1974 Ford LTD

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
mercury1970
Posts: 3976
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: 1974 Ford LTD

Post by mercury1970 »

Klinkt mij als een 9"achteras, als je de voorzijde eruit wil halen moeten de steekassen eruit en dus de hele remmerij.....
Als je het alleen doet vanwege het verversen van de olie, zou ik via het vulgat met een rubber slangetje op een grote spuit de prut eruit trekken
en op dezelfde manier vullen, totdat ie overloopt en dan ben je klaar.....
Ik zou die achteras niet preventief uit elkaar trekken, zou wel voelen aan de Yoke of daar overmatige speling in zit; zowel met draaien, als naar boven en naar onder (sloopt de keerring) dan is een lager defekt.

Mafkees001
Posts: 67
Joined: Sat Dec 05, 2015 1:24 pm

Re: 1974 Ford LTD

Post by Mafkees001 »

Is inderdaad een 9".
Zitten hier voor of nadelen aan ten opzichte van andere assen? Puur uit interesse ;)

Speling is nihil dus doe alleen de olie :)

Bromgabber
Posts: 2936
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: 1974 Ford LTD

Post by Bromgabber »

Zover ik weet zijn het erg goede achterassen die best wat kracht kunnen hebben.
Heb volgens mij nog wel een sper diff ervan liggen..

mercury1970
Posts: 3976
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: 1974 Ford LTD

Post by mercury1970 »

Idd heel sterk, maar qua comfort kun je die beter onder een aanhangertje bouwen..... maar dat geldt voor alle starre assen.
Alles van te koop, uiteraard reteduur want iedere dragracer wil een 9 " (behalve de Dodge-mannen) :)

boyanka
Posts: 3031
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: 1974 Ford LTD

Post by boyanka »

Doe mij maar een 8.3/4 asje

mercury1970
Posts: 3976
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: 1974 Ford LTD

Post by mercury1970 »

I rest my case...... :lol:

Mafkees001
Posts: 67
Joined: Sat Dec 05, 2015 1:24 pm

Re: 1974 Ford LTD

Post by Mafkees001 »

Het laswerk aan het chassis is gedaan:
Image

Tussendoor ook met andere onderdelen bezig. Achteras is klaar en zo ook andere onderdelen van de ophanging.

Alle onderdelen doe ik zandstralen en spuiten of rx'en

Image

Volgende week beginnen met het chassis een rx behandeling te geven :)

Mafkees001
Posts: 67
Joined: Sat Dec 05, 2015 1:24 pm

Re: 1974 Ford LTD

Post by Mafkees001 »

Het chassis is zo goed als af :D

Image

Heb nu ook de compressie van de motor gemeten.
De uitslag is: (in Bars)

- 7.4 - 7
- 6 - 7
- 6.5 - 6.5
- 7.4 - 8

Lijkt mij niet slecht. Hoor graag hoe anderen hierover denken en eventueel wat te doen.

Ik vroeg mij ook af wat voor bak er aan de motor hangt, iemand tips om hier achter te komen?

Bromgabber
Posts: 2936
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: 1974 Ford LTD

Post by Bromgabber »

2 bar verschil lijkt mij wat veel, maar als motortje prima loopt is het goed denk?
Heb je nat of droog gemeten?
Waarschijnlijk zal er een Ford C6 automaat achter hangen.
Makkelijkst te zien aan het carterpannetje:
Image

Mafkees001
Posts: 67
Joined: Sat Dec 05, 2015 1:24 pm

Re: 1974 Ford LTD

Post by Mafkees001 »

Met nat bedoel je met een beetje olie op de zuigers?
In dat geval heb ik droog getest.

Echt gereden heb ik niet, maar starten en lopen doet ie prima.

Bedankt, zal morgen even naar de pan kijken

Bromgabber
Posts: 2936
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: 1974 Ford LTD

Post by Bromgabber »

Nope, met carburateur erop en de benzine nog aangesloten.

Mafkees001
Posts: 67
Joined: Sat Dec 05, 2015 1:24 pm

Re: 1974 Ford LTD

Post by Mafkees001 »

Carburateur er nog wel op, maar verder niks aangesloten.
Bak hangt er ook nog aan vast.
Motor staat los op een pallet.

Corp
Posts: 5051
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: 1974 Ford LTD

Post by Corp »

Meten na beetje olie in de cilinder en gasklep open. Geen benzine erbij. 28psi (2 bar) is een flink verschil. 56psi is ook erg laag.

Mafkees001
Posts: 67
Joined: Sat Dec 05, 2015 1:24 pm

Re: 1974 Ford LTD

Post by Mafkees001 »

Heb een 14 bouts carter pan dus zal dan een "medium" of "small" case bak moeten zijn. Twijvel een beetje aan t model. Want model is wel vierkant meaar met wat hobbels die niet op de afbeelding staan.

Heb nu ook getest met gasklep open en olie op de zuigers.
Vond t verrassend dat dat zoveel kan schelen.
De resultaten:

- 9 - 10
- 7.5 - 9.4
- 8 - 8.4
- 9.2 - 9.6

Alle waardes dus aardig omhoog maar nog steeds een redelijk verschil tussen enkele.

Tips om hiermee verder te gaan?

Bromgabber
Posts: 2936
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: 1974 Ford LTD

Post by Bromgabber »


Post Reply