Valbeveiliging autobrug

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
David - 71 camaro
Posts: 1054
Joined: Mon Feb 09, 2004 2:30 pm

Valbeveiliging autobrug

Post by David - 71 camaro »

Iemand bekend met dit type brug en beveiligingssysteem? Heb hem in delen gekocht en helemaal opgeknapt, maar kom ff niet uit.

Betreft een ravaglioli kp142. Heb op het net een foto gezien dat dit beugel daar hoort, maar kan niet zien hoe bevestigd.

Het lijkt dat hij met het achterste gedeelte de ketting moet klemmen en met de voorkant het schuifje waar ie nu op rust naar beneden moet drukken. Als daar geen druk op staat, dan komt het omhoog en klemt/remt de dwarsligger. Lijkt dus een valbeveiliging bij kettingbreuk.

Kom niet uit hoe die dit voor elkaar moet krijgen, lees genoeg druk moet uitoefenen.
Image

Image
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: Valbeveiliging autobrug

Post by rene74monte »

lijkt me dat die beugel in die sleuf hoort die er onder zit toch ?
David - 71 camaro
Posts: 1054
Joined: Mon Feb 09, 2004 2:30 pm

Re: Valbeveiliging autobrug

Post by David - 71 camaro »

rene74monte wrote: Fri Jul 22, 2022 3:50 pm lijkt me dat die beugel in die sleuf hoort die er onder zit toch ?
Als je de opening onder de 7 vormige waar ie op ligt, dan nee. Als dat ding omhoog staat, dan remt ie juist. Hij moet ingedrukt zijn, dan remt ie niet.
David - 71 camaro
Posts: 1054
Joined: Mon Feb 09, 2004 2:30 pm

Re: Valbeveiliging autobrug

Post by David - 71 camaro »

Dit is de enige foto die ik kan vinden.


Image
SRB12
Posts: 840
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: Valbeveiliging autobrug

Post by SRB12 »

Die is, zie ik nu, van een kp141.
Kan je daar niet op zoeken?

Van Leeuwen Techniek in Etten-Leur zie ik staan op zo'n brug. Misschien die eens vragen.
David - 71 camaro
Posts: 1054
Joined: Mon Feb 09, 2004 2:30 pm

Re: Valbeveiliging autobrug

Post by David - 71 camaro »

SRB12 wrote: Mon Aug 08, 2022 10:27 pm Die is, zie ik nu, van een kp141.
Kan je daar niet op zoeken?

Van Leeuwen Techniek in Etten-Leur zie ik staan op zo'n brug. Misschien die eens vragen.
Bedankt, heb hem ondertussen aan de praat gekregen, relais correct aangesloten en weer aan de praat gekregen, de beugel ging helemaal strak staan toen de ketting op spanning kwam en hield het klepje van de valbeveiliging naar beneden zoals al verwacht.
Maar....... heb nu problemen met het hydraulische ventiel. De brug wilde niet meer zakken nadat ik een paar tikken tegen de kolom om hem iets recht te zetten...... denk dat iets los is geschoten in het ventiel :boos:
Post Reply