LS1, LS2, LQ4, LQ9, LM7 wat is beste pk/kosten verhouding? wie/wat/waar?

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
Robin_Chevelle
Posts: 737
Joined: Mon May 04, 2009 1:56 pm

LS1, LS2, LQ4, LQ9, LM7 wat is beste pk/kosten verhouding? wie/wat/waar?

Post by Robin_Chevelle »

Ben aan het kijken voor een LS motor, ja en wat is nu verstandig?

Heb een RX-8 (ja sorry! zo'n japans ding) :cry: met een kapotte rotatie motor gekocht. Zo'n auto vraagt om een V8 ombouw naar mijn idee. ;)
Ben daarom opzoek naar een blok + handbak (5 of 6 versnellingen).
Gewicht is een misschien puntje, daarom zou de 50 kilo die er tussen een gietijzeren blok een aluminium blok zit misschien wel een voordeel zijn.

Wie heeft er ervaring met de verschillende blokken? Wat is wijsheid?
Weet iemand een adres in NL die wat heeft liggen? Of iemand hier die een blok 'over' heeft en zou willen verkopen?
Moet financieel natuurlijk wel leuk blijven, anders had ik net zo goed een moderne GTO kunnen kopen natuurlijk.

origineel heeft dit ding maar 190pk, ergens hoog in toeren, heb geen specifiek doel in gedachten, weegt nu 1300 kilo, daarom zal er niet bizar veel vermogen nodig zijn om hem op snelheid te krijgen.
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: LS1, LS2, LQ4, LQ9, LM7 wat is beste pk/kosten verhouding? wie/wat/waar?

Post by Corp »

De gietijzeren en 5.3 zijn goedkoper. De ls2 en groter verhoudingsgewijs veel duurder. LS1 kost hier ook gauw 4500 of meer.
Astrovan
Posts: 462
Joined: Sat Apr 03, 2004 11:17 am

Re: LS1, LS2, LQ4, LQ9, LM7 wat is beste pk/kosten verhouding? wie/wat/waar?

Post by Astrovan »

Heb een complete LS1 liggen met T56 bak. De set komt uit een 2002 Camaro SS met 118.000 miles.
Prijs voor de set is € 7.000,-
Gaat dus om complete motor met bekabeling, computer, dynamo, waterpomp, gewoon alles wat aan de voorkant zit + 6 bak handbak Tremec T56.
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: LS1, LS2, LQ4, LQ9, LM7 wat is beste pk/kosten verhouding? wie/wat/waar?

Post by mercury1970 »

RX8 is toch recent, qua bouwjaar, dan is het toch een Bitch om die V8 op kenteken te krijgen?
Dacht dat daarom alleen voertuigen voor 1987 (gokje) erg interessant zijn voor een dergelijke swap.....
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: LS1, LS2, LQ4, LQ9, LM7 wat is beste pk/kosten verhouding? wie/wat/waar?

Post by boyanka »

Je hebt gelijk, maar niet onmogelijk. Even Lelystad aandoen en wat euro's neerleggen.
Robin_Chevelle
Posts: 737
Joined: Mon May 04, 2009 1:56 pm

Re: LS1, LS2, LQ4, LQ9, LM7 wat is beste pk/kosten verhouding? wie/wat/waar?

Post by Robin_Chevelle »

Corp wrote: Wed May 08, 2019 8:10 pm De gietijzeren en 5.3 zijn goedkoper. De ls2 en groter verhoudingsgewijs veel duurder. LS1 kost hier ook gauw 4500 of meer.
Oké, je heb niet toevallig nog 1 liggen die je over heb ;) haha.
Zag dat je inderdaad een gietijzeren truck blok zelfs via ebay al voor 1000 dollar kan kopen.


Astrovan wrote: Wed May 08, 2019 8:40 pm Heb een complete LS1 liggen met T56 bak. De set komt uit een 2002 Camaro SS met 118.000 miles.
Prijs voor de set is € 7.000,-
Gaat dus om complete motor met bekabeling, computer, dynamo, waterpomp, gewoon alles wat aan de voorkant zit + 6 bak handbak Tremec T56.
Bedankt, maar dat gaat boven het budget. Dit moet gewoon een idiote, leuke uitdaging worden. Wel ideaal, echt een complete set, maar dat zit er financieel niet in. Er komt best nog wat bij kijken voor blok erin zit en loopt.


mercury1970 wrote: Thu May 09, 2019 11:35 am RX8 is toch recent, qua bouwjaar, dan is het toch een Bitch om die V8 op kenteken te krijgen?
Dacht dat daarom alleen voertuigen voor 1987 (gokje) erg interessant zijn voor een dergelijke swap.....
Ja klopt, 2006, ik heb echt nog geen idee hoe dat gaat. Een opgevoerde auto kan je ook op kenteken krijgen en er zijn veel vw en opeltjes met motorombouw wat geen probleem is (wel vaak wat oudere auto's waar het moderne blok dan in gaat). Er staat bij de rx8 geen aantal cilinders op kenteken (want die heeft ie niet) alleen de inhoud van 1300cc is vermeld. Eerst maar is zien wat er mogelijk is om het technisch voor elkaar te krijgen.
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: LS1, LS2, LQ4, LQ9, LM7 wat is beste pk/kosten verhouding? wie/wat/waar?

