International Travelall "74

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Post Reply
muddy bandit
Posts: 659
Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm

Re: International Travelall "74

Post by muddy bandit »

Bazz wrote: Fri Feb 19, 2021 6:06 am

Dit maakt mogelijk om maar een positief of negatieve mal/ vormdeel te hebben ( jou massief deel met opgelaste as ) Het rubber wat vervolgens onder het vormdeel en plaatweek komt te liggen zorgt voor onder steuning het stel je instaat om naar mijn inzicht plaatwerk zonde dat je kans op afschuiving / beschadiging te vormen . Precies wat mij aansprak toen ik weer terugdacht aan de schoolbanken .
Ik heb het ooit eens geprobeerd om op m'n lagerpers een stuk plaat te persen met een blok rubber als ondergrond, is me vrij slecht bevallen.
Het rubber blok (van m'n brug) was snel kapot en m'n ribbenkast was bont en blauw aangezien die de helft van het rubber blok opgevangen heeft toen die 2-delig onder de pers wegschoot :cry: ... en het resultaat van het geperste stuk plaat kon ook nog eens direct bij het oud ijzer.
Op zich zal het systeem in jou link wel kunnen werken mits je dan ook de daarvoor geschikte materialen gebruikt, maar ik ga het niet proberen... met die uit schroot gefabriceerde persmalletjes staal op staal persen bevalt me al een jaartje of 25 prima.
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: International Travelall "74

Post by rene74monte »

Bazz wrote: Fri Feb 19, 2021 6:31 pm Goed punt :thumbs: omdat het kan ;)
hahaha , ja , ik snap het , gewoon doen wat je wilt , makkelijk zat :-)
Bazz
Posts: 199
Joined: Sun Aug 23, 2020 9:30 pm

Re: International Travelall "74

Post by Bazz »

Weer even een nieuwe roest update , van het weekend parafaan verwijderd omdat mijn schilderwerk steeds weer vol stof kwam . En het was geen overbodige luxe , wel weer een klein deukje in de planning ........
Bazz
Posts: 199
Joined: Sun Aug 23, 2020 9:30 pm

Re: International Travelall "74

Post by Bazz »

Image

Image

Image

Image
Bazz
Posts: 199
Joined: Sun Aug 23, 2020 9:30 pm

Re: International Travelall "74

Post by Bazz »

Even voor de goede orde de laatste foto is van na de schoonmaak beurt :eek:

Denk dat de Fels bewerkingen in het andere deel maar even op laag pitje zet , denk dat ik weer even genoeg uitdaging heb en mijn creatieve energie beter kan benutten om niet in roestwanhoop te raken ;) ;)

Iemand nog een adresje tussen Arnhem & Achterhoek voor wat klein zetwerk ? Ik krijg het z profieltje voor de parafaan niet helemaal zoals ik graag zou willen op mijn buigbank ,moet toch echt op een kantbank gebeuren .
Bazz
Posts: 199
Joined: Sun Aug 23, 2020 9:30 pm

Re: International Travelall "74

Post by Bazz »

Nog maar even wat foto's van de prafaan klus . Eerst parafaan verwijderd om eens te kijken of het repareren van de gaten beter gaat van die kant maar na de eerste paar plaatjes toch maar besloten de complete achterzijde van de bak los te halen en los te repareren.
Tevens nieuwe rand in de parafaan gelast zodat het raam straks een goede rand heeft om weer op te staan. .

Als alles netjes is dan gaat de parafaan naar de straler ( krijg de roest gewoon niet uit die dunne stijltjes en in de epoxylak met een dik laagje lak weer op zijn plek .

De parafaan bak maak ik kaal en las ik de achterwand weer in en vertin de naden aan weerszijde voor het ook in de epoxy gaat met een laag lak .

Nog even bezig dus .....


Image

Image

Image

Image

Image

Image
Bazz
Posts: 199
Joined: Sun Aug 23, 2020 9:30 pm

Re: International Travelall "74

Post by Bazz »

Weer een lastig hoekje nagemaakt
Image

Image

Image

Image
Bazz
Posts: 199
Joined: Sun Aug 23, 2020 9:30 pm

Re: International Travelall "74

Post by Bazz »

Ben de laatste tijd ook aant stoeien om de spatbord randen wat meer in de juiste vorm te krijgen , al flink wat pogingen gedaan en kom er steeds iets dichter bij . In begin van mijn project al wat gemaakt maar nooit tevreden genoeg geweest om het ook vast te lassen . Dus nog even verder . Doel is zo min mogelijk plamuurzooi te gebruiken om strak te krijgen . Ben wel erg aant twijfelen om binnescherm aan te passen zodat er minder water tussen de plaatdelen komt . Maar geen idee hoe dat er stevig en netjes uit gaat zien . Dus orginele optie tot dusver maar handhaven .


