Motorblok primen
Re: Motorblok primen
Ik ben inmiddels zo ver dat de verdeler wel pakt op de oliepomp, maar hij wijst óf op cilinder 3 of tussen 1 en het thermostaathuis.
Ik blijf proberen
Ik blijf proberen
Re: Motorblok primen
Dan pas je toch je kabels daar op aan
Re: Motorblok primen
ja, dat lijkt me ook, maakt geen reet uit, klaar ben je, starten dat ding.
Re: Motorblok primen
dus kap er op, en daar waar rotor op wijst is nr 1
Re: Motorblok primen
Nou, gisteren avond heel laat tot de ontdekking gekomen dat de verdeler een tik scheef is. Bij het scheiden van bak en blok is het blok toen achterover gevallen. De verdeler kap is toen kapot gegaan. Waarschijnlijk heeft toen de verdeler zelf toch een tik meegekregen.
Op het oog niet te zien, maar eenmaal op plaats staat hij wat scheef op het blok.
Ik durf het zo niet te gebruiken
Wordt dus een nieuwe. Tegen de tijd dat ik die in huis heb kan ik het blok weer opnieuw primen (maar nu heb ik dan wel zelf een oude verdeler ter beschikking )
Op het oog niet te zien, maar eenmaal op plaats staat hij wat scheef op het blok.
Ik durf het zo niet te gebruiken
Wordt dus een nieuwe. Tegen de tijd dat ik die in huis heb kan ik het blok weer opnieuw primen (maar nu heb ik dan wel zelf een oude verdeler ter beschikking )
Re: Motorblok primen
Altijd weer het positieve er uit halen
Re: Motorblok primen
Tsja, je moet wat he.
MSD ontsteking is onderweg, dus we kunnen bijna weer verder
MSD ontsteking is onderweg, dus we kunnen bijna weer verder
-
- Posts: 737
- Joined: Mon May 04, 2009 1:56 pm
Re: Motorblok primen
het zit je niet mee, maar als je binnen een week er een andere verdeler in heb zitten zou ik hem niet eerst opnieuw primen.
gewoon gaan, hele eerste start verhaal is er juist voor om hem met zo min mogelijk omwentelingen in 1x te starten en op 2000rpm te houden om in te laten lopen.
Soms is het best spannend of zit er wat tegen, maar er wordt aan de andere kant ook best wel wat paniekerig over gedaan, een auto die een half jaar of langer stil staat wordt 9 van de 10x ook gewoon gestart. Al dan niet met wat benzine bovenin de carburateur. En niets eerst olie op pompen en noem maar op. Het is geen oldtimer uit 1905 die nog een externe druppel oliepomp heeft
gewoon gaan, hele eerste start verhaal is er juist voor om hem met zo min mogelijk omwentelingen in 1x te starten en op 2000rpm te houden om in te laten lopen.
Soms is het best spannend of zit er wat tegen, maar er wordt aan de andere kant ook best wel wat paniekerig over gedaan, een auto die een half jaar of langer stil staat wordt 9 van de 10x ook gewoon gestart. Al dan niet met wat benzine bovenin de carburateur. En niets eerst olie op pompen en noem maar op. Het is geen oldtimer uit 1905 die nog een externe druppel oliepomp heeft
Re: Motorblok primen
Verdeler zit er in.
Het blijkt dat de verdeler bij een chevy van origine al een beetje scheef zit. Misschien heb ik onterecht gedacht dat het niet goed zat. Nou ja, wel een goede upgrade gedaan, zullen we maar zeggen.
Het blijkt dat de verdeler bij een chevy van origine al een beetje scheef zit. Misschien heb ik onterecht gedacht dat het niet goed zat. Nou ja, wel een goede upgrade gedaan, zullen we maar zeggen.
Re: Motorblok primen
It's alive.
Gisteren redelijk snel leven er in gekregen. Motor loopt nog niet echt mooi rond. Wat heb ik gedaan:
- alle vacuüm afgedopt.
- na start voorontsteking ingesteld op 12 graden ( dan kan de verdeler al niet 180 graden verkeerd staan, toch?)
