
Chevy 3100 bj 1950.
Chevy 3100 bj 1950.
Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Robert en nieuw hier. Heb sinds vorige week dus een chevy 3100 gekocht met een orginele 6 cil inline er in. Ben benieuwd waar ik goed aan doe wat waarde betreft. Het orginele blok late reviseren en technisch weer ‘strak’ maken of een V8 erin zetten met alle technisch bijkomende aspecten


Last edited by Coppertje on Sun Feb 07, 2021 7:50 pm, edited 1 time in total.
Re: Chevy 3100 bj 1950.
Eerst lekker rijden zou ik persoonlijk zeggen. Hoe meer je rijdt hoe meer je je auto leert kennen en wat je er mee wil en of je per se een V8 wil. Persoonlijk vind ik de L6 voldoende vermogen hebben en vooral lekker zuinig aan de pomp en V8 is saaaaai, heeft iedereen al 
Oh en waarde schmaarde, gewoon genieten, daar istie voor

Oh en waarde schmaarde, gewoon genieten, daar istie voor

Re: Chevy 3100 bj 1950.
Wat een leuke auto! En inderdaad, eerst gewoon rijden. “Vrienden” worden met de auto en daarna
rustig nadenken.... Mooie pick-up!
rustig nadenken.... Mooie pick-up!
Re: Chevy 3100 bj 1950.
Leuke wagen, gefeliciteerd! Ik zou er inderdaad eerst maar eens mee gaan rijden en van genieten 
(Persoonlijk vind ik dat een V8 moet in een Amerikaan, maar het is jouw auto, dus je moet doen wat jij wilt
)

(Persoonlijk vind ik dat een V8 moet in een Amerikaan, maar het is jouw auto, dus je moet doen wat jij wilt

Re: Chevy 3100 bj 1950.
Voor de waarde kan je beter het originele blok erin laten.
Voor de fun is een V8 beter
Voor de fun is een V8 beter

-
- Posts: 4067
- Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am
Re: Chevy 3100 bj 1950.
Na een poosje gereden te hebben, niet echt vrienden geworden met mn chevy. Dus de knoop maar door gehakt en ombouwen naar een V8 met daarachter een TH700R4 automaatbak. Dit alles gereviseerd. Assen zijn we nog naar op zoek. Dus als iemand nog wat heeft liggen of iemand weet sta ik open voor ideeën of reacties. Als velgen wil ik graag stalen velgen 16”. Die laten verbreden naar 8j (225/65 banden) voor, en 9,5J (255/60 banden) achter. Daar zoek ik nog babymoon doppen voor of spider hubcaps. Dus een wel een retrolook houden. Inline 6 is inmiddels verkocht net als de assen, de aandrijfas en versnellingsbak. Ik heb de wielen 6 gaats met banden nog te koop. (Te zien op marktplaats https://link.marktplaats.nl/m1659278301). Gisteren begonnen met het sleutelen.




Ik hou jullie op de hoogte !




Ik hou jullie op de hoogte !
Re: Chevy 3100 bj 1950.
Wel goed gedaan hoor, eerst rijden. Zo kom je meestal ook meer tegen dan alleen de motor en bak die niet naar je zin zijn en kan je dat in één keer meenemen. Benieuwd naar het proces! 

Re: Chevy 3100 bj 1950.
Ondertussen al weer wat stappen verder. Radiateurtje en tilt stuurkolom besteld.


Cabine al een groot gedeelte geïsoleerd. Moet nog een stukvloer gebeuren. Dit doen we na dat de motor versnellingsbak en brake booster geplaatst zijn.





Binnenkant deur isolatie

Deurschanieren gereviseerd en gespoten.




Bedrading getrokken voor undercover speakers.
[]https://i.postimg.cc/yxYgnQHr/730-BC3-FE-B6-B1-436-E-B018-7-FB1-DEDA08-E6.jpg[/img]


Nieuwe speakers achter ventilatierooster.


Raambediening vervangen voor nieuwe. Deurdediening had ik ook willen vernieuwen. Maar wat een drama dat afstellen. Dus roer omgegooid en Altman easy door latch komt erin
Nieuwe oldschool antenne


Plafond is ook geïsoleerd net als bij de tank. Kunstof ook beplakt met folie.


Word vervolgd


Cabine al een groot gedeelte geïsoleerd. Moet nog een stukvloer gebeuren. Dit doen we na dat de motor versnellingsbak en brake booster geplaatst zijn.





Binnenkant deur isolatie

Deurschanieren gereviseerd en gespoten.




Bedrading getrokken voor undercover speakers.
[]https://i.postimg.cc/yxYgnQHr/730-BC3-FE-B6-B1-436-E-B018-7-FB1-DEDA08-E6.jpg[/img]



Nieuwe speakers achter ventilatierooster.


Raambediening vervangen voor nieuwe. Deurdediening had ik ook willen vernieuwen. Maar wat een drama dat afstellen. Dus roer omgegooid en Altman easy door latch komt erin
Nieuwe oldschool antenne


Plafond is ook geïsoleerd net als bij de tank. Kunstof ook beplakt met folie.


Word vervolgd
Last edited by Coppertje on Sun Apr 25, 2021 3:43 am, edited 2 times in total.
-
- Posts: 4582
- Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm
Re: Chevy 3100 bj 1950.
Zo weer een update en upgrade 
.


Deursluitingen ver vangen voor de enige echte altman easy door latch! Of te wel #stopslammingdoors.je moet wel een hoek uit de deur slijpen maar verder is het een bolt in kit, met duidelijke beschrijving.

Op youtube zijn er ook filmpjes van te vinden zoals eentje van ‘showphil’. En ? Nu benieuwd hoe dat er uit zier cker ? Nou kijk gauw naar onderstaande foto’s


En nu cker benieuwd wat mijn ervaring er nu mee is. Ik zeg ... dat was een kostbare ( ruim 300$) maar cker ook de juiste beslissing. En nee ik hoef inderdaad mn deuren niet meer dicht te smijten. Een normale duw zoals bij je gewone auto is voldoende om deze deur te sluiten!
Word vervolgd


Deursluitingen ver vangen voor de enige echte altman easy door latch! Of te wel #stopslammingdoors.je moet wel een hoek uit de deur slijpen maar verder is het een bolt in kit, met duidelijke beschrijving.

Op youtube zijn er ook filmpjes van te vinden zoals eentje van ‘showphil’. En ? Nu benieuwd hoe dat er uit zier cker ? Nou kijk gauw naar onderstaande foto’s


En nu cker benieuwd wat mijn ervaring er nu mee is. Ik zeg ... dat was een kostbare ( ruim 300$) maar cker ook de juiste beslissing. En nee ik hoef inderdaad mn deuren niet meer dicht te smijten. Een normale duw zoals bij je gewone auto is voldoende om deze deur te sluiten!
Word vervolgd
Last edited by Coppertje on Mon Apr 19, 2021 11:41 pm, edited 3 times in total.
Re: Chevy 3100 bj 1950.
Oke je doet dit dus niet beroepsmatig? Ziet er wel puik uit. Ben (nog) niet zo handig