3,5% Trumpbelasting

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

3,5% Trumpbelasting

Post by Wilf »

Ik weet niet of andere mensen al spullen hebben besteld in de VS maar inmiddels weet ik dat de Trumpbelasting 3,5% bedraagt op auto-onderdelen uit de VS.

Goed om te weten dus: als je wat koopt in de VS gaat er eerst 3,5% over de prijs heen, dán 21% BTW en dan €13,- inklaring. Effectief betaal je nu dus 25,23% belasting plus €13,- 😡
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 13063
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Re: 3,5% Trumpbelasting

Post by BigBlockMopar »

Nee, het is boete van Europa die je krijgt.
De pluchezakken in Brussel hebben bedacht dat jij/wij maar een boete moeten betalen als we iets in Amerika willen kopen.
Uiteraard als reactie op die plofzak in de US die hetzelfde geintje verzon voor z'n eigen volk.
Maar uiteindelijk blijven het gewoon ordinaire boetes naar het 'eigen' volk.

Trump geeft (import)boetes aan Amerikanen, Europa geeft (import)boetes naar Europeanen. Allemaal in de hoop de economie van de andere partij te schaden. Ondertussen vullen ze zelf de zakken.
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: 3,5% Trumpbelasting

Post by Wilf »

Dat de EU het ons aandoet is evident maar de aanleiding is Trump, zonder hem en zijn handelsoorlog was de belasting er niet. Hoe dan ook zuigt het stierenballen.
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: 3,5% Trumpbelasting

Post by FritsVrolijk »

Zou me maar vast geestelijk voorbereiden voor de gemiste inkomsten uit Groningen


Denk dat daar ook nog wel wat belasting over geheven gaat worden haha

Dat noemen ze dan Energie belasting Hoppaaaaaaa :boos:
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: 3,5% Trumpbelasting

Post by sjak_brak »

Wilf wrote: Mon Aug 06, 2018 10:54 pm Ik weet niet of andere mensen al spullen hebben besteld in de VS maar inmiddels weet ik dat de Trumpbelasting 3,5% bedraagt op auto-onderdelen uit de VS.

Goed om te weten dus: als je wat koopt in de VS gaat er eerst 3,5% over de prijs heen, dán 21% BTW en dan €13,- inklaring. Effectief betaal je nu dus 25,23% belasting plus €13,- 😡
Invoerrechten zitten al jaren op (o.a.) auto-onderdelen, niks nieuws, en staat los van die handelsoorlog-retoriek. Of het uit de US komt of een ander derdenland maakt hierbij niks uit.

Ik rekende altijd al met btw + ca 4% invoerrechten (hangt beetje af van type product) + de administratiekosten van de vervoerder/expediteur.
hemi
Posts: 633
Joined: Sun May 02, 2010 7:52 pm

Re: 3,5% Trumpbelasting

Post by hemi »

Ik hoop dat Trump gelijk krijgt.
Dan worden de nieuwe challengers en camaro's een stuk goedkoper hier.
Niet dat ik ze dan wel kan betalen maar we gaan ze dan wel vaker zien :D
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: 3,5% Trumpbelasting

Post by Texas Boy »

Inderdaad niets nieuws, dacht alleen heffing op Harleys en boten nieuws.
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: 3,5% Trumpbelasting

Post by Wilf »

Ik heb het nooit eerder hoeven betalen en bestel nu al jaren bij die zelfde toko (en eBay en Rockauto en andere tenten). Toeval dus?

Overigens vind ik het echt van de zotte dat je 21% belasting moet betalen op 70 jaar oude kapotte voorwerpen maar dat is een heel andere discussie.
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: 3,5% Trumpbelasting

Post by Texas Boy »

Nederland en belasting, koop een auto of iets anders in Amerika en je betaald BTW over invoerbelasting, belasting over belasting, over de transport betaal je ook belasting en men heeft geprobeerd ook de transport binnen Amerika te gaan belasten.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: 3,5% Trumpbelasting

Post by sjak_brak »

Eigenlijk is deze topic dus best wel phony fake news :D :D :D :lol:
BigBlockMopar
Crowd control
Posts: 13063
Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm

Re: 3,5% Trumpbelasting

Post by BigBlockMopar »

Image
smokey
Posts: 5125
Joined: Wed Apr 14, 2004 8:42 pm

Re: 3,5% Trumpbelasting

Post by smokey »

sjak_brak wrote: Wed Aug 08, 2018 10:42 am Eigenlijk is deze topic dus best wel phony fake news :D :D :D :lol:
:D
cees V8
Posts: 227
Joined: Fri May 13, 2011 11:45 pm

Re: 3,5% Trumpbelasting

Post by cees V8 »

Uhhh, de keren in het verleden dat ik wat geïmporteerd heb, motorblok, treeplanken, schermen enz. Zat daar altijd 5% op en als ik het goed begrijp, zal dat dan nu 8,5% zijn?
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: 3,5% Trumpbelasting

Post by Wilf »

Geen idee want blijkbaar heb ik tot nu toe altijd ‘geluk’ gehad door alleen BTW te hoeven betalen en dit keer kwam er plots 3,5% op. Voor een paar rubberen pakkingen, een paar kabeltjes en een kartonnen handschoenenkastje…

Gelukkig niet toen ik onder andere een achteras en motoronderdelen heb besteld.
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: 3,5% Trumpbelasting

Post by Texas Boy »

cees V8 wrote: Thu Aug 16, 2018 11:04 am Uhhh, de keren in het verleden dat ik wat geïmporteerd heb, motorblok, treeplanken, schermen enz. Zat daar altijd 5% op en als ik het goed begrijp, zal dat dan nu 8,5% zijn?
Op auto onderdelen zat altijd invoerbelasting, varierend van 3 - 6% Denk niet dat de 3.5% erbij komt
Post Reply