- bij toeren verhogen licht last van backfires ( te arm mengsel)
-Inbus blauw omcirkeld helemaal uit gedraaid, dit gaf al een verbetering, maar loopt nog niet lekker.
- stationair toerental verhoogd met stelschroef op kleppenplaat, ook verbetering.
- inbus bout rood (stationair) omcirkeld geeft geen verschil.
- getest met remmenreiniger, maar geeft geen verhoogd toerental. Lijkt dus goed te zijn.
- vacuum vervroeger weer aangesloten.
Kan motor ook onregelmatig lopen door bijvoorbeeld te hoog of te laag CO?
Gegroet maar weer
Gisteren redelijk snel leven er in gekregen. Motor loopt nog niet echt mooi rond. Wat heb ik gedaan:
- alle vacuüm afgedopt.
- na start voorontsteking ingesteld op 12 graden ( dan kan de verdeler al niet 180 graden verkeerd staan, toch?)
- bij toeren verhogen licht last van backfires ( te arm mengsel)
-Inbus blauw omcirkeld helemaal uit gedraaid, dit gaf al een verbetering, maar loopt nog niet lekker.
- stationair toerental verhoogd met stelschroef op kleppenplaat, ook verbetering.
- inbus bout rood (stationair) omcirkeld geeft geen verschil.
- getest met remmenreiniger, maar geeft geen verhoogd toerental. Lijkt dus goed te zijn.
- vacuum vervroeger weer aangesloten.
Kan motor ook onregelmatig lopen door bijvoorbeeld te hoog of te laag CO?
Gegroet maar weer
Re: Motorblok primen
als je geen verschil merkt bij verdraaien van de stationairschroef, dan is er iets niet goed met dat gedeelte.
haal dat dekseltje maar es los, en kijk wat er niet goed zit, er zit een membraan met klepje op een metalen stripje wat een opening meer of minder afsluit.
haal dat dekseltje maar es los, en kijk wat er niet goed zit, er zit een membraan met klepje op een metalen stripje wat een opening meer of minder afsluit.
Re: Motorblok primen
Ik zal het checken, is nieuw, dus daar wil ik eigenlijk toch geen ongein verwachtengert wrote: ↑Fri Dec 23, 2022 10:19 am als je geen verschil merkt bij verdraaien van de stationairschroef, dan is er iets niet goed met dat gedeelte.
haal dat dekseltje maar es los, en kijk wat er niet goed zit, er zit een membraan met klepje op een metalen stripje wat een opening meer of minder afsluit.
Moet de stelschroef voor stationair van de kleppenplaat dan helemaal terug gedraaid zijn, zodat die in principe niet werkt?
Re: Motorblok primen
nee, want dan is er geen luchtroom meer, het gas voor stationair draaien gaat niet buiten de kleppenplaat om zoals bij injectie zooi.
nieuw is geen garantie voor goed, wie weet welke overigens, goedwillende, aziaat het inmekaar heeft gezet?
gewoon even checken, zit simpel in elkaar.
ik persoon heb de ervaring dat 425 mixers niet zo mooi zijn af te stellen als 300A mixers.
ik heb het idee dat bij de 425 de gasregelconus niet helemaal afsluit bij stationair draaien, en er daardoor ook gas loopt, samen met het stationiar gedeelte.
mijn 390 met 425 mixer loopt stationair ook niet helemaal lekker, maar beter krijg ik het niet, en wat dondert het? ik rij nooit stationair.
nieuw is geen garantie voor goed, wie weet welke overigens, goedwillende, aziaat het inmekaar heeft gezet?
gewoon even checken, zit simpel in elkaar.
ik persoon heb de ervaring dat 425 mixers niet zo mooi zijn af te stellen als 300A mixers.
ik heb het idee dat bij de 425 de gasregelconus niet helemaal afsluit bij stationair draaien, en er daardoor ook gas loopt, samen met het stationiar gedeelte.
mijn 390 met 425 mixer loopt stationair ook niet helemaal lekker, maar beter krijg ik het niet, en wat dondert het? ik rij nooit stationair.