Suburban 1978

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: Suburban 1978

Post by mercury1970 »

Wat voor blok heb je gekocht en waar ? Of is ie nu gereviseerd ?
grandmaster n
Posts: 392
Joined: Thu Jun 09, 2011 8:29 pm

Re: Suburban 1978

Post by grandmaster n »

Mooi gedaan!!

gr
Kootje
Posts: 222
Joined: Sun Nov 18, 2018 8:50 pm

Re: Suburban 1978

Post by Kootje »

Thanks guys, ik ben er zelf ook best tevreden over, de buitenkant ziet er niet uit, maar onder de kap een plaatje. Paar details nog en dan gaan we aan het dashboard en het klokkenspel beginnen. (en die andere 50 puntjes)

@ Grasmusen : Ik heb er zelf niks opgespoten, hij heeft een uitgebreide anti roest behandeling gehad met een roeststopper, wax behandeling (deuren en holle ruimtes) en een onderzijde behandeling. Hij staat in principe altijd binnen maar nu hoef ik me geen zorgen meer te maken als er regen voorspelt wordt.

Blok wat er in ligt is een nieuwe Chevrolet Performance 454Ci/425 HP 12568774. Reviseren durfde ik niet aan alhoewel de totale kosten van het nieuwe blok toch wat hoger uitvielen dan in eerste instantie achterop een bierviltje uitgerekend.

Zo zag het er onder de kap uit toen ik de auto kocht, flink in de siliconenspray, dan lijkt het nog wat maar toen dat weg was was het een triest gezicht.

Image
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Suburban 1978

Post by FritsVrolijk »

Item #: 12568774
Reg. Price: $8,618.81
Our Price: $6,722.67
Quantity: Voor het geval je denkt ik bestel ook even dit blok haha
Kootje
Posts: 222
Joined: Sun Nov 18, 2018 8:50 pm

Re: Suburban 1978

Post by Kootje »

Kleppendeksels blauw gespoten, motorruimte klaar.

Image

Over naar interieur.

Deuren voor :
Image

Image

Deuren erna : Nieuwe rubbers, nieuwe slingers, die stukken plaat eronder gemaakt uit hardboard en met zwart skai bekleed.
Plastic hier en daar gaten dichtgemaakt, alles gespoten.
Ziet er weer een stuk frisser uit zo.
Toch nog wel even een paar handgrepen bestellen of uit hout maken, is ook nog een optie.
En, dat zakje ben ik ook nog niet helemaal over uit.

En, na maanden met zonder deurpanelen gereden te hebben valt het op hoe stil het nu is in de auto, heerlijk !


Image

Image

Nu de binnenhemel, probleem is alleen, die zat er niet bij, wel al die alu profielen maar geen hemel.
Uit de states laten komen is een beetje duur, weet nog niet hoe ik dit ga aanpakken.
Kootje
Posts: 222
Joined: Sun Nov 18, 2018 8:50 pm

Re: Suburban 1978

Post by Kootje »

Beetje update, weinig gepost, veel gedaan.

Fotootje op de brug, toch maar weer het de oude deksel op de automaat, vond het zonde om in m`n nieuwe chromen deksel een aansluiting voor de temperatuurvoeler te laten lassen. Dit (vol) staat ook prima
Image

Het hele klokkenspel :

Iets te dichtbij genomen, van iets verder weg ziet het er keurig uit.
Image

Nieuwe gordels, erg ontevreden over, de beugel die je vast moet houden glijdt niet over de gordel heen maar moet je echt verstellen. erg lastig aantrekken, jammer, miskoop. we zien wel of ze kunnen blijven. Anders zo`n dopje door de gordel heenprikken dat de beugel wel over de gordel kan schuiven, nu moet bijna turnkampioen zijn om je gordel om te doen, snap niet hoe die Amerikanen dat doen.

Image

Nieuw reservebandje, ook vast gezet ipv laten slingeren.

Image

Trekhaak gekocht en verlichting aangesloten, uiteraard alle beginnersfouten gemaakt met knipperende remlichten en links en rechts gelijk en juist als ik het niet wilde enz enz. Na enig zoeken en wat geduld toch het gewenste eindresultaat bereikt, knippers van voren gehaald.

