Zoals de titel vermeld, wat is het verschil?
De c20 die onderweg is heeft de 12 bolts 3.07 overbrenging.
De huidige, 4.11 10 bolts is scheef, dus moet sowieso vervangen.
Zorgt de 3.07 overbrenging voor lagere toeren, sneller optrekken maar minder trekkracht?
3.07:1 10bolts, 4.11:1 12 bolts
Re: 3.07:1 10bolts, 4.11:1 12 bolts
3.07 zal lagere toerentallen hebben dan de 4.11 bij gelijke snelheden. En langzamer optrekken en minder koppel hebben.
Maar 4.11 is wel erg kort hoor, dat is meer voor dragrace. Ik denk dat het qua rijbaarheid er op vooruit gaat.
Maar 4.11 is wel erg kort hoor, dat is meer voor dragrace. Ik denk dat het qua rijbaarheid er op vooruit gaat.
Last edited by SRB12 on Tue Aug 29, 2023 9:24 am, edited 1 time in total.
Re: 3.07:1 10bolts, 4.11:1 12 bolts
klinkt goed
-
- Posts: 737
- Joined: Mon May 04, 2009 1:56 pm
Re: 3.07:1 10bolts, 4.11:1 12 bolts
het ligt aan de motor (compressie/nokkenas/enz), versnellingsbak (overdrive of 1 op 1 eind overbrenging) en wiel diameter of de 3.07 geschikt is voor je auto.
4.11 is erg kort, trekt snel op en maakt met een 1 op 1 hoogste versnelling veel toeren op de snelweg.
3.07 is een stuk langer, trekt wat minder snel op en maakt ook minder toeren. Maar wat is langzaam? Ik rij met een 3.07 as onder mijn busje, en de 383 stroker sleurt hem onder de 6.5 seconden naar 100kmh. Voor een 2200kilo zware bak met stroomlijn van een zeecontainer vind ik dat snel genoeg.
10 vs 12 bouts is aantal boutjes van de dif deksel, 12 bouts is grotere diameter, vaak een wat sterkere klok.
Bij trucks zijn ze ergens rond 1980 bij de C20 series overgestapt naar assen met de iets kleinere diff met 10 boutjes ipv 12.
4.11 is erg kort, trekt snel op en maakt met een 1 op 1 hoogste versnelling veel toeren op de snelweg.
3.07 is een stuk langer, trekt wat minder snel op en maakt ook minder toeren. Maar wat is langzaam? Ik rij met een 3.07 as onder mijn busje, en de 383 stroker sleurt hem onder de 6.5 seconden naar 100kmh. Voor een 2200kilo zware bak met stroomlijn van een zeecontainer vind ik dat snel genoeg.
10 vs 12 bouts is aantal boutjes van de dif deksel, 12 bouts is grotere diameter, vaak een wat sterkere klok.
Bij trucks zijn ze ergens rond 1980 bij de C20 series overgestapt naar assen met de iets kleinere diff met 10 boutjes ipv 12.
Last edited by Robin_Chevelle on Thu Aug 31, 2023 10:26 am, edited 1 time in total.
Re: 3.07:1 10bolts, 4.11:1 12 bolts
Helder, duidelijk verhaal.
Denk dat ik beter uit ben met de 3.07.
We gaan het zien
Denk dat ik beter uit ben met de 3.07.
We gaan het zien