
Chevy 3100 bj 1950.
-
- Posts: 100
- Joined: Sun May 09, 2021 3:27 pm
Re: Chevy 3100 bj 1950.
Hoi allemaal,
En welkom terug op mijn blog. Er zijn weer vorderingen met de vooras. De remschijven zijn gemonteerd


Ook zijn er metalen schijven op gemonteerd om alles makkelijker uit te kunnen meten en uit te lijnen.

Bij de volgende voderingen horen jullie het weer.
Tot de volgende en laterrrrrrr!!!
En welkom terug op mijn blog. Er zijn weer vorderingen met de vooras. De remschijven zijn gemonteerd


Ook zijn er metalen schijven op gemonteerd om alles makkelijker uit te kunnen meten en uit te lijnen.

Bij de volgende voderingen horen jullie het weer.
Tot de volgende en laterrrrrrr!!!
Re: Chevy 3100 bj 1950.
Wat een klus zeg. Kosten nog moeite gespaard. Je zit weer in de opbouwende fase hoop dat dat ook geld op persoonlijk vlak. Is de keuken al gestyld in de Amerikaanse look?
Re: Chevy 3100 bj 1950.
Idd een hele klus. Maar wel in de opbouwende fase aan de voorkant. Keuken is verder nog weinig aan gebeurt. Wel twee andere ruimtes aangepakt en zo goed als klaar. Op persoonlijk vlak ben ik nog steeds het zelfde. Maar gelukkig wel stabiel.
Re: Chevy 3100 bj 1950.
Mooi project, weet niet hoe laag je wil komen met je airride? Ik wilde met mijn sub toen treeplanken op de grond, mijn oud project is hier nog wel terug te vinden 1950 chevy sub of zo iets hete het. Zou ik het nog eens bouwen zou ik zeker geen camaro gebruiken. Dan zou ik een heidts of crown vic of jaguar gebruiken, ben nu met een crown vic bezig. Ga zo door zal dit ook weer eens volgen
Re: Chevy 3100 bj 1950.
Hoi allemaal,
En welkom terug op mijn blog. Er is afgelopen paar weken een hoop veranderd. Raymond is afgelopen tijd af en toe een paar uurtjes en een paar dagen met mijn chevy aan de gang geweest. Hij heeft het voorste deel van mijn chassis afgeslepen.





Daarna heeft hij mooie punten gemaakt op de draaibank

Met deze mooie punten heeft hij een maatstok gemaakt om niet telkens te hoeven meten. En door deze stevig bij de achteras vast te maken heb je altijd de juiste maat. Door de punten is het goed te centreren op de assen.


Ook heeft hij een stang gemaakt op de plek waar normaal de stuurstangen zitten en die vast gemaakt aan het chassis zodat de wielen niet meer kunnen bewegen.


De volgende stap is dat hij het subframe bij het chassis heeft gelegd. Dit om te kijken en te bepalen wat er aangepast moet worden. Met behulp van de meetstokken weet hij wanneer hij ongeveer op de juiste plek zit.


Na dat hij uitgemeten heeft, heeft hij het chassis ingeslepen en naar buiten gebogen zodat er een mooie aansluiting gemaakt kan worden.


Dan nog even checken hoe het uit gaat komen en of de wielen op de juiste plek komen.

Nog een klein stukje Raymond.
Yeah zo moet ie worden





Orginele motor/ radiatorsteun op zn plek


Big surprise !!!!!!!
Raymond is even op een zaterdagje aan het lassen geweest. Dus daar helaas geen foto’s van maar wel van het super mooie eindresultaat. Het lijkt nu of het altijd zo gezeten heeft.

Een stukje frame boxen




Dit was de rechterzijde.
Paar dagen later heeft hij de linkerzijde gedaan met het zelfde eindresultaat!!!!


Raymond heeeft daarna het stuurhuis gemonteerd en gekeken hoe dat uitkomt met de radiateursteun. En natuurlijk moest dat ook aangepast worden. Maar voor zo’n kunstenaar als Raymond is niets te gek.



Het orginele radiateurframe moet ook wat aangepast worden. Ik heb namelijk een aluminium radiateur met elektronische fan die in het originele frame past. Hier van komen de volgende keer weer de foto’s. Ik hoop jullie weer behoorlijk bij gepraat heb over de vorderingen.
Ik hoop snel weet van me te laten horen.
Tot de volgende en laterrrrrrrrrr!
En welkom terug op mijn blog. Er is afgelopen paar weken een hoop veranderd. Raymond is afgelopen tijd af en toe een paar uurtjes en een paar dagen met mijn chevy aan de gang geweest. Hij heeft het voorste deel van mijn chassis afgeslepen.





Daarna heeft hij mooie punten gemaakt op de draaibank

Met deze mooie punten heeft hij een maatstok gemaakt om niet telkens te hoeven meten. En door deze stevig bij de achteras vast te maken heb je altijd de juiste maat. Door de punten is het goed te centreren op de assen.


Ook heeft hij een stang gemaakt op de plek waar normaal de stuurstangen zitten en die vast gemaakt aan het chassis zodat de wielen niet meer kunnen bewegen.


