7" Led koplampen - ervaring?

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

7" Led koplampen - ervaring?

Post by Funk »

Ik zit eraan te denken om mijn bestaande 7" lampen te vervangen voor LED exemplaren, voornamelijk omdat ze er in een donkere variant zijn waarmee ze minder opvallen achter de grille.
Heeft iemand hier reeds ervaring mee? Ben benieuwd naar de lichtopbrengst/beeld.
Moet er bij zeggen dat ik dan voor de ± $100/set eBay/AliExpress variant ga omdat ik er 4 nodig heb, de 'dure' KC of Truck Lite's geloof ik wel wat betreft kwaliteit.

Image
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: 7" Led koplampen - ervaring?

Post by Corp »

Ja die loeidure philips dingen zijn ok. De china meuk heeft weinig opbremgst
omega
Posts: 88
Joined: Sun Jan 06, 2013 11:12 am

Re: 7" Led koplampen - ervaring?

Post by omega »

Nou ik heb ze al jaren uit China en doen het erg goed
omega
Posts: 88
Joined: Sun Jan 06, 2013 11:12 am

Re: 7" Led koplampen - ervaring?

Post by omega »

https://goo.gl/photos/G51PFYgouiVcCYiR9

Zo ziet het eruit bij mij
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: 7" Led koplampen - ervaring?

Post by Funk »

Is 't lichtbeeld ook normaal? En qua lichtopbrengst vergelijkbaar met Halogeen?
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: 7" Led koplampen - ervaring?

Post by Nick_nl »

Which 7 Inch Round LED Headlight Is Best?

Deze is best boeiend om te kijken.
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: 7" Led koplampen - ervaring?

Post by Wilf »

Ik heb er ook over nagedacht maar wat me nog tegenhoudt is een op klassieke auto's gerichte lamp; halogeenkleur, bolle lens, niet te opvallende COB, glas ipv plastic. Al die Halfords-achtige angel eyes, zwarte achtergrond, geïntegreerde knipperlichten etc vind ik echt geen porem.
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: 7" Led koplampen - ervaring?

Post by Nick_nl »

Exact, misschien is zo'n LED H4 lamp dan een optie? Je kunt op die manier het oude glas behouden.
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: 7" Led koplampen - ervaring?

Post by Wilf »

Nee, absoluut niet. Een reflector (en lens) is geoptimaliseerd voor een bepaald soort lichtbron. De reflector van een H4-behuizing gaat uit van een specifiek brandpunt (waar het halofeenfilament zit) en de lens verdeelt dit in een scherp en een diffuus deel over de weg. Als je daar een HID of after market LED in steekt dan zal je vooral anderen verblinden en een veel slechter lichtbeeld krijgen met minder lichtopbrengst en focus.

Halogeen is een rondstraler en LED schijnt maar een kleine gefocuste kant op. De lichtopbrengst zal dus sowieso slechter zijn in de H4-behuizing (de reflector werkt niet meer optimaal).
MotiV8
Posts: 1141
Joined: Thu Sep 08, 2005 9:25 pm

Re: 7" Led koplampen - ervaring?

Post by MotiV8 »

Allen DOT goedgekeurd, geen E keur.
Allen het verkeerde lichtbeeld, net als de sealed beam, één horizontale streep. Ons Europesche lichtbeeld gaat rechts van het midden schuin omhoog ( berm zicht ). Mede aan de hand van dit lichtbeeld word met de APK je koplamp gecontroleerd & gesteld.
Bromgabber
Posts: 3057
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: 7" Led koplampen - ervaring?

Post by Bromgabber »

Een horizontale lijn is voor APK ook goed.
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: 7" Led koplampen - ervaring?

Post by Nick_nl »

Dan zou je nog van die H4 rally lampen kunnen gebruiken, al moet je dan wel de bedrading aanpassen naar de hogere stroomsterkte. Het lichtbeeld blijft dan gelijk alleen de lichtsterkte neemt toe.
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: 7" Led koplampen - ervaring?

Post by Ranch73 »

Wilf wrote: Sat Apr 08, 2017 10:33 pm Nee, absoluut niet. Een reflector (en lens) is geoptimaliseerd voor een bepaald soort lichtbron. De reflector van een H4-behuizing gaat uit van een specifiek brandpunt (waar het halofeenfilament zit) en de lens verdeelt dit in een scherp en een diffuus deel over de weg. Als je daar een HID of after market LED in steekt dan zal je vooral anderen verblinden en een veel slechter lichtbeeld krijgen met minder lichtopbrengst en focus.

Halogeen is een rondstraler en LED schijnt maar een kleine gefocuste kant op. De lichtopbrengst zal dus sowieso slechter zijn in de H4-behuizing (de reflector werkt niet meer optimaal).
;) Niet voor niets krijgt men een prent. Xenon (aftermarket) zie je hier gelukkig zelden meer,leken wel kometen qua opbrengst en verstrooiing van het licht.
Image
omega
Posts: 88
Joined: Sun Jan 06, 2013 11:12 am

Re: 7" Led koplampen - ervaring?

Post by omega »

Als je ze moeilijk doen bij de apk wissel je ze toch even zijn 3 schroeven per lamp.

Mar licht beeld is goed hij schijnt wat wijder waardoor je meer ziet.

Maar als je een keer in de buurt ben van Rotterdam mag je ze wel zien
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: 7" Led koplampen - ervaring?

Post by Funk »

Wilf wrote: Sat Apr 08, 2017 10:14 pm Ik heb er ook over nagedacht maar wat me nog tegenhoudt is een op klassieke auto's gerichte lamp; halogeenkleur, bolle lens, niet te opvallende COB, glas ipv plastic. Al die Halfords-achtige angel eyes, zwarte achtergrond, geïntegreerde knipperlichten etc vind ik echt geen porem.
Precies wat ik wel zoek :), moderne uitstraling, low profile als ze uit staan (door de zware achtergrond). Knipperlichten en DRL ringen zien er niet echt uit idd. Kleurtemperatuur is wel 'n dingetje ook, veel LED is nog te blauw.

Op zich ben ik tevreden met een zelfde output t.o.v. halogeen maar minder moet 't ook niet zijn. De tests gaan veelal over fake vs origineel, maar met normale 7" H4 reflectorlampen is de reikweidte vaak ook maar beperkt.

Hier ook nog een review van (ongeveer) de lampen die Omega heeft.
http://betterautomotivelighting.com/201 ... and-fakes/
Post Reply