International Travelall "74

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
LeonW
Posts: 417
Joined: Wed Mar 02, 2011 10:07 pm

Re: International Travelall "74

Post by LeonW »

Respect, en een diepe buiging voor je aanpak👍👍.

Succes💪
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: International Travelall "74

Post by Wilf »

Je bent lekker bezig en er is echt niks mis mee om een versie 2, 3, 4 of 5 te maken. Daar is het een project/hobby voor. En als je de motivatie uit een ander deel haalt ipv steeds hetzelfde: dat andere deel doen :) dan gaat het ook weer ineens harder en lijkt dat eerste deel misschien ook weer peanuts. Of je zit in een flow van het werken aan het nieuwe deel.

Je bent al veel verder dan de meesten ooit geraken, en je mag echt ontzettend trots zijn op je werk. En ja zelfs als je zelf kritiek hebt op je eigen werk - misschien wel juist dan; je ziet waar het beter kan - want je hebt het maar wel mooi gedaan en dat kan niet iedereen zeggen! En ja het kan altijd mooier, beter, strakker, maar dat hoeft echt niet gelijk; meesterschap komt immers met de jaren en van jezelf verwachten dat het in één keer perfect is (wat velen, ik ook, van zichzelf verwachten) is gewoon niet realistisch en kan juist demotiverend werken. Wees tevreden met wat je doet met de gedachte dat je nu weet hoe het moet en het dus altijd later nog beter kan. Want iets verbeteren aan een auto die praktisch af is is minder intimiderend dan een groot project in één keer in je eentje perfect willen maken.

Hou je plezier vast en zit ook niet in over dat het leven soms door gaat en je er geen tijd voor hebt; ook dat is normaal voor de meesten van ons :) en op jouw laservaringen kan ik alleen maar jaloers zijn ;)
Bazz
Posts: 199
Joined: Sun Aug 23, 2020 9:30 pm

Re: International Travelall "74

Post by Bazz »

Haha , dank je, het is jammer dat bedtijd is krijg meteen zin om door te pakken .😉

Hartstikke leuk dit soort berichtjes te lezen , Zal een stukje laswerk aan je opdragen WIlf👍
Mooi te zien dat het hele proces herkenbaar is voor meer mensen .

Ga mijn best doen weer wat vorderingen te posten zodat er ook weer wat te zien is .
Bazz
Posts: 199
Joined: Sun Aug 23, 2020 9:30 pm

Re: International Travelall "74

Post by Bazz »

Toch knoop doorgehakt , dit moeten ze worden. Ford Transit overzet randen en die gesegmenteerd en weer in elkaar gelast . Vervolgens de strook op de breedte die nodig is en lekker met handje verzet er aan gemaakt . Nu nog wachten op nieuwe lastang en dan kunnen we weer verder . Na negen maanden proberen en willen en wegen is dit wat het wordt . Iets dikkere uitstraling dan orgineel maar dat kan hij wel hebben .


Image

Image

Image

Image
jelmoer
Posts: 300
Joined: Mon Mar 28, 2011 11:55 am

Re: International Travelall "74

Post by jelmoer »

Volgens mij is dit toch een heel mooi randje.
Doe je dit voor en achter?
Even doorbijten en vooral blijven genieten.
Bazz
Posts: 199
Joined: Sun Aug 23, 2020 9:30 pm

Re: International Travelall "74

Post by Bazz »

Nee alleen bij de achterschermen , Links en Rechts.
Ben wel benieuwd hoe het straks uit ziet van afstand maar daar moet ik nog even op wachten tot de dorpels er in zitten en het tijd wordt om hem om te draaien .

jelmoer wrote: Sun Dec 11, 2022 8:10 pm Volgens mij is dit toch een heel mooi randje.
Doe je dit voor en achter?
Even doorbijten en vooral blijven genieten.
Bazz
Posts: 199
Joined: Sun Aug 23, 2020 9:30 pm

Re: International Travelall "74

Post by Bazz »

Nu de randen van binnen scherm en buiten scherm op zijn plek zitten weer verder met het onderstuk wat ik al een keer had gemaakt .

Laaste grote puzzelstuk van quater panel op zijn plek . Zelfde als de rand afteken afslijpen verzet maken en hechten .

Dan alleen nog een naar hoekje aan de voorkant maken net achter de deur openening .

Ben alleen erg aant twijfelen over de coating die ik er op doe in de ruimtes waar ik straks niet meer bij kan . Alles staat nu in de roest converter primer . En dacht alles in de Tenco te zetten daarna alles in elkaar lassen . Probleem is dat ik dat natuurlijk sommige plekken kaal moet houden of maken om goed te lassen . Ik kan daarna alleen niet meer met roest converter aan de gang in de naden . Ervaring leerd dat de Tenco daar niet tegen kan en los laat .


