chevrolet c10 1987

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
bassie909
Posts: 23
Joined: Wed Mar 02, 2022 9:14 pm

chevrolet c10 1987

Post by bassie909 »

hallo ik zal me even voorstellen, ik heet bas ik ben 23 jaar oud en woon in amersfoort, ik werk als monteur in de grondverzet machines.
voor 1.5 jaar terug in de corona tijd had ik niks te doen en zat ik een beetje te koekeloeren naar een chevrolet c10 uiteindelijk eentje op de veiling zien staan en een impuls bod gedaan... 3x raden juist ik had hem aan mijn reet... (had de pickup alleen via internet gezien stond bij vermeld rijd remt schakelt goed.

3 weken later werd de pickup afgeleverd en begon het project...

zo stond de pickup erbij bij de veiling:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

maar op dit punt heb ik al een levensles geleerd vertrouw nooit enkel op fotos :?

de pickup schakelde remde en klonk geweldig maar de pickup had nog een amerikaanse title en moest apk klaar gemaakt worden om te kunnen omkeuren bij het rdw en zo begon de strijd.

begonnen met het demonteren van de laadbak de cabine en het chassis:

Image

Image

Image

Image

Image

en zoals je kunt zien een hoop roest wat ik niet had verwacht van een pickup die in 2021 is geimporteerd vanuit texas...
maar gelukkig kan ik lassen dus geen probleem toch... :idea:

nog nooit plaatwerk van 1.8mm gelast maar toch maar een poging wagen en zie hier het resultaat van een cabine waar nieuwe dorpels cabinehoeken vloerplaten een gebruikt schutbord van een donor cabine en nieuwe voorraam randen in zijn gelast... kortom een complete nieuwe cabine

hier kun je zien hoe erg de roest rond de parafaan was:

Image

Image

en het resultaat na vele uren slijpen puntlassen boren en lassen..



Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

tot zover puntje cabine afgewerkt en in de epoxy primer.

kwam nu op het punt dat ik al dat slijpen en lassen en uitdeuken wel goed zat was dus eerst het chassis maar is aanpakken:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

chassis uiteindelijk compleet gedemonteerd alle stuurkogels en rubbers waren uitgedroogd en verrot net als de remmen die eigenlijk helemaal niet zo goed waren als dat gedacht was.

chassis met de staalborstel op de slijptol ontdaan van roest vervolgens in de chassislak gespoten wat ook bij vrachtwagens word gebruikt het is een soort owatrol maar dan industrieel en een stuk goedkoper.. :roll: :roll:


Image

Image

Image

Image

toen was het inmiddels al weer winter en vond ik het te koud om de laadbak aan te pakken hier zat gelukkig weinig roest aan maar wel wat deuken dus die heb ik even geparkeerd en ben verdergegaan met het chassis.

voor een maand salaris of 2 aan onderdelen besteld bij rockauto.com hele goeie ervaring met dit bedrijf en zeer snelle levering vanuit de US maar daar zullen jullie al wel bekend mee zijn :D

dit was met 1.5 week binnen dus kon ik mijn achteras reviseren en het chassis weer in elkaar zetten met nieuwe rubbers kogels en schokbrekers:


Image

Image

Image

en het eind resultaat van het rollende chassis:


Image

nu was het dan toch echt tijd om de laadbak en deuren aan te pakken heb hier weinig foto's van maar wel van het resultaat na uren deuken uitkloppen om maar zo min mogelijk te moeten plamuren:



Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

en zo stond de gehele pickup ineens in de epoxy primer en was die klaar voor de kleur wat ik uiteraard heb uitbesteed aangezien ik die nooit zo strak ga krijgen in mijn zelf gebeunde partytent spuitcabine :P

zie hier het resultaat van de pickup in de kleur masarati blauw:


Image

Image

Image

maar dan het motorblok ja die liep wel en had wel vermogen enkel was het onder blok gescheurd en al 0,40 over geboord oftewel viel niks meer aan te redden voor een leuke prijs een andere 5,7 tbi op de kop getikt die nog nooit los was geweest km stand onbekend...

dit blok ligt momenteel bij een motorrevisie bedrijf die voor mij het blok:
opboort naar 0,30, hoont, krukas slijpt, nokkenas lagers vervangt en de zuigers omzet, cilinderkoppen controleert en vlakt.
hoop deze binnenkort op te halen om deze verder af te bouwen uiteraard met enkel nieuwe onderdelen erin :)

hoop dat jullie genieten van dit beetje lees maar vooral kijkvoer.. :D
had hier al eerder een forum post willen doen maar nooit echt de tijd voor gehad gelukkig zijn de foto's er!-
jelmoer
Posts: 300
Joined: Mon Mar 28, 2011 11:55 am

Re: chevrolet c10 1987

Post by jelmoer »

Hey Bas,

Ten eerste welkom natuurlijk.
Leuk hoor zo'n blind date met een soort van kat in de zak.
Goed om te zien dat je het meteen zo goed aanpakt.
Mooie kleur ook.
Succes met je motor.
Mvg
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: chevrolet c10 1987

