International Travelall "74

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Bazz
Posts: 199
Joined: Sun Aug 23, 2020 9:30 pm

Re: International Travelall "74

Post by Bazz »

Weer een roesthoekje aangepakt voor ik verder ga met de rest van de de dakrand. Begon met 2 kleine gaatje en het duurde even voor ik voldoen stevig materiaal weer te tegen kwam om het maatstuk op vast te zetten . Heb de standaard verzettang van HBM maar iets aangepast zodat de verzetting 1.5 a 2 mm wordt . Scheelt ook veel kracht doordat de beide radiusen ook weer groter heb gemaakt . Stukje netjes pas en met afgeronde rand om netjes te passen zoals orgineel ook zat . De plaatnaad soldeer ik dicht zoals ik met de rest van de orginele daknaden ook ga doen .
Image

Image

Image

Image

Image

Image
grandmaster n
Posts: 392
Joined: Thu Jun 09, 2011 8:29 pm

Re: International Travelall "74

Post by grandmaster n »

Netjes, hoor!

gr
Grasmusen
Posts: 306
Joined: Mon Apr 29, 2019 9:31 pm

Re: International Travelall "74

Post by Grasmusen »

ik heb zo`n verzettang van HBM. HBM Pneumatische Ponstang en Verzettang 5 mm. Max 1.2mm plaat dikte. Werkt prima. Beter dan de HBM Combinatie Pons en Verzet Tang. Die hand tang is waardeloos. Na 20 cm verzetwerk gaat de kop draaien, en is er zonder ergernis nix meer me te beginnen.

Je bent goed bezig. Knap moeilijk hoekje.

Gr G
Bazz
Posts: 199
Joined: Sun Aug 23, 2020 9:30 pm

Re: International Travelall "74

Post by Bazz »

Van het weekend even bezig geweest met dashboard en linker voorscherm verwijderen . Ik wou zeker zijn als hoekje las dat ik niet de bladeren in de parafaan in de fik zet of andere dingen die in de koker banken zouden zitten .

Wat een roest .........

Ongelofelijk halve bak vol van de stofzuiger en een volle plastic bak die onder de deurstijl stond .

Genoeg weer te doen dus , kan mooi even over nadenken nu het open en bloot ligt . Mis behoorlijk wat plaatwerk .

Moet zeggen dat het mij eigenlijk mee viel hoe moeilijk alles los ging , paar boutjes moeten breken en wat geklopt met een pop moet die niet meer vast zat maar geen verder klachten .


Ben wel opzoek naar sorteer bakje boutjes en moertjes in inch maten wil eigenlijk niet metrische gaan gebruiken en de ander helft inch laten .


Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Bazz
Posts: 199
Joined: Sun Aug 23, 2020 9:30 pm

Re: International Travelall "74

Post by Bazz »

Ja ik heb de handtang :-( , dacht dat ik maar een paar zettingtjes zou moeten, dus beetje verkeerde zuinigheid . Probeer een pneumatische te lenen en anders er toch maar een kopen als er positieve ervaringen mee zijn . ( Dus bedankt voor je feedback hierover )

Zoals de je ziet aan de foto's hierboven moet ik nog wel wat meters.

Naja denk alleen de spatborden eigenlijk de rest komt of er in of er op gelast .

Grasmusen wrote: Fri Jan 08, 2021 9:39 pm ik heb zo`n verzettang van HBM. HBM Pneumatische Ponstang en Verzettang 5 mm. Max 1.2mm plaat dikte. Werkt prima. Beter dan de HBM Combinatie Pons en Verzet Tang. Die hand tang is waardeloos. Na 20 cm verzetwerk gaat de kop draaien, en is er zonder ergernis nix meer me te beginnen.

Je bent goed bezig. Knap moeilijk hoekje.

Gr G
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: International Travelall "74

Post by Wilf »

Ik vond het dapper dat je deze auto aandurfde maar als ik zo zie hoe je bezig bent komt dat wel goed!
SRB12
Posts: 840
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: International Travelall "74

Post by SRB12 »

Aanhouder wint hè. Als ik terugkijk hoe mijn auto eruit zag... en nu staat hij bij de spuiter.
Maar dit wordt wel een meerjarenplan 🤣 succes!
Bazz
Posts: 199
Joined: Sun Aug 23, 2020 9:30 pm

Re: International Travelall "74

Post by Bazz »

Image

Image

Image
Bazz
Posts: 199
Joined: Sun Aug 23, 2020 9:30 pm

Re: International Travelall "74

Post by Bazz »

Alles ingelast , geslepen , vertint , in de brunox aan de achterzijde en in de primer , nu nog de laatste putjes en onevenheden weg plamuren en dan mag het er zijn . Nog 8 meter dakrand te gaan .
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: International Travelall "74

Post by Wilf »

Serieus lekker bezig! :thumbsup:
Bazz
Posts: 199
Joined: Sun Aug 23, 2020 9:30 pm

Re: International Travelall "74

Post by Bazz »

Kleine update ,

Dakrand zit er geheel in van voor naar achter , moet nog even wat dingen gladmaken nu het net vertint is . Maar dat is voor latere zorg . Na de primer even tijdelijk laagje verf aangebracht voor roesten en door naar de volgende uitdaging aan de voorkant . Moet toegeven dat de verrassing wel groot was toen het allemaal open lag . Wat een roest weer ......😭😭😭

Word weer een week 🍕 eten om voldoende kartonnen te hebben voor malletjes die ik van de dozen maak hahahaa. We houden moed



Image

Image

Image

Image
Bazz
Posts: 199
Joined: Sun Aug 23, 2020 9:30 pm

Re: International Travelall "74

Post by Bazz »

Eerste passuk gemaakt , voor dat ik verder ga met alle rotte delen .
VU viii
Image
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: International Travelall "74

Post by rene74monte »

petje af voor wat je allemaal aan het doen bent hoor , denk dat ieder ander hem naar de sloop had gebracht , maar dit is mooier :-) zelf heb ik een keer een kingswood voor de dood weg gehaald , was ook bijna helemaal verrot
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: International Travelall "74

Post by Wilf »

Het is extreem veel werk maar wel voldoenend en je word bij elk stukje ook steeds een stukje vaardiger. :thumbs:
Green-Hornet
Posts: 569
Joined: Mon Jan 04, 2010 7:45 pm

Re: International Travelall "74

Post by Green-Hornet »

Knap dat je aan zoveel roest begint.
Post Reply