Hi allemaal,
Daar was ik weer eens na een een vakantie, weekje rommelen en een weekje geen chevy ivm vakantie van de stichting JBG.
Ondertussen niet helemaal stil gezeten. Ik kan even mijn draai niet vinden bij de chevy dus maar een klus klusje gestart bij de stichting. Ik ga een wand aankleden. Een mooi fotobehang laten maken van 2,80 breed en 1,80m hoog.

.
Hier voor gaan we een nep raamkozijn maken zodat het idee gewekt word dat je naar buiten kijkt vanuit de kantine naar het straatbeeld van New York
Dus passen, meten , zagen, schilderen enzo. Ff wat anders dus.
Maar ook thuis bezig geweest met het secret project wat misschien niet zo secret meer is. Inderdaad de binnebekleding van de pickup. Ook veel meten,
Patroon uitfrezen met bovenfreesje,
Dan opplakken op kunstof paneel, met een goede contactlijm. ( bison )
Met dit als resultaat.
Daarna nog even schuren en klaar is het oor het plakken van kunstleer in mijn geval.
Kunstleer zet ik op de achterzijde vast met een beetje secondelijm. Dit om verschuiven te voorkomen.
Goed ruim karton er onder, of iets anders, om de omgeving te beschermen.
Kijk dan waat je eerst wil lijmen en tot hoever. Kijk naar naden of overgangen.en teken dan het leer af op de achterkant tot waar je moet lijmen. Ik ben tot ongeveer de helft gegaan ivm met mijn patroontjes.
Daarna heb ik het leer terug geslagen en met karton de delen afgedekt die ik nog niet wilde lijmen.
En dan? Lijmen maar. En dan de lijm even een paar minuten laten drogen ivm gasvorming tussen leer en werkstuk te voorkomen want dan blijft het niet plakken.
En dan eindelijk !!!!!! Beginnen met het eindresultaat. Het leer heb ik er losjes opgelegd omdat ik extra leer nodig heb om in mijn patroon te drukken. Het leer kan wel iets rekken maar kan niet al te veel onderspanning gelijmd worden. Daarna ben ik met een kunstof spatel de patronen er in aan het werken.
En zo stap voor stap herhalen met dit als eindresultaat

.
Zo moet het op de deur komen met uiteraard beide hendels.
Op deze manier heb ik dus ook mijn kickpanel en hemel gemaakt.
Ik kwam alleen voor een uitdaging te staan en dat waren de armsteunen en zonnekleppen. Deze zijn met een ander materiaal bekleed dan met wat ik het doe en natuurlijk wil ik dat het zelfde hebben. Daar zat stikwerk in en dat kan ik nu net niet

. Dus een poging gedaan om het te gaan lijmen…… helaas dat werd hem niet dus maar uitbesteden aan een pro. De pro (meneer Sam in Apeldoorn) waar ik mijn materiaal geleverd, heeft dit ervan gemaakt, met dit als prachtig eindresultaat.
Nu nog een paneel achter de bank en een paneel wat tegen de firewall aan komt bekleden. Ook daarvan gaan jullie de einresultaten zien
Tot zover en zoals altijd …. Tot de volgende

Laterrrrrrrrr