-Code, het project (letop:veel fot
Thanks een stuk duidelijker nu. Welk blok /toepassing gaat deze voor worden gebruikt?
Re: Mustang Fastback '69 S-Code, het project (letop:veel fot
390FE 0.3 opgeboort
Cam and Lifters, Hydraulic Flat Tappet, Advertised Duration 274/286, Lift .562/.565, Ford, 352-428
en Edelbrock Intake Performe manifold
en ik twijfel nog over headers...ja of de nee
Cam and Lifters, Hydraulic Flat Tappet, Advertised Duration 274/286, Lift .562/.565, Ford, 352-428
en Edelbrock Intake Performe manifold
en ik twijfel nog over headers...ja of de nee
-
- Posts: 4067
- Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am
Re: Mustang Fastback '69 S-Code, het project (letop:veel fot
Ford (althans de 351) staat er om bekend dat ze veel restrictie hebben in de originele uitlaatspruitstukken, als dat ook zo is voor de 390 zou ik het wel weten......
Re: Mustang Fastback '69 S-Code, het project (letop:veel fot
nou ik las ook hier en daar dat inderdaad die originele spruitstukken, ook bij een 390FE, compleet ruk zijn..alleen is het wel een hel met het terug plaatsen van het blok zodra er headers op zitten, dat word dan echt mm werk..maarja om het nou daarvoor te laten...zal meer een budgetkwestie worden
-
- Posts: 4067
- Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am
Re: Mustang Fastback '69 S-Code, het project (letop:veel fot
Denk dat het een must is om eerst het blok te plaatsen en dan pas de Headers, als je van plan bent het blok vaker eruit te halen kun je vleugelmoeren op je Headers overwegen.....
Re: Mustang Fastback '69 S-Code, het project (letop:veel fot
Veren eruit
helse pogingen rembekrachtigingspomp eruit te halen, beetje krapjes daar
in elk geval de verwarming eruit voor het verdere opschuren (ronde gat links)
monitor even kantelen
monitor weer terug draaien
toch nog het paneel met km teller eruit gehaald in de hoop beter bij die rembekrachtigingspompaansluitingpunten (100pnts scrabble) te komen
die modder wespen maken blijkbaar complete flats
helse pogingen rembekrachtigingspomp eruit te halen, beetje krapjes daar
in elk geval de verwarming eruit voor het verdere opschuren (ronde gat links)
monitor even kantelen
monitor weer terug draaien
toch nog het paneel met km teller eruit gehaald in de hoop beter bij die rembekrachtigingspompaansluitingpunten (100pnts scrabble) te komen
die modder wespen maken blijkbaar complete flats