Sinaasappelhuid verwijderen?

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Sinaasappelhuid verwijderen?

Post by Nick_nl »

Vandaag is een firma bezig geweest om de sinaasappelhuid van mijn chevy te verwijderen.
Alleen is dit flink tegen gevallen.
Hij krijgt er bijna niks van af.
De gebruikte materialen zijn. Carpro Denim Orange Peel 1000 grid met een DAB 900 machine.
Op internet blijkt dat dit een goede combinatie is, alleen bij mijn auto doet het erg weinig,

Kan het zijn dat de blanke lak te hard is ?

Bedankt.

Nick
speeddemon
Posts: 352
Joined: Tue Mar 07, 2006 4:18 pm

Re: Sinaasappelhuid verwijderen?

Post by speeddemon »

Hoi,ik heb de chevy van mij een tijd geleden zelf gespoten
En er zat stof zaksel in deze heb ik met de hand gepolijst eerst met 3 m korrel 1000 daarna met 2000
En voor het mooie 3000 en dan met commandant na polijsten en dan met een soort canobawas na doen
Het is een rot karwij ,met de hand is toch het beste je gaat gouw te ver
Maar het moet goed nat gehouden worden met schuren
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: Sinaasappelhuid verwijderen?

Post by Nick_nl »

Nam de korrel 1000 dan wel af ?
Hier is het opgevallen dat bijna niks afgenomen is.
Maar de hele auto met de hand doen...
Daarom wilde ik het graag uitbesteden :)
speeddemon
Posts: 352
Joined: Tue Mar 07, 2006 4:18 pm

Re: Sinaasappelhuid verwijderen?

Post by speeddemon »

Zeker met de 1000 micro schuur papier haal je zeker de oneven heden weg maar het moet zeer nat
Geschuurd worden zodra het dof begint te worden even droog maken of het al een beetje een satijn glans krijgt dan verder met het andere schuurpapier, deze polijst je het zeer glad maar ga niet te ver,
Om de glans terug krijgen moet het met commandant opgehaald worden en om een beschermlaag te maken met canobawas
Ik heb de gehele auto met de hand gedaan ben 1 week bezig geweest ,ik had het eerst met een soort tolletje gedaan maar dat werkte bij mij niet je kan het dan niet goed aanvoelen hoe ver je moet gaan
Het is een tijd rovend gebeuren maar als je het dan ziet hoe glad en de glans terug komt heb je echt eer van al je werk wat er in is gegaan en je hebt gelijk de spierballen van Arnold Schwarzenegger :lol:
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: Sinaasappelhuid verwijderen?

Post by Pavement Pounder »

Ik ben geen painter maar ik dacht altijd dat je eerst de sinaasappelhuid moest wegschuren en polijsten en pas dan in de blanke lak en indien nodig het zelfde met de blanke lak.
Want nu polijst je alleen de blanke lak en blijft de sinaasappel in de kleurlak.
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: Sinaasappelhuid verwijderen?

Post by Nick_nl »

Wat ik gelezen heb en ook nu zelf merk is dat het meeste van de sinaasappelhuid in de blankelak zit.
olof
Posts: 1296
Joined: Tue Feb 02, 2010 3:29 pm

Re: Sinaasappelhuid verwijderen?

Post by olof »

sry nick,
maar we zijn lang bezig geweest om je auto te spuiten,maar je wilde polijst werk van me zien terwijl dat heel moeilijk op een foto te tonen is...nu heb je bij een beun je auto laten spuiten..een ander bedrijf moet je auto poetsen...en nu lukt het niet echt..?

en dan hier met wijze termen komen met grid dit en compount dat...

kom op man...!
vraag info waar je auto mee gespoten is..welke soort en merk blanke lak...geef dat door en dan zullen ze vast wel een oplossing hebben..of moet een focking el cheapo ...no idee...bedrijf zijn,,?
iedere painter hier weet hoe je sinasappel er uit krijgt...om te beginnen slecht gespoten...maar mocht dat gebeuren lossen ze dat op...!

sry miss een beetje hard naar je...hoop dat ik de plank volledig mis sla...!!


grtz,
americanhorsepower73
Posts: 79
Joined: Mon Aug 15, 2011 1:10 pm

Re: Sinaasappelhuid verwijderen?