Post by boyanka »

Destijds eens een Opel manta omgebouwd naar een 5.4.
Moest naar Lelystad voor het test cirque. 3 x op volle snelheid in de ankers, vervolgens kwam er een berekening uit icm het totaal gewicht . Na een lang verhaal moest er de achterbank uit en de bijrijdersstoel dus kreeg het op kenteken zonder passagiers.
Ik dacht dat ik toen iets van 1800, euro kwijt was.
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: LS1, LS2, LQ4, LQ9, LM7 wat is beste pk/kosten verhouding? wie/wat/waar?

Post by mercury1970 »

Zou me dat eerst maar eens goed uitvogelen; dadelijk ben je zo duur uit dat het niet meer leuk is. Blijft NL he?
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: LS1, LS2, LQ4, LQ9, LM7 wat is beste pk/kosten verhouding? wie/wat/waar?

Post by Corp »

Speed = $$$ overal
Robin_Chevelle
Posts: 737
Joined: Mon May 04, 2009 1:56 pm

Re: LS1, LS2, LQ4, LQ9, LM7 wat is beste pk/kosten verhouding? wie/wat/waar?

Post by Robin_Chevelle »

mercury1970 wrote: Fri May 10, 2019 9:46 am Zou me dat eerst maar eens goed uitvogelen; dadelijk ben je zo duur uit dat het niet meer leuk is. Blijft NL he?
Ja, inderdaad, want als omkeuren al een kleine 2000 euro wordt, domweg om de papieren aangepast te krijgen, dan gaat de lol er wel af.
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: LS1, LS2, LQ4, LQ9, LM7 wat is beste pk/kosten verhouding? wie/wat/waar?

Post by boyanka »

Stel eerst eens je vraag bij de rdw
Robin_Chevelle
Posts: 737
Joined: Mon May 04, 2009 1:56 pm

Re: LS1, LS2, LQ4, LQ9, LM7 wat is beste pk/kosten verhouding? wie/wat/waar?

Post by Robin_Chevelle »

boyanka wrote: Fri May 10, 2019 11:24 pm Stel eerst eens je vraag bij de rdw
Maar of je er dan zeker van kan zijn dat het antwoord klopt..... helaas is mijn ervaring dat sommige keurmeester de regels net iets anders interpreteren dan dat ze in hun boeken staan.
Met mijn eigenbouw aanhanger vertelde de RDW technische helpdesk telefonisch de regels. De eerste keurmeester maakte daar een variant op en keurde af. En bij de herkeuring maakte de tweede keurmeester er weer een variant op, alles was nu goed, maar als ze die variant de eerste keer hadden gebruikt was het in 1x goed geweest....
En ze bedoelde het allen goed, waren erg vriendelijk en behulpzaam, maar zolang je regels op verschillende manieren uit kan leggen is het lastig.

Denk daarom dat ik de regels zelf moet gaan achterhalen en eerst is zien hoe duidelijk die zijn, of hoeveel ruimte daarin zit.
paulv
Posts: 614
Joined: Wed May 10, 2006 10:45 pm

Re: LS1, LS2, LQ4, LQ9, LM7 wat is beste pk/kosten verhouding? wie/wat/waar?

Post by paulv »

tja, die 7000,- voor een complete set lijkt me een goede prijs! Zeker met een handbak.
Als je dat niet kan betalen dan zou ik het hele idee maar laten varen... Veel goedkoper gaat het niet worden..

succes!
Robin_Chevelle
Posts: 737
Joined: Mon May 04, 2009 1:56 pm

Re: LS1, LS2, LQ4, LQ9, LM7 wat is beste pk/kosten verhouding? wie/wat/waar?

Post by Robin_Chevelle »

paulv wrote: Thu May 16, 2019 4:59 pm tja, die 7000,- voor een complete set lijkt me een goede prijs! Zeker met een handbak.
Als je dat niet kan betalen dan zou ik het hele idee maar laten varen... Veel goedkoper gaat het niet worden..

succes!
Thanks voor je reactie, maar tussen kunnen en willen zit verschil ;)
Ik hoef hem ook niet morgen of volgende week klaar te hebben.
Buiten die set komt er zomaar nog een paar duizend bij voor de ombouw, ander sub-frame en dat soort dingen.
Daarom opzoek naar de mogelijkheden, en ga niet domweg direct eerste best setje kopen dat wordt aangeboden.
Post Reply