THM350 symptomen...

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Detroitsteel
Posts: 2982
Joined: Wed Nov 04, 2009 1:30 pm

THM350 symptomen...

Post by Detroitsteel »

Van mijn '79 Caprice begint de automaat wat komende probs te vertonen...

Ik stapte laatst uit na een rit woon/werk verkeer en rook de welbekende lucht van hete transmissieolie...

Nu merk ik de laatste tijd dat als die van zijn eerste gang naar zijn tweede gaat, dat het net is alsof die de eerste niet helemaal wil los laten of dat die de derde gang ook al deels pakt...
Hoe dan ook, de boel wordt er lekker warm van...
Nu houd ik er rekening mee met het rijden door iets van het gas af te gaan als ik weer voel dat die weerstand heeft bij het overschakelen... Dit werkt tot nu toe best...
Het probleem doet zich trouwens niet elke keer voor...

Mijn vraag is, is dit een teken dat ik MP weer moet afstruinen voor een andere bak (zal de 5'de worden dan) Of is dit op te lossen door bvb zoiets simpels als de olie vervangen...?

De huidige bak>>>
Image
Bromgabber
Posts: 3057
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: THM350 symptomen...

Post by Bromgabber »

Als je er al 4 stuk heb is er dan niet wat anders aan de hand?
Of rij je als de "gemidelde" amerikaan bestuurder? :D
Last edited by Bromgabber on Wed Mar 26, 2014 11:11 pm, edited 1 time in total.
chevystan67
Posts: 1418
Joined: Thu Jan 17, 2008 8:51 pm

Re: THM350 symptomen...

Post by chevystan67 »

ik zeg altijd, begin met olie, filter enz te vervangen kijk dan nog is hoe het gaat, het kan ook nog aan je vacuum liggen, slangetjes slecht of gescheurd dus kijk daar eerst eens naar, en van daar verder kijken.

en als je al 5 bakken van MP heb gehaald, dan kan je dat geld misschien nu beter in een revisie steken.
Detroitsteel
Posts: 2982
Joined: Wed Nov 04, 2009 1:30 pm

Re: THM350 symptomen...

Post by Detroitsteel »

chevystan67 wrote:ik zeg altijd, begin met olie, filter enz te vervangen kijk dan nog is hoe het gaat, het kan ook nog aan je vacuum liggen, slangetjes slecht of gescheurd dus kijk daar eerst eens naar, en van daar verder kijken.

en als je al 5 bakken van MP heb gehaald, dan kan je dat geld misschien nu beter in een revisie steken.
Ik zal's kijken wat betreft een gescheurde slang of zo... de olie en filter zal ik aanpakken... Hoewel de filter meer een zeef is die alleen de grotere verontreiniging blocked... effe uitspoelen en er weer onder zou je zeggen...

Slechts 1 van die 5 bakken is een miskoop geweest...de rest hebben het goed uitgehouden gezien mijn rijstijl en af en toe die overbeladen kar dr achter... En tja, voor 200/250 pegels moet je niet te microneukerig zijn heh...
Detroitsteel
Posts: 2982
Joined: Wed Nov 04, 2009 1:30 pm

Re: THM350 symptomen...

Post by Detroitsteel »

Bromgabber wrote:Als je er al 4 stuk heb is er dan niet wat anders aan de hand?
Of rij je als de "gemidelde" amerikaan bestuurder? :D
Ik heb, laat ik maar zeggen, een wat meer EU rijstijl...
gerart
Posts: 5
Joined: Mon Jan 27, 2014 9:07 pm

Re: THM350 symptomen...

Post by gerart »

Beter om dat wrak wat er omheen zit te vervangen.
JT
Posts: 272
Joined: Tue Feb 28, 2006 6:20 am

Re: THM350 symptomen...

Post by JT »

misschien koeler probleem of slippende koppelomvormer als je de olie kan ruiken is ze veel te warm en gaat je bak er heeeeeeeeeeeeellllllll vlug stuk van
Detroitsteel
Posts: 2982
Joined: Wed Nov 04, 2009 1:30 pm

Re: THM350 symptomen...

Post by Detroitsteel »

gerart wrote:Beter om dat wrak wat er omheen zit te vervangen.
Wat een eer... je eerste post op dit forum spenderen aan een topic van mij...

Welcom to the club :)

Effe terugkomend op jou advies...zal het probleem wat ik beschrijf daarmee opgelost zijn denk je...?
Als ik logisch na denk, dan lijkt mij dat het probleem zich verplaatst naar de andere wagen die ik er dan omheen geknoopt hebt...toch?

Ik stel voor dat je even hier wat gaat doornemen betreffende versnellingsbakken en zo...
Je zult er snel achter komen dat het zo als jij voorstelt niet gaat werken...

Hoe dan ook, bedankt voor het mee denken...althans, wat er voor gaat in jou geval...
David - 71 camaro
Posts: 1054
Joined: Mon Feb 09, 2004 2:30 pm

Re: THM350 symptomen...

Post by David - 71 camaro »

En dan haal je de 5de bak met reeds een miljoen-triljoen-miljard kilometers zonder dat de olie ms ook maar eens is ververst.... Ms heb je mazzel, ms niet.....

Do it nice - not twice...

Klinkt als slip in de platen....en een beetje verse olie zal het echt niet oplossen...
Detroitsteel
Posts: 2982
Joined: Wed Nov 04, 2009 1:30 pm

Re: THM350 symptomen...

Post by Detroitsteel »

We zullen zien...

Werkt het niet...? Jammer dan... dan ga ik weer opzoek naar een bak op MP voor weinig...

Dit keer verwacht ik wel wat meer aanbod van bakken gezien de nieuwe regeling omtrent de mrb...

Een bakje van een ex doodgraver wagen lijkt mij nou niet echt geleden te hebben toch..?

Tot dusver heb ik duizenden kilometers per bak gehad die ik betrokken heb...op één na dan...
takel
Mogelijke Moderator
Posts: 1295
Joined: Sun May 19, 2013 9:34 am

Re: THM350 symptomen...

Post by takel »

Zet d'r een punt achter zou ik zeggen :!:
Detroitsteel
Posts: 2982
Joined: Wed Nov 04, 2009 1:30 pm

Re: THM350 symptomen...

Post by Detroitsteel »

Jou inbreng was natuurlijk te verwachten...

Maar eh.......en nu...?
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: THM350 symptomen...

Post by Corp »

David - 71 camaro wrote:
Do it nice - not twice...
Joh...de rest al gezien?

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Detroitsteel
Posts: 2982
Joined: Wed Nov 04, 2009 1:30 pm

Re: THM350 symptomen...

Post by Detroitsteel »

Grappig, alles wat ik gedaan heb is tot dusver bij één geslaagde poging gebleven...
gerart
Posts: 5
Joined: Mon Jan 27, 2014 9:07 pm

Re: THM350 symptomen...

Post by gerart »

Ik stel voor dat je even hier wat gaat doornemen betreffende versnellingsbakken en zo...
Je zult er snel achter komen dat het zo als jij voorstelt niet gaat werken...

begrijpend lezen voor jezelf deel 1 ?
Post Reply