Post by americanhorsepower73 »

appelsien zal je enkel hebben in de blanke lak.
De kleur ( basislak ) is zo dun dat je hier eigelijk geen appelsien KAN hebben.
Als ik vroeger eentje spoot en teveel appelsien had in de vernis , zette ik deze sanderdaags effe mat en deed er nog 2 laagjes blanke lak over.
Toch willen uitpolijsten : beginnen met p1000 , daarna er nogeens overheen met p2000 .......is idd een heus karweitje......met spons en emmers water...
Dan polijsten met eerst een groffe pasta , daarna opnieuw met een fijndere, afwerken met symonis.
Bij exclusieve wagens wordt dit soms nog gedaan ..........maar eigenlijk is het qua werk(loon) veel goedkoper om effe opnieuw een paar laagjes overheen te zetten.
Effe afplakken en spuiten duurt immers maar een paar uurtjes.
Bij eventuele stofjes of een enkel lopertje kun je altijd opteren om te "slissen" en polijsten...maar als een wagen voledig appelsien is >>>>mat zetten en 2 nieuwe lagen eroverheen ( dan zitten er lekker ook 4 lagen vernis op , altijd beter )
just my opinion !!
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: Sinaasappelhuid verwijderen?

Post by Nick_nl »

olof wrote: sry miss een beetje hard naar je...hoop dat ik de plank volledig mis sla...!!


grtz,
Olof, je reactie verbaasd me een beetje.

De rekeningen waren gewoon incl btw, dat doet een beun niet.

In de mail conversatie heb ik geen keer voor foto's gevraagd van polijstwerk.
De reden welke ik je ook al op Thu Nov 29, 2012 8:25 am heb aangegeven dat jij de klus niet gekregen hebt is afstand en ook de significant hogere prijs. Primair de afstand.
olof
Posts: 1296
Joined: Tue Feb 02, 2010 3:29 pm

Re: Sinaasappelhuid verwijderen?

Post by olof »

oke man...dan sla ik gelukkig de plank helemaal mis...!

maar dan evengoed...polijsten is gewoon veel werk en best lastig..!
ik vind korrel 1000 namelijk erg erg grof..of het moet heel grof gespoten zijn zodat het wel moet..!

korrel 1500..2500..3000 max eindigen...polijst pasta voor polijsten..niet te hard laten lopen anders verbrand je poets en lang genoeg doorgaan totdat de poets weg is en vooral het plaatwerk niet warm maken..!

helemaal rond..met fijnere peots na polijsten en dan met een wax afmaken..!

ik polijst alleen maar omdat veel mensen de oude shine willen hebben zeg maar,en dat gata nou eenmaal niet met 2k blanke lak..!

succes man
olof
Posts: 1296
Joined: Tue Feb 02, 2010 3:29 pm

Re: Sinaasappelhuid verwijderen?

Post by olof »

oh en dan voor mijn defence..mijn prijs was dan waarschijnlijk veel hoger,maar dan had je niet zelf achter het polijsten gehoeven...hahaha

flauw geintje,maar het hoort wel bij ons werk!!

ik weet nog heel goed dat de afstand het grootste probleem was bij je..en dat is begrijpelijk!!
warriorair
Posts: 832
Joined: Sat Jul 19, 2008 7:56 pm

Re: Sinaasappelhuid verwijderen?

Post by warriorair »

Idd opschuren en opnieuw aflakken is het enige wat werkt.
En voor de rest....

Image
29er Hot Rod
Posts: 1716
Joined: Sun Jan 27, 2008 11:10 pm

Re: Sinaasappelhuid verwijderen?

Post by 29er Hot Rod »

ik ben toch echt van mening dat de spuiter dit moet oplossen , ik nam de auto niet eens mee als die er met een sinaasappelhuidje erbij stond....

cheers Ep
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Sinaasappelhuid verwijderen?

Post by sjak_brak »

29er Hot Rod wrote:ik ben toch echt van mening dat de spuiter dit moet oplossen
idd want als je zelf iets doet, dan krijg je vrijwel zeker een jij-bak terug ("ja maar je hebt zelf zitten schuren aan de lak")
olof
Posts: 1296
Joined: Tue Feb 02, 2010 3:29 pm

Re: Sinaasappelhuid verwijderen?

Post by olof »

29er Hot Rod wrote:ik ben toch echt van mening dat de spuiter dit moet oplossen , ik nam de auto niet eens mee als die er met een sinaasappelhuidje erbij stond....

cheers Ep
dat bedoelde ik dus.. :!:
Post Reply