Image

Image

Image

Image

Image
grandmaster n
Posts: 392
Joined: Thu Jun 09, 2011 8:29 pm

Re: International Travelall "74

Post by grandmaster n »

Ik vind het stoer wat je allemaal doet, respect!!

gr
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: International Travelall "74

Post by gert »

daar sluit ik me bij aan.
maar ik vraag me wel af, voor wie doe je dit allemaal, ben je van plan de rest van je leven hiermee te rijden, of is ie voor de verkoop?
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: International Travelall "74

Post by Wilf »

Ik denk vooral voor de hobby als ik dit zo zie. Ik ken wel meer mensen die opbouwen van een auto het leukste vinden. Als het lukt is het zeer verslavend. Als de auto dan klaar is en ze gaan rijden vallen ze in een zwart gat, missen ze het bouwen en kopen ze weer wat nieuws :)

Hoe dan ook doe je dit niet voor de (winst)verkoop maar persoonlijke ontwikkeling. Moet je kijken hoe zijn skills almaar beter worden. Gaaf toch :thumbs:
SRB12
Posts: 840
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: International Travelall "74

Post by SRB12 »

Oh ik kan niet wachten tot de mijne klaar is en ik er eindelijk weer in kan rijden :lol:
Maar knap hoor :thumbs: respect voor plaatwerkers!
Bazz
Posts: 199
Joined: Sun Aug 23, 2020 9:30 pm

Re: International Travelall "74

Post by Bazz »

Wilf wrote: Thu May 20, 2021 7:30 am Ik denk vooral voor de hobby als ik dit zo zie. Ik ken wel meer mensen die opbouwen van een auto het leukste vinden. Als het lukt is het zeer verslavend. Als de auto dan klaar is en ze gaan rijden vallen ze in een zwart gat, missen ze het bouwen en kopen ze weer wat nieuws :)

Hoe dan ook doe je dit niet voor de (winst)verkoop maar persoonlijke ontwikkeling. Moet je kijken hoe zijn skills almaar beter worden. Gaaf toch :thumbs:
Haha idd , ik zeg tegen mijn vrienden ook als hij te veel zuipt dan wordt 1 keer tanken en dan weg . Maar dat was toen ik nog dacht even dorpeltjes, spatbord randen , dakrand en wielbakken .........

Ben nu al zover dat ik misschien wel 2x tank . Hahahaha wel alleen LPG 😆 natuurlijk . Dat staat gelijk aan het geld wat ik al uitgegeven heb aan staal borstels .
Bazz
Posts: 199
Joined: Sun Aug 23, 2020 9:30 pm

Re: International Travelall "74

Post by Bazz »

SRB12 wrote: Thu May 20, 2021 7:57 am Oh ik kan niet wachten tot de mijne klaar is en ik er eindelijk weer in kan rijden :lol:
Maar knap hoor :thumbs: respect voor plaatwerkers!
Dank je wel , ik ben ook erg benieuwd hoe de Inter rijd . Hoop wel dat ik niet direct een olie spoor achterlaat of een andere grote reparatie heb zodat ik de pest er in heb . Hij zal er niet uitzien als hij de weg opgaat , oud en nieuw plaatwerk , oude lak , nieuwe lak , veel roest afgeschermd met Blanke lak tijdelijk . Vind vooral belangrijk dat alles wat je niet ziet of meer bij kunt straks verzekerd is van een wat lange levensduur . Schoonheid zit voor lopig nog even van binnen ben ik bang .
Bazz
Posts: 199
Joined: Sun Aug 23, 2020 9:30 pm

Re: International Travelall "74

Post by Bazz »

:thumbs: Dank je , erg leuk om net zoals van de reactie hieronder andere mensen enthoust te horen over mijn project . Maakt het door pakken ook leuk als er positief gereageerd wordt op de updates .
grandmaster n wrote: Wed May 19, 2021 3:39 pm Ik vind het stoer wat je allemaal doet, respect!!

gr
Post Reply