En welkom terug op mijn blog. Al weer een poosje geleden dat ik wat gepost heb, dat wil niet zeggen dat ik niks gedaan heb. Door mn herstel veel minder vaak in Vaassen aan de gang kunnen zijn met mijn pickup. Ik ben oa wel bezig geweest met het ‘opruimen’ van mij n kabels. Hier volgen nog Foto’s van. Het meeste had ik klaar dacht ik ….. maaaaar… iets heel belangrijks vergeten. Ik moest nog een schakelaar fabriceren voor het omschakelen van gas naar benzine….. hoe ik dit gedaan heb laat ik in de volgende blog zien, en ja ik vind het vernuftig met de originele look in de cabine. Maar zoals gezegd, in de volgende daar meer over. Toen bedacht ik me ook nog dat ik daarvoor nog iets moest polijsten.dus dat heb ik vanavond maar even gedaan. Eerst heb ik het object geschuurd met korrel 400 daarna met 600 en als laatste met 1200 nat. Daarna verder met de Dremel.
Werkt ideaal met een dremel in een standaard.

Polijstpasta erbij. Deze in drie kleuren. Zwart voor het grofere werk daarna groen en eindigen met wit.

Dit doe ik met een redelijk harde katoenen polijstschijf.

Helaas heb ik geen begin foto. Maar wel 1 van halverwege.

Ik heb het object vast met een tang om mn vingers te beschermen. Het object kan namelijk warm worden en kan ook wegschieten. Daarom houd ik de tang ook haaks op het polijstschijfje.

Na een poosje geschuurd te hebben en gepoetst met al een goed resultaat is het tijd voor de welbekende finishing Touch. Dit doe ik door chrome poets te gebruiken en een zachte polijstschijf die uit meerdere laagjes bestaat.

Ik breng de poets aan op het object. En dan poets ik hem uit tot een mooi glimmend eindresultaat.

Zo dat was weer een avondje voofrbij. Ik ga jullie zeeeer binnekort laten zien wat en hoe ik mijn gas/benzine schakelaar ga maken.
Lateeeeeeeeerrrrrrr
Tot de volgende!!!!