bouten

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
chevystan67
Posts: 1418
Joined: Thu Jan 17, 2008 8:51 pm

bouten

Post by chevystan67 »

hallo mijn vraag, ik heb al heeeeeeel veeeeeeel projecten hier voorbij zien komen in alle soorten en maten dus hoop ik dat iemand mij dit kan vertellen, ik heb nieuwe draagarmen voor gekocht boven en onder, boven zit alles er nieuw bij, maar voor onder zoek ik eigenlijk nieuwe bouten, de originele oude lelijke verroestte bouten hebben een soort verdikking vanaf de kop van ong. 1cm dan wordt het iets smaller helemaal tot aan de onderkant, is deze verdikking belangrijk ???? of kan ik er gewone bouten met dezelfde diameter en lengte zonder verdikking indoen ? of moeten het precies dezelfde zijn, zoja wie zou die kunnen hebben ? liefst in nl................ o ja de originele bouten hebben een schuin kantje aan de schroefdraadkant.


bedankt alvast allemaal
stan
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: bouten

Post by mercury1970 »

Opnieuw laten vlamverzinken, schijnt zo goed als nieuw te worden !
urban86
Posts: 137
Joined: Sat Aug 22, 2009 11:09 am

Re: bouten

Post by urban86 »

Dit noemen ze een borstbout Stan. En ja, dat verdikte gedeelte is
belangrijk. Dit gedeelte valt "precies passend" in een gat. Het smallere
gedeelte zal waarschijnlijk voorzien zijn van schroefdraad.
Dezelfde (opgeknapte) bouten gebruiken, of dezelfde maar dan nieuw is
mijn advies.
chevystan67
Posts: 1418
Joined: Thu Jan 17, 2008 8:51 pm

Re: bouten

Post by chevystan67 »

ga ze idd laten verzinken, thx
Streetrod
Posts: 3122
Joined: Sat Mar 19, 2005 8:24 pm

Re: bouten

Post by Streetrod »

Je oude bouten gewoon even opnieuw laten passievere, wel zorgen dat alle verf er af is anders word het niet mooi.

Image

Image

Heb dit laten doen bij GTO plating http://www.gtoplating.nl/ Je moet wel in 's-Heerenberg zijn. 10 liter emmer ca 35 euro. En je kunt je spul binnen 1 week weer ophalen. Bij mij heeft het nooit langer geduurd.
chevystan67
Posts: 1418
Joined: Thu Jan 17, 2008 8:51 pm

Re: bouten

Post by chevystan67 »

ziet r weer gelikt uit.... mooi
chevystan67
Posts: 1418
Joined: Thu Jan 17, 2008 8:51 pm

Re: bouten

Post by chevystan67 »

heb me klem gezocht kan r maar 2 vinden, iemand idee waar deze nieuw zijn te krijgen ?
of heeft iemand 2 die ik heb of 4 dezelfde die ik dan kan gebruiken.
alternatief is natuurlijk ook welkom, vast dat iemand dit ooit vervangen heeft......

dit zijn de maten die ik gemeten heb,
ze zijn 102mm lang,
eerste stukkie is 23mm,
2e stukkie is 31mm,
en draad is 35mm, kop is 21mm doorsnee, en 9 mm dik
en op de kop staat 10.9 volgens mij, en aan het einde zit r een schuin kantje aan.

Image



zou erg geholpen zijn
bedankt stan
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: bouten

Post by Corp »

zollshop.de
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: bouten

Post by Nick_nl »

10.9 is normaal metrisch. De us equivalent heeft 6 streepjes op de kop.
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: bouten

Post by Corp »

als er 10.9 op staat is t vast en zeker een metrische bout. Wat is het voor een bout? Waarvan? jaren 80 spul is vaak metrisch en UN door elkaar
chevystan67
Posts: 1418
Joined: Thu Jan 17, 2008 8:51 pm

Re: bouten

Post by chevystan67 »

corp het is voor mijn 80er caprice,
ik had ooit 2e hands draagarmen gekocht om die op te knappen maar is er nooit van gekomen, dus maar nieuwe moog draagarmen gekocht zowel boven als onder, de "originele" draagarmen zitten er nog onder want de spullen krijgen heb erg lang geduurd, ik wil alleen zegmaar alles nieuw en klaar hebben voor we gaan beginnen, zodoende de vraag voor de bouten, die komen uit die 2e handsjes die ik gekocht heb, er vanuit gaande dat deze ook in mijn caprice zitten, omdat de 2e hands draagarmen ook onder een caprice vandaan kwamen.........
of zou ik gewoon bijvoorbeeld ook van moog de draagarmbouten kunnen kopen ???

wil niet het risico lopen dat als we de draagarmen gaan monteren dat b.v. de bouten afbreken of niet passen :)

hoop dat het zo nog duidelijker is,
thx stan
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: bouten

Post by Corp »

Dan zijn t idd metrische bouten, zijn dezelfde als op veel andere GM autos. De moeren zijn knelmoeren. Gewoon op een draadborstel netjes borstelen en laten verzinken.
chevystan67
Posts: 1418
Joined: Thu Jan 17, 2008 8:51 pm

Re: bouten

Post by chevystan67 »

ja dat is t probleem, heb r nog maar 2 :(
maar thx voor de uitleg en hulp.
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: bouten

Post by Corp »

OH, OK. Ze zijn t zelfde voor heel veel GM autos, wel belangrijk dat je de jusite hebt want de kant bij de kop is dikker en zorgt voor passing in subframe. Je kunt ze op ebay gewoon kopen (lower control arm bolts)
Post Reply