Diesel advies voor commonrail motoren

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
cees V8
Posts: 227
Joined: Fri May 13, 2011 11:45 pm

Diesel advies voor commonrail motoren

Post by cees V8 »

Een tip om hoge reparatie kosten te vermijden aan je brandstofsysteem: vervang je brandstoffilter regelmatig en tank uitsluitend merk dieselolie. Geen lukoil, tango, Makro, tinq, Argos, enz. Maar shell, Esso, bp, enz. De moderne diesels gaan dood door de niet echte goede merken diesel. 8 nieuwe verstuivers binnen 3 jaar en een brandstof pomp. Kun je leuk van op vakantie met 6 man.
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: Diesel advies voor commonrail motoren

Post by boyanka »

Dat is toch algemeen bekend dat je bij de grote merken moet tanken voor de levensduur en kosten besparing?
challenger72
Posts: 398
Joined: Mon Dec 22, 2008 9:35 pm

Re: Diesel advies voor commonrail motoren

Post by challenger72 »

en voeg 2 keer per jaar een reiniger toe in de tank
MotiV8
Posts: 1141
Joined: Thu Sep 08, 2005 9:25 pm

Re: Diesel advies voor commonrail motoren

Post by MotiV8 »

Wat een kolder, is allemaal hetzelfde. De tankwagens staan bij elkaar te bulken. Kan je in Zwolle bij de Esso Bulk vanaf de weg goed zien. Staan de Lukoil, Shell, BP, Tinq, Gulf enzovoord naast elkaar uit het zelfde vat de wagens te vullen. Chauffeur toetst de code in voor welke maatschappij hij komt bulken en de tank word gevuld.
Lukoil gaat echt niet steeds heen & weer naar Vlissingen om de wagens te vullen en die aan de andere kant van het land te lossen.
En anders laten ze wel een charter met een "merk loze trailer" rijden, dan valt het niet op.
Hoe verder je het land ingaat vanaf Roterdam vandaan, des te meer is hetzelfde.
Tinq = Gulf oil
Firezone & Texaco = Esso.
cees V8
Posts: 227
Joined: Fri May 13, 2011 11:45 pm

Re: Diesel advies voor commonrail motoren

Post by cees V8 »

Ik zit met een ernstig vervuild hogedruksysteem en alles moet vernieuwd en de maak meneer zegt; waar tank jij? Ik daar waar het het goedkoopst is. Hij; helemaal faud! Uitsluitend bij gerenommeerde merken tanken is zijn advies. Dus zegt u het maar wat onzin is. I’m only the piano player :D
FritsVrolijk
Posts: 1671
Joined: Sat May 06, 2017 7:19 pm

Re: Diesel advies voor commonrail motoren

Post by FritsVrolijk »

Heb altijd begrepen dat het voor diesel geen reet uitmaakt waar je Tankt .


Wel voor benzine daar zit meuk tussen en gooi altijd goedje bij mijn diesel blokje loopt perfect
camaro rs
Posts: 441
Joined: Mon Jun 30, 2008 9:51 pm

Re: Diesel advies voor commonrail motoren

Post by camaro rs »

cees V8 wrote: Sat May 25, 2019 1:08 pm Ik zit met een ernstig vervuild hogedruksysteem en alles moet vernieuwd en de maak meneer zegt; waar tank jij? Ik daar waar het het goedkoopst is. Hij; helemaal faud! Uitsluitend bij gerenommeerde merken tanken is zijn advies. Dus zegt u het maar wat onzin is. I’m only the piano player :D
Alle brandstof gaat door de filters,als het systeem ernstig vervuild is, lijk mij iets mis met de kwaliteit van de filters.
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Diesel advies voor commonrail motoren

Post by gert »

ik heb de diesel al 20 jaar geleden afgezworen, toen was het al problemen met die kutdingen.
MotiV8
Posts: 1141
Joined: Thu Sep 08, 2005 9:25 pm

Re: Diesel advies voor commonrail motoren

Post by MotiV8 »

Het vorige transport bedrijf waar ik voor reedt had een eigen pomp ( Texaco ).
Daar mochten wij tot 24uur nadat de ondergrondse tanks weer gevuld waren niet tanken. Ivm zweef vuil dat eerst weer moest bezinken.
cees V8
Posts: 227
Joined: Fri May 13, 2011 11:45 pm

Re: Diesel advies voor commonrail motoren

Post by cees V8 »

camaro rs wrote: Sun May 26, 2019 8:14 am Alle brandstof gaat door de filters,als het systeem ernstig vervuild is, lijk mij iets mis met de kwaliteit van de filters.
Tja, als AC Delco niet het juiste merk filter is en ook nog eens op VIN besteld is bij Partcenterholland en dat dan ook nog eens geen goede filters zijn, weet ik het ook niet meer :D
Last edited by cees V8 on Mon May 27, 2019 7:36 pm, edited 1 time in total.
cees V8
Posts: 227
Joined: Fri May 13, 2011 11:45 pm

Re: Diesel advies voor commonrail motoren

Post by cees V8 »

gert wrote: Mon May 27, 2019 1:27 pm ik heb de diesel al 20 jaar geleden afgezworen, toen was het al problemen met die kutdingen.
Ik was ook altijd antie diesel, tot ik deze voor een belachelijk laag bod had. 167 duizend op de teller toen en zonder problemen tot 381 dui, toen eerste keer verstuivers vervangen en nu 452 dui, weer defect en nu ook pomp. Dus K diesels? Voor mij nie meer. Heb hier een hele fijne auto aangehad, alleen nu vind ik het niet zo leuk meer. Kost flink. Maar heb er voor dat geld geen verse LPGer of diesel voor terug. En dat koppel bij die diesel is fantastisch. Rij nu met een suburban voor de aanhanger, maar dat is ondanks 50 pk meer, toch heel veel minder om te trekken.
Last edited by cees V8 on Mon May 27, 2019 7:43 pm, edited 1 time in total.
cees V8
Posts: 227
Joined: Fri May 13, 2011 11:45 pm

Re: Diesel advies voor commonrail motoren

Post by cees V8 »

MotiV8 wrote: Mon May 27, 2019 6:29 pm Het vorige transport bedrijf waar ik voor reedt had een eigen pomp ( Texaco ).
Daar mochten wij tot 24uur nadat de ondergrondse tanks weer gevuld waren niet tanken. Ivm zweef vuil dat eerst weer moest bezinken.
Daar zit wel wat zinnigs in. Hoe oud is zo’n grondtank en wanneer is ie gevuld.
camaro rs
Posts: 441
Joined: Mon Jun 30, 2008 9:51 pm

Re: Diesel advies voor commonrail motoren

Post by camaro rs »

cees V8 wrote: Mon May 27, 2019 7:27 pm Tja, als AC Delco niet het juiste merk filter is en ook nog eens op VIN besteld is bij Partcenterholland en dat dan ook nog eens geen goede filters zijn, weet ik het ook niet meer :D
Made in China?
cees V8
Posts: 227
Joined: Fri May 13, 2011 11:45 pm

Re: Diesel advies voor commonrail motoren

Post by cees V8 »

camaro rs wrote: Tue May 28, 2019 11:41 am Made in China?
ACDelco=origineel GM, dus zou maar eens kunnen made in China
Post Reply