Post by rene74monte »

shit man , dat is geen half werk , heel mooi gedaan allemaal , de kleur ook trouwens
Coppertje
Posts: 126
Joined: Tue Oct 06, 2020 7:36 pm

Re: chevrolet c10 1987

Post by Coppertje »

Noce job man. Goed en grondig aangepakt
Indianjohn
Posts: 198
Joined: Sun May 09, 2021 3:27 pm

Re: chevrolet c10 1987

Post by Indianjohn »

Hoi Bas

Grondige aanpak van dit surprise pakketje uit Texas..... :eek:
Mooie kleur en succes met de motor. :thumbs:
bassie909
Posts: 23
Joined: Wed Mar 02, 2022 9:14 pm

Re: chevrolet c10 1987

Post by bassie909 »

bedankt voor de positieve reacties !

wou zelf eerst helemaal geen body off restauratie/opknapper doen maar aan de andere hand waren de dorpels etc spot goedkoop en kan ik al het werk zelf doen dus heeft het nog niet de wereld gekost.

maar heb nog een update vanochtend even 2 nieuwe ramen op wezen halen namelijk een gloednieuw voorruit en een gebruikt achterruit:

Image

was hier al een poos naar opzoek en bij verschillende zaken geprobeerd, viel me op dat veel van deze zaken niet of slecht terugbellen/mailen.
uit eindelijk met een facebook berichtje hier aan gekomen voor een leuke prijs :)

nu nog een voorruit rubber bestellen dan kan ik ze erin gaan zetten.

en ben nog wat foto's tegen gekomen van het motorblok:


Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

waterpomp, inlaat en kleppendeksel zijn met hittebestendig zwart gespoten.
dit motorblok is dus helaas overleden en word waarschijnlijk een koffietafel voor als ik thuis het huis uit word getrapt :P
camaro67
Posts: 1181
Joined: Wed Nov 09, 2005 7:31 pm

Re: chevrolet c10 1987

Post by camaro67 »

Goed Bezig !!

Gr.Joop
grandmaster n
Posts: 392
Joined: Thu Jun 09, 2011 8:29 pm

Re: chevrolet c10 1987

Post by grandmaster n »

Wow, die is nu beter dan nieuw!!!
Succes met de eindspurt.

gr
Robin_Chevelle
Posts: 737
Joined: Mon May 04, 2009 1:56 pm

Re: chevrolet c10 1987

Post by Robin_Chevelle »

lekker bezig, ik had hem ook op de veiling zien staan (en in het echt zien rijden).. was een serieus project. Gaaf dat je hem zo grondig aanpakt. Goed bezig.
SRB12
Posts: 840
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: chevrolet c10 1987

Post by SRB12 »

Welkom!
Goed bezig, mooie kleur :)
Gerwin Brommer
Posts: 25
Joined: Fri Mar 15, 2019 2:29 pm

Re: chevrolet c10 1987

Post by Gerwin Brommer »

Helemaal GEWELDIG !!!
Wou dat ik de tijd en ruimte had om de mijne ook zo aan te pakken.......
Lennard
Posts: 3520
Joined: Mon Feb 06, 2006 3:57 pm

Re: chevrolet c10 1987

Post by Lennard »

Mooi project zo !!!

Je pakt hem echt goed aan ! Zal wel veel voldoening geven als je dr straks de weg mee op kan !
bassie909
Posts: 23
Joined: Wed Mar 02, 2022 9:14 pm

Re: chevrolet c10 1987

Post by bassie909 »

bedankt voor de leuke reacties allemaal!
project zit niet zoveel gang meer in als dat erin zat maar goed nieuws!

het motorblok ligt klaar om opgehaald te worden. dit zal aankomende week waarschijnlijk gebeuren.
dan is het enkel nog het motorblok in elkaar zetten.

de automaatbak erachter hangen, en het hele spannetje in de motorruimte bouwen. kabelboom aansluiten en een uitlaat bouwen.

hoop de auto begin augustus rijdend en klaar te hebben voor het rdw.

ondertussen heb ik de laadbak nog in de raptor liner gespoten hier wat foto's van:

Image

Image

heb zoals je kan zien niks aan de deuken gedaan in de laadbak, vond dit teveel tijd gaan kosten voor wat het oplevert, en het blijft tenslotte een oude amerikaan wil er ook nog mee ''durven'' rijden straks :)

ik houd jullie op de hoogte :)
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: chevrolet c10 1987

Post by rene74monte »

zit niet veel gang in zegt hij :-) :-) het gaat heeeeel wat sneller dan dat spul van mij in ieder geval :-)
Coppertje
Posts: 126
Joined: Tue Oct 06, 2020 7:36 pm

Re: chevrolet c10 1987

Post by Coppertje »

Lekker bezig zo en succes met het blok en bak 👍🏻
Post Reply