Mercury Monarch 1975 sedan
Posted: Thu May 09, 2019 12:24 pm
Nou, ik heb al een topic geplaatst over de aankoop van de wagen, maar nu ga ik er een projectje van maken, en de voortgang in dit topic laten zien.
Ik zal ook vragen hoe jullie het 1 en ander zouden aanpakken, want er is me toch een partij kennis op dit forum. Daar wil ik graag gebruik van gaan maken.
Dus: auto gekocht voor € 2100,00. De verkopen deed redelijk makkelijk 25% van zijn vraagprijs af. Dan zou je zeggen dat er iets met die auto is dat hij wel weet, en ik niet...
Ik denk eerlijk gezegd dat er niet zo veel vraag naar was, en dat ie geld nodig had.
De wagen is lelijk gespoten, en slordig. Op sommige plekken komt de roest erdoorheen, zelfs door het vinyldak. Je zou haast denken dat er een enorme puinhoop onder dat laagje verf zit.
Maar er is vorig jaar wel voor € 1900,00 een versnellingsbak gereviseerd, en in het motorcompartiment zie ik een aantal splinternieuwe leidingen lopen. Dus volgens mij is de vorige eigenaar aan een klus begonnen, en niet de tijd en/of het geld en/of de motivatie gehad om het af te maken.
Vandaag naar de RDW gegaan voor een kentekenkeuring. Alles ging van een leien dakje. De originele Belgische auto was traceerbaar tot de fabriek. Er was ook een Nederlandse typegoedkeuring afgegeven, dus niets stond de toekenning van een Nederlands kenteken in de weg. Auto is een originele Mercury Monarch Ghia in alles. En als kers op de taart krijg ik ook nog een kenteken voor blauwe platen in Amerikaans formaat. (geen idee wat dat formaat inhoudt)
Ik heb een afspraak gemaakt met een garage om 'm volgende week te keuren voor de APK. Daar komt sowieso niet doorheen, dat weet ik nu al. Maar dat geeft wel een indicatie wat er mee aan de hand is.
En ik ga zometeen langs een schadeherstelbedrijf om ze de wagen eens na te laten lopen op het gebied van plaatwerk, roestvorming, carrosserie en dat dak.
Ik hou jullie op de hoogte.
Ik zal ook vragen hoe jullie het 1 en ander zouden aanpakken, want er is me toch een partij kennis op dit forum. Daar wil ik graag gebruik van gaan maken.
Dus: auto gekocht voor € 2100,00. De verkopen deed redelijk makkelijk 25% van zijn vraagprijs af. Dan zou je zeggen dat er iets met die auto is dat hij wel weet, en ik niet...
Ik denk eerlijk gezegd dat er niet zo veel vraag naar was, en dat ie geld nodig had.
De wagen is lelijk gespoten, en slordig. Op sommige plekken komt de roest erdoorheen, zelfs door het vinyldak. Je zou haast denken dat er een enorme puinhoop onder dat laagje verf zit.
Maar er is vorig jaar wel voor € 1900,00 een versnellingsbak gereviseerd, en in het motorcompartiment zie ik een aantal splinternieuwe leidingen lopen. Dus volgens mij is de vorige eigenaar aan een klus begonnen, en niet de tijd en/of het geld en/of de motivatie gehad om het af te maken.
Vandaag naar de RDW gegaan voor een kentekenkeuring. Alles ging van een leien dakje. De originele Belgische auto was traceerbaar tot de fabriek. Er was ook een Nederlandse typegoedkeuring afgegeven, dus niets stond de toekenning van een Nederlands kenteken in de weg. Auto is een originele Mercury Monarch Ghia in alles. En als kers op de taart krijg ik ook nog een kenteken voor blauwe platen in Amerikaans formaat. (geen idee wat dat formaat inhoudt)
Ik heb een afspraak gemaakt met een garage om 'm volgende week te keuren voor de APK. Daar komt sowieso niet doorheen, dat weet ik nu al. Maar dat geeft wel een indicatie wat er mee aan de hand is.
En ik ga zometeen langs een schadeherstelbedrijf om ze de wagen eens na te laten lopen op het gebied van plaatwerk, roestvorming, carrosserie en dat dak.
Ik hou jullie op de hoogte.