De volgende stap is dat hij het subframe bij het chassis heeft gelegd. Dit om te kijken en te bepalen wat er aangepast moet worden. Met behulp van de meetstokken weet hij wanneer hij ongeveer op de juiste plek zit.


Na dat hij uitgemeten heeft, heeft hij het chassis ingeslepen en naar buiten gebogen zodat er een mooie aansluiting gemaakt kan worden.


Dan nog even checken hoe het uit gaat komen en of de wielen op de juiste plek komen.

Nog een klein stukje Raymond.
Yeah zo moet ie worden




Orginele motor/ radiatorsteun op zn plek


Big surprise !!!!!!!
Raymond is even op een zaterdagje aan het lassen geweest. Dus daar helaas geen foto’s van maar wel van het super mooie eindresultaat. Het lijkt nu of het altijd zo gezeten heeft.

Een stukje frame boxen




Dit was de rechterzijde.
Paar dagen later heeft hij de linkerzijde gedaan met het zelfde eindresultaat!!!!


Raymond heeeft daarna het stuurhuis gemonteerd en gekeken hoe dat uitkomt met de radiateursteun. En natuurlijk moest dat ook aangepast worden. Maar voor zo’n kunstenaar als Raymond is niets te gek.



Het orginele radiateurframe moet ook wat aangepast worden. Ik heb namelijk een aluminium radiateur met elektronische fan die in het originele frame past. Hier van komen de volgende keer weer de foto’s. Ik hoop jullie weer behoorlijk bij gepraat heb over de vorderingen.
Ik hoop snel weet van me te laten horen.
Tot de volgende en laterrrrrrrrrr!
-
- Posts: 4582
- Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm
Re: Chevy 3100 bj 1950.
sorry hoor maar wat is er met die lassen aan de hand , last dat materiaal zo slecht ?
Re: Chevy 3100 bj 1950.
Het zelfde beeld creëren zoals het ook bij het subframe zit.rene74monte wrote: ↑Thu Feb 23, 2023 4:59 pmsorry hoor maar wat is er met die lassen aan de hand , last dat materiaal zo slecht ?
-
- Posts: 4582
- Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm
Re: Chevy 3100 bj 1950.
dus met opzet slecht ogende lassen maken ? het is wel een chassis , niet onbelangrijk
Re: Chevy 3100 bj 1950.
Wow je hebt echt veel gedaan zeg, ziet dr goed uit en wat fijn alle hulp die je krijgt. Hopelijk kun je dr snel mee touren of ga je dr mee naar je werk toe! Succes met de volgende aanpassingen.
Re: Chevy 3100 bj 1950.
Hoi allemaal,
En welkom terug op mijn blog. Ja ja weer een grote optische verandering.


Ja inderdaad…. Motorkapje er af en aan de knutsel met het neusje. Houten balk verwijderen die we tijdelijk tussen de schermen hadden gemaakt om ze bij elkaar te houden

En de balk vervangen door een spanband met de nodige bescherming voor de lak

Ook de hoeken van de schermen en op de cabine, waar de schermen komen te zitten,ingepakt met schilders tape om ook de lak te beschermen.
En toen begon het….neusje erop … passen , meten … neusje er af … slijpen, neusje er weer op passen meten enz….er moest wel het een en ander uit de binnenschermen geslepen worden ter hoogte van de draagarmen. Ook moest er nohg een hoekje uit bij het stuurhuis. Aan de voorkant van het chassis kon nog het overbogige weg waardoor het neusje weer een stuk verder naar achteren kon. We zijn nu zover dat er nog wat kleine hoekjes rond het chassis weg moeten van het binnenscherm.









Zo dat ziet er weer anders uit. Bijna het neusje op zn plek en tijdelijke wielen er onder voor een indruk.
Ook hebben we de keuken afgerond.






Tot zover weer deze update!
Ik zeg tot de volgende …..
Laterrrrrrrrrr
En welkom terug op mijn blog. Ja ja weer een grote optische verandering.


Ja inderdaad…. Motorkapje er af en aan de knutsel met het neusje. Houten balk verwijderen die we tijdelijk tussen de schermen hadden gemaakt om ze bij elkaar te houden

En de balk vervangen door een spanband met de nodige bescherming voor de lak

Ook de hoeken van de schermen en op de cabine, waar de schermen komen te zitten,ingepakt met schilders tape om ook de lak te beschermen.
En toen begon het….neusje erop … passen , meten … neusje er af … slijpen, neusje er weer op passen meten enz….er moest wel het een en ander uit de binnenschermen geslepen worden ter hoogte van de draagarmen. Ook moest er nohg een hoekje uit bij het stuurhuis. Aan de voorkant van het chassis kon nog het overbogige weg waardoor het neusje weer een stuk verder naar achteren kon. We zijn nu zover dat er nog wat kleine hoekjes rond het chassis weg moeten van het binnenscherm.









Zo dat ziet er weer anders uit. Bijna het neusje op zn plek en tijdelijke wielen er onder voor een indruk.
Ook hebben we de keuken afgerond.






Tot zover weer deze update!
Ik zeg tot de volgende …..
Laterrrrrrrrrr