Carb 1405 edelbrock

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
speeddemon
Posts: 352
Joined: Tue Mar 07, 2006 4:18 pm

Carb 1405 edelbrock

Post by speeddemon »

Hi , heb een vraag heb een carb van edelbrock ,maar voor dat ik hem dus reviseerde lekte die al niet zoveel ,
Nu heb ik dus alle pakkingen plus de naalden en waar ze in gaan ook vernieuwd ,de vlotters afgeteld op dicht 11mm en open 23 mm ,
Gister ga ik hem testen motor loopt goed pakt ook snel op ,maar als je hem even op een kleine helling zet dan verzuipt hij
,en slaat die af en moeilijk aan te krijgen ,gister zet ik hem binnen en je ruikt gewoon de benzine in de carb en buiten de auto
En de loopt brandstof uit de carb naar de intake ,heb hem erafgehaald de gehele voetpakking is nat en er hangen druppels aan de vlinders ,en als je hem een beetje scheef houd dan loopt deze leeg
Weten jullie wat het kan zijn

Brandstof pomp gewoon chevy standaard ,de vlotterkamers waren aan allebij de kanten even veel brandstof in
speeddemon
Posts: 352
Joined: Tue Mar 07, 2006 4:18 pm

Re: Carb 1405 edelbrock

Post by speeddemon »

Heb hem weer uitelkaar gehaald weer in elkaar gezet alles is schoon en loopt goed door ,
Hij staat nu zonder deksel geheel gevuld met wasbenzine zodat die achterste kanaal ook is gevuld
Maar zodra die deksel er op gaat gaat deze lekken aan de onderkant bij de butterflies
speeddemon
Posts: 352
Joined: Tue Mar 07, 2006 4:18 pm

Re: Carb 1405 edelbrock

Post by speeddemon »

Heb net ook gelijk een bus met lucht er door heen gespoten, met de wasbenzine er in en dan komt er vloeistof uit de kleine gaatjes bij de achterste sproeiers venturi ,en nu ligt er ook vloeistof naast de sproeiers achter die met vacuüm open moeten gaan weet het even niet meer nu wat ik er aan kan doen
SRB12
Posts: 840
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: Carb 1405 edelbrock

Post by SRB12 »

Dichten de vlotternaalden wel goed? Je kunt dat testen door de brandstofpompdruk er op te zetten. Ik neem aan dat dat ongeveer 5-8 psi is wat zo'n half bar is.
Oftwel, smeer de afdichting eens in met wat