automaatvraagje

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
johnny
Posts: 1593
Joined: Wed Aug 25, 2004 5:55 pm

automaatvraagje

Post by johnny »

Ben met een auto bezig en wil een 350 bak erin, hoort een 400 in te zitten en ja, de schuifmaat loog er niet om: uitgaande as van de 350 is plusminus 30 , van 400 is ongeveer 35 ofzo, kan dus niet simpelweg de bak erinhangen en de aandrijfas erop zetten en rijden...
Uiteraard zal ik niet de eerste zijn die tegen zoiets aanloopt dus is de vraag: is er eventueel iets van een verloop hiervoor in de handel ( ik heb ruimte dus de bak kan iets naar voor ( compleet met motor wel te verstaan ) of zijn er nog meer trucjes om dit op te lossen op een simpele manier ?
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: automaatvraagje

Post by Nick_nl »

Een andere aandrijfas is dan de juiste oplossing. Je kan er een nieuwe joke aan laten lassen.
johnny
Posts: 1593
Joined: Wed Aug 25, 2004 5:55 pm

Re: automaatvraagje

Post by johnny »

en de goede joke op de bestaande as krijgen, zou dat kunnen ?.... d.w.z. dat die kruiskoppeling / askruisje w.s.l. twee verschillende diameters gaat hebben en is zoiets te koop zo ja dan gaat het wel lukken,... normaal gesproken is zo'n askruisje gewoon 4 keer dezelfde maat, moet zeggen dat ik nog niet goed onder de auto heb kunnen kijken, beide bakken, de 400 en de 350 liggen naast elkaar en heb naar de diameter gekeken en die komt niet overeen, lullig maar het is zo.
achteras loopt door een tunnel ( en nee, auto staat niet op een brug, ik lig hier maar wat te klooien en het ding is erg laag ) voor zover ik het heb kunnen zien gisteren ( vandaag wezen werken dus weinig tijd ) is het zo'n askruisje zonder seegering dus volgens mij moet je die gewoon met de gasbrander aanpakken, nylon verbranden en dan is ie los ( en ja, ook kapot natuurlijk ) alle tips zijn uiteraard welkom
David - 71 camaro
Posts: 1054
Joined: Mon Feb 09, 2004 2:30 pm

Re: automaatvraagje

Post by David - 71 camaro »

johnny wrote: Mon Feb 22, 2021 6:57 pm en de goede joke op de bestaande as krijgen, zou dat kunnen ?....
Dat gaat zeker lukken, maar dan blijft je as nog steeds te lang.

Ik neem aan dat je ze naast elkaar hebt staan met voorzijde kast op dezelfde lijn. Want alleen de lengte van de uitgaande as zegt nog niets (350's hebben drie verschillende lengtes uitgaande assen) omdat de kast van een 400 langer is dan die van een 350. Het gaat uiteindelijk om de totale lengte.

Hou er rekening mee dat een aandrijfas ook vrije ruimte aan de binnenkant van de kast nodig heeft voor als je bv door een gat in de weg rijdt, dan komt de bodem naar benden en moet de yoke de kast in kunnen schuiven. Als ie te lang is dan: something's gotta give....
Post Reply