Image

Image
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: International Travelall "74

Post by gert »

je kan later toch vloeibare cavity wax in de ruimte spuiten waar je niet meer bij kunt?
muddy bandit
Posts: 659
Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm

Re: International Travelall "74

Post by muddy bandit »

Ik neem aan dat je op de laagste punten nog wel een afwateringsmogelijkheid maakt?
Dan kun je er daar ook weer in om er een roestpreventie in te spuiten, ik gebruik daar een mengsel van Owatrololie en ijzermenie voor wat ik erin blaas met een ML spuit.
Slang met sproeikop op de spuit en lekker overdadig vol blazen, wel een zeiltje eronder waarop het weer een paar dagen lekker uit kan lekken.
Bazz
Posts: 199
Joined: Sun Aug 23, 2020 9:30 pm

Re: International Travelall "74

Post by Bazz »

gert wrote: Fri Dec 23, 2022 8:45 am je kan later toch vloeibare cavity wax in de ruimte spuiten waar je niet meer bij kunt?
Geen nare ervaringen dat het dan de Tenco verf aantast ?

Wat ik nu voor naden heb bedacht en ervaren :( vertinnen indien mogelijk uiterraad ) dan roest converter , naden of corrosie kit ( indien nodig ) afschilderen met Tenco .
Indien zicht deel voor spuiten weer kaal maken en dan gronden om zte voorkomen. Dat de 2k lak de Tenco opvreet .

Las plekken , waar ik niet meer bij kom achteraf alles zover in de roest primer , zoveel mogelijk in de Tenco ( plaatsen van proplassen lasprimer / zink spray, of blank boren met vlakke boor op de hecht plekken ). Na lassen dan of dunne Tenco of die wax zien te krijgen op de plekken die zijn "kaal" gebrand .

Zou liefst weer anti roest primeren maar die vreet mijn Tenco op . Jammer dat Tenco voor de rest goed spul is ten opzichte van Hammerite waar ik de ervaring heb dat het te hard is en laat krijgt van micro scheurtjes die weer roest geven .

Zucht ...
Bazz
Posts: 199
Joined: Sun Aug 23, 2020 9:30 pm

Re: International Travelall "74

Post by Bazz »

muddy bandit wrote: Fri Dec 23, 2022 4:45 pm Ik neem aan dat je op de laagste punten nog wel een afwateringsmogelijkheid maakt?
Dan kun je er daar ook weer in om er een roestpreventie in te spuiten, ik gebruik daar een mengsel van Owatrololie en ijzermenie voor wat ik erin blaas met een ML spuit.
Slang met sproeikop op de spuit en lekker overdadig vol blazen, wel een zeiltje eronder waarop het weer een paar dagen lekker uit kan lekken.
Ben zeker van plan om afwater punten te maken maar heb niet overal de luxe dat er geen water tussen plaatwerk komt ( scherm waar de benzine dop in zit is zo een voorbeeld . Langs de binnen kant loopt evt water van de tank doorgang naar beneden waar het lekker tussen het samen komen van twee plaatdelen gaat zitten.
Slecht te zien op de foto . Maar nieuwe plaatwerk valt over de bodem van de tank bak . Deze naad is eigenlijk niet droog te houden aan de binnenzijde zonder aan de buitenzijde weer gaten te hebben waar water van buiten naar binnengaat .
Image

Zal een keer schetsje maken hoe ik het wil oplossen met plat pijpje onder een hoe in sloderen .
muddy bandit
Posts: 659
Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm

Re: International Travelall "74

Post by muddy bandit »

Bij restauratieprojecten maak ik in de laagste delen (dorpels e.d.) vaak van dit soort royale afwateringsgaten:

Image

Afmeting ca. 75 x 10 mm, onderling 50-75 cm uit elkaar.
Geeft een heel goede ventilatie en afvoer in deze roestgevoelige delen, en voor de roestpreventie kun je er heel gemakkelijk in komen met een UBC-spuitpistool voorzien van een slang met sproeikop. (geeft wel even een knoeiboel door het uitlekken maar werkt goed)
De eerste in- en uitwendige roestbehandeling die ik doe is ijzermenie sterk verdund met owatrololie, dat spul is zo dun als water en kruipt in elke naad, en hecht ook goed... na drogen (duurt een paar dagen) de strijkkit over de naadjes en daarna nogmaals een laag pure ijzermenie als afdeklaag.

Image

Tenco-Ferro gebruik ik eigenlijk niet op kaal plaatwerk maar enkel als afwerking over de ijzermenie heen, of indien ook steenslagbeschermer aangebracht wordt over die laag heen... geeft een mooie en blijvend flexibele zijdeglans afwerking die ook gemakkelijk schoon te maken is.

Image
Post Reply