Chevy 3100 bj 1950.

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Post Reply
Coppertje
Posts: 126
Joined: Tue Oct 06, 2020 7:36 pm

Re: Chevy 3100 bj 1950.

Post by Coppertje »

Wilf wrote: โ†‘Thu May 20, 2021 7:38 am Veeeeeeeel beter die achterlichten!

Zijn de raamswitches van een 1949 Buick trouwens? In ieder geval heel erg in late fourties GM stijl. Goede keuze!
Die raamswitches zaten bij het nu-relics pakket in. Heb toen andere switches besteld waar de raamslinger op kan. Mooie oldschool look maar elektrische bediening ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Chevy 3100 bj 1950.

Post by Wilf »

In 1949 had Buick (en Hudson) ook electrische ramen dus niks mis mee :thumbs:

Oh toch niet, Buick had hydraulisch :D
Coppertje
Posts: 126
Joined: Tue Oct 06, 2020 7:36 pm

Re: Chevy 3100 bj 1950.

Post by Coppertje »

SRB12 wrote: โ†‘Thu May 20, 2021 8:00 am Ja die andere dingen zagen er niet uit, leek op van die aanhanger lichtjes.
Waren er op gezet door vorige eigenaar๐Ÿ˜ฑ hoe haal je het in je botte .... om zoiets er op te zetten๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
Coppertje
Posts: 126
Joined: Tue Oct 06, 2020 7:36 pm

Re: Chevy 3100 bj 1950.

Post by Coppertje »

Vandaag even een ander klusje gedaan. Even mn velgen opgepoetst voor de nieuwe eigenaar die ze op komt halen

Voor ๐Ÿ‘‡๐Ÿฟ

Image

[url=https://postimg.cc/yJyHJvJL]Image


Na ๐Ÿ‘‡๐Ÿฟ

Image

Ik wens de nieuwe eigenaar er veel rijplezier mee !!!
Last edited by Coppertje on Sat May 29, 2021 8:21 pm, edited 2 times in total.
Coppertje
Posts: 126
Joined: Tue Oct 06, 2020 7:36 pm

Re: Chevy 3100 bj 1950.

Post by Coppertje »

Ook mn mistery project loopt nog steeds door. Maar ... met vallen en opstaan en weer doorgaan. Iets met het voor het eerst doen en al doende leert men ๐Ÿ’ช๐Ÿป
Image

Image

Image
Coppertje
Posts: 126
Joined: Tue Oct 06, 2020 7:36 pm

Re: Chevy 3100 bj 1950.

Post by Coppertje »

Hey allemaal weer,

En welkom terug o mijn blog. Vandaag begonnen met het ver vangen van de rubbers tussen de cabine en het chassis. Het voorste rubber aan beide kanten is heel makkelijk te vervangen. Kwestie van moer los draaien, bout er uit, koevoetje voorzichtig tussen cabine en chassis steken en cabine iets op liften. Rubber er tussen uit pakken en nieuw rubber op het chassis leggen. Daarna de bout er weer in, moer aandraaien en klaar๐Ÿ˜œ

Image

Image

Image

De achterste rubbers word en is een ander verhaal. Daar heb ik eerst een krik onder de cabine gezet. 4 bouten losgedraaid. Daarne de cabine iets hoger opgekrikt zodat de spanning er van af ging. Het is een andere constructie namelijk. Daarna de draagsteunen compleet verwijderd. Die uit elkaar gehaald. Ben nu bezig met het reinigen van de steunen.

Image

Image

Die worden in de epoxie gespoten en dan een kleurtje er op ... en dan nieuwe rubbers er in en monteren weer. Ook daar zal ik een verslag van doen.

Laterrrrrrrrr
Coppertje
Posts: 126
Joined: Tue Oct 06, 2020 7:36 pm

Re: Chevy 3100 bj 1950.

Post by Coppertje »

Hallo luitjes,

En welkom terug op mijn blog. Van de week het lastige klusje afgerond wat cabine rubbers vervangen betreft. Het zit er allemaal weer vers en vervangen onder.

Zo zag de begin situatie er uit,na dat ik zelf al wat moeren los gedraaid had ๐Ÿ˜‰

Image

zoals jullie in mijn vorige blog hebben kunnen zien heb ik ook deze kant helemaal verwijderd, gedemonteerd, schoon gemaakt en behandeld met epoxie.

Image

Toen nog lekker mat zwart gemaakt en voila!

Image

Weer klaar voor montage

Image

Krik onder de cabine met een balkje en een balkje over dwars er tussen om de druk te verdelen. ( wat je allemaal wel niet kan leren op youtube๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚) Dit ook met demonteren! Anders staat er te veel spanning op๐Ÿ˜ฌ en krijg je de bouten uit het chassis er niet uit en in.

Image

Alle bouten en moeren weer nieuw en vast bouten maar weer. En dan ziet het er weer keurig netjes uit!!!

Image

Tot de volgende , laterrrrrrr
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Chevy 3100 bj 1950.

Post by Wilf »

Lekker bezig weer ๐Ÿ˜Ž
Coppertje
Posts: 126
Joined: Tue Oct 06, 2020 7:36 pm

Re: Chevy 3100 bj 1950.

Post by Coppertje »

Image

Hallo allemaal weer!

En welkom terug op mijn blog.

