Chevy G30 1995

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
hemi
Posts: 633
Joined: Sun May 02, 2010 7:52 pm

Chevy G30 1995

Post by hemi »

In Belgie een Chevy G30 gekocht.
De bedoeling is om er een hobby/camper/survival busje van te maken.
Dakrek en lier zitten er al op en de Chevy is helemaal origineel verder maar na 25 jaar zit er wel laswerk aan.
Binnenkort maar eens naar cranenbroek om daar een lasapparaat te kopen.
Suggesties en tips zijn altijd welkom ;)

Image


Image



Image
grandmaster n
Posts: 392
Joined: Thu Jun 09, 2011 8:29 pm

Re: Chevy G30 1995

Post by grandmaster n »

TIP:Er geen grote ramen in plaatsen.

gr
hemi
Posts: 633
Joined: Sun May 02, 2010 7:52 pm

Re: Chevy G30 1995

Post by hemi »

Ik ga geen extra ramen plaatsen
Er zitten al 2 grote ramen in.
rene74monte
Posts: 4622
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: Chevy G30 1995

Post by rene74monte »

inderdaad , en die dichte achterdeuren moet je ook houden , die zie je niet veel
hemi
Posts: 633
Joined: Sun May 02, 2010 7:52 pm

Re: Chevy G30 1995

Post by hemi »

rene74monte wrote: Wed Jun 24, 2020 9:32 pm inderdaad , en die dichte achterdeuren moet je ook houden , die zie je niet veel

Is dat origineel?
Grasmusen
Posts: 306
Joined: Mon Apr 29, 2019 9:31 pm

Re: Chevy G30 1995

Post by Grasmusen »

Lassen, tip van flip : HBM 200 CI MIG Inverter

https://www.hbm-machines.com/producten/ ... gJtavD_BwE

Stoere bus, is dat een 4x4 ??
rene74monte
Posts: 4622
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: Chevy G30 1995

Post by rene74monte »

ja , is wel origineel
hemi
Posts: 633
Joined: Sun May 02, 2010 7:52 pm

Re: Chevy G30 1995

Post by hemi »

Grasmusen wrote: Wed Jun 24, 2020 10:24 pm Lassen, tip van flip : HBM 200 CI MIG Inverter

https://www.hbm-machines.com/producten/ ... gJtavD_BwE

Stoere bus, is dat een 4x4 ??
Helaas geen 4x4, misschien ga ik dat later nog inbouwen.
Nu liggen er modderbanden op de achteras en er zit een lier op.
hemi
Posts: 633
Joined: Sun May 02, 2010 7:52 pm

Re: Chevy G30 1995

Post by hemi »

De bodemplaat is aardig gedeukt en verroest.
Ik zit er aan te denken om hem compleet te vervangen maar ik kan geen complete vinden, zijn die wel beschikbaar?
Verder zie ik ook geen lasnaden, alleen maar kit.
Is het mogelijk dat de bodemplaat aan maar vastgekit is of moet hij nog ergens gelast zijn?
rene74monte
Posts: 4622
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: Chevy G30 1995

Post by rene74monte »

denk dat je het beste een donorbus op de kop kunt tikken
hemi
Posts: 633
Joined: Sun May 02, 2010 7:52 pm

Re: Chevy G30 1995

Post by hemi »

De handrem werkt niet zoals het moet.
Als ik het pedaal intrapt blijft hij niet hangen, de handrem komt dus gelijk weer los.
Ik heb geen idee hoe dat systeem werkt en ik kom er niet makkelijk bij.
Moet ik alles gaan demonteren of is er een andere oplossing voor?
rene74monte
Posts: 4622
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: Chevy G30 1995

Post by rene74monte »

als je hem trouwens op camperkenteken wilt zetten moet je aan aardig wat regeltjes voldoen
hemi
Posts: 633
Joined: Sun May 02, 2010 7:52 pm

Re: Chevy G30 1995

Post by hemi »

Ik ga hem op vrachtwagenkenteken zetten.
Met een G30 zou dat mogelijk moeten zijn.
rene74monte
Posts: 4622
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: Chevy G30 1995

Post by rene74monte »

aha , ok , dat zou best kunnen ja , is dat goedkoper dan ?
hemi
Posts: 633
Joined: Sun May 02, 2010 7:52 pm

Re: Chevy G30 1995

Post by hemi »

Ja afhankelijk van de euro norm tussen de 40 en 50 euro in de maand.
Je moet er alleen voor zorgen de het cabine gedeelte kleiner is dan het vracht gedeelte.
Post Reply