Image

RVS pianoscharnier in dashboardkastje gezet, viel steeds open omdat dat plastic bijna verteerd was.


Image
USB aansluiting gemaakt voor de achter passagiers.

Image

Digitaal klokje, design lijkt een beetje op originele klokjes, met beetje fantasie.

Image

Een fantastische binnenspiegel gekocht, met zo`n camera voor en achter, gaat mij natuurlijk om achter maar dit viel me onwijs mee, goed beeld, geen honden en kinderen in je achteruitkijkspiegel en gewoon je auto op 20cm van een boom parkeren. Snelheid is te zien, datum, tijd, front cam, recording, alles zit erin tegenwoordig.

Image

Image

Knipperlichtpookje was lam, uiteraard dat witte plastic helemaal bros, dus nieuwe knipperlicht schakelaar in gezet.

Image

Warm buiten, airco deed het niet, compressor kapot, dan maar nieuwe erop. Beter korte pijn dan lange pijn, knop om en koele lucht naar binnen, nu nog gebruiken want eigenlijk vind ik het weer zonde van de benzine. Vrek.

Image

Toen ik de auto kocht zat er geen binnenhemel in, kopen is bijna onmogelijk, laten maken nogal duur, dan maar zelf aan de slag, eerste de dynamatetn en dakbogen zwart gemaakt en vervolgens de eerste lat erop geschroefd. We zijn einde dag tot lat 7 gekomen, wat een werk...
Maar ziet er wel netjes uit.

Image

Image
Kootje
Posts: 222
Joined: Sun Nov 18, 2018 8:50 pm

Re: Suburban 1978

Post by Kootje »

Eindresultaat :

Gelijk rgbww strips ingezet met dimmer en lichtshow. Mooi rijlicht in het donker en ruim voldoende wit licht om te zien wat ze bij de mc drive door het raampje hebben geschoven.

Image

Image
SRB12
Posts: 840
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: Suburban 1978

Post by SRB12 »

Mooi gedaan. Wel bijzondere kleur zo :D
Kootje
Posts: 222
Joined: Sun Nov 18, 2018 8:50 pm

Re: Suburban 1978

Post by Kootje »

Ja, past goed bij de rode bekleding, gelukkig zijn alle kleuren beschikbaar, voor alle doeleinden en stemmingen. ;)
Kootje
Posts: 222
Joined: Sun Nov 18, 2018 8:50 pm

Re: Suburban 1978

Post by Kootje »

Vond onderstaande teller ophanging eigenlijk niet mooi en ik wil een DIN2 radio in gaan bouwen met alles erop en eraan.
Zo`n bluetooth speaker geeft een erg armzalig geluid, zeker als ie wat harder moet op de snnelweg.

Image

Dan maar een middenconsole maken waar alles netjes in weggewerkt kan worden.
Eerst een paar versies van karton, nu van hout, straks netjes met zwarte skai bekleden. Er is nog ruimte over om evt de transmissiecontroller er ook in onder te brengen.
Oliedruklampje komt in de linkerzijkant van de console.

Image
Coppertje
Posts: 126
Joined: Tue Oct 06, 2020 7:36 pm

Re: Suburban 1978

Post by Coppertje »

Mooi werk 👍🏻
hemi
Posts: 633
Joined: Sun May 02, 2010 7:52 pm

Re: Suburban 1978

Post by hemi »

Mooi hoor, knap werk verricht 👍
Kootje
Posts: 222
Joined: Sun Nov 18, 2018 8:50 pm

Re: Suburban 1978

Post by Kootje »

Thanks guys, :)

Dacht ff die radio erin te zetten maar was bijna net zoveel werk als de binnenhemel, draden trekken, speakers inbouwen enz enz.
Maar nu wel dik tevreden, Android Auto erop, Spotify, carkit alles erop en eraan.
Weer een hoofdstuk afgerond.

Van :
Image

Naar :
Image
hemi
Posts: 633
Joined: Sun May 02, 2010 7:52 pm

Re: Suburban 1978

Post by hemi »

Zo dan, dat ziet er ff strak uit :)
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Suburban 1978

Post by gert »

valt het benzineverbruik een beetje mee met zo'n nieuwe motor?
Post Reply