Nee vandaag geen project maar iets over de locatie waar ik aan het โ€˜restaurerenโ€™ en moderniseren ben. Zoals jullie hebben kunnen lezen in mijn eerste blog heb ik mijn pick up sinds 7 November met de originele 6 inline er in. Het reed en daar was voor mij alles mee gezegd. Ik ben op Marktplaats aan het zoeken gegaan naar een V8. Heel wat advertenties voorbij zien komen en door gespit tot ik de advertentie tegen kwam van RJ.Merlijn USA Cars. Hij had een aantal V8 blokken liggen. Dus contact met hem opgenomen. Met hem pratende zei hij ook dat hij kon inbouwen en ook gasintallaties deed. Dat werd interessant voor mij. Maar .... toen werd het een nog mooier verhaal. Raymond is begeleider bij de stichting JBG, Jongeren Begeleiding Gelderland. Hier begeleid hij jongeren die te kampen hebben met psycische klachten, gedragsproblemen, en meer. Jongeren die een dagbesteding nodig hebben of re-integreren moeten op de arbeidsmarkt. De hobby van Raymond is sleutelen aan amerikanen, wat hij ondertussen al met een respectabele 30 jaar doet. Dus heeft hij een werkplaats opgezet waar de jongeren kunnen leren sleutelen, lassen en bijkomende werkzaamheden kunnen doen.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Hoe mooi voor de jongeren om hier aan deze mooie autoโ€™s te kunnen werken
Samen met hem een plan gemaakt wat we zouden kunnen doen.
Toen het gesprek verder vorderde gaf ik aan dat ik zelf ook al bijna 3 jaar thuis zat met de nodige psychische klachten zoals depressie, angstklachten, en meer. Raymond bood aan om bij hem te komen vrijwilegerswerk te komen doen. Dit bestond voor namelijk uit schilder werkzaamheden.

Image

Image

Image

Raymond is op deze nieuwe locatie in Vaassen nog druk met opbouwen van een kantoortje, keuken, toiletruimte, spuitcabine, lashok e.d. Nog werk zat voor mij dus. Ondertussen begon ik al met de verkoop van verschillende onderdelen waaronder de assen en motorblok. Motorblok werd in februari opgehaald. Dus ik 7 februari met de chevy naar Raymond die mij assisteerde met het los halen en er uithalen van het blok. Sinds dien staat mijn pick up daar. Zo kan ik nu aan mij Pick up sleutelen en Raymond helpen als vrijwileger. Zelf hoop ik hier door ook weer een keer op de arbeidsmarkt te komen. Vandaar dat ik zoveel tijd kan en mag besteden aan mijn eerste hobby project. Raymond vind dit soort projecten ook leuk om te doen en mij er in te begeleiden en assisteren waar nodig. Ook reparatie doen ze bij JBG. Mooie bijkomstigheid....

Image

Image

Image

Image


Image

Image

Image

Image

Image

Image


Image

Image

...... al die mooie amerikanen die we te zien krijgen ๐Ÿ‘๐Ÿป

Tot zover. Tot de volgende. Laterrrrrrrrrr
Last edited by Coppertje on Sun May 30, 2021 11:33 pm, edited 1 time in total.
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Chevy 3100 bj 1950.

Post by Wilf »

Jee wat een geweldig verhaal! Ik kende Raymond nog niet maar klinkt als een man met het hart op de juiste plaats. Wat een goed initiatief en wat fijn dat jij daar ook aan de slag kan om weer op te bouwen. Top! :thumbs:
silentchaos
Posts: 4280
Joined: Wed May 04, 2005 3:38 pm

Re: Chevy 3100 bj 1950.

Post by silentchaos »

Mooi verhaal zeg en wat een prachtig en goed doel!
grandmaster n
Posts: 392
Joined: Thu Jun 09, 2011 8:29 pm

Re: Chevy 3100 bj 1950.

Post by grandmaster n »

Gaaf, dat je dit kan doen op deze manier.
Ook top dat er iemand is (Raymond dus) die zoiets opzet !!

gr
Coppertje
Posts: 126
Joined: Tue Oct 06, 2020 7:36 pm

Re: Chevy 3100 bj 1950.

Post by Coppertje »

Hi all! Itโ€™s me again.

En welkom terug op mijn blog. Project electra gestart. Weg al het oude en HALLO NIEUW๐Ÿ˜

Image

Mooi doosje spaghetti ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ gelukkig is elke kabel gemerkt dus makkelijk uit te zoeken. Elecktrische ramen zijn aangesloten. Net als de centrale deurvergrendeling en alarm tot ziver mogelijk. Nog een paar draadjes los en die komen aan de verlichting

Image

Image

Steuntjes voor de motoren in de deur gemaakt voor de centrale deurvergrendeling. Zodat alles naar behoren werkt en geen last heeft van de ramen.

Image

Image

Image

Image

Kastjes van het alarm netjes weg gewerkt.

Image

Kabeltjes gebundeld en tot zo ver weer klaar. Op naar de volgende! Laterrrrrrr
Last edited by Coppertje on Sun Jun 13, 2021 3:05 pm, edited 2 times in total.
SRB12
Posts: 840
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: Chevy 3100 bj 1950.

Post by SRB12 »

Netjes. Waar heb je die kabelboom gescoord?
Coppertje
Posts: 126
Joined: Tue Oct 06, 2020 7:36 pm

Re: Chevy 3100 bj 1950.

Post by Coppertje »

SRB12 wrote: โ†‘Thu Jun 10, 2021 2:34 pm Netjes. Waar heb je die kabelboom gescoord?
Deze komt bij AliExpress vandaan voor rond de 118,-โ‚ฌ


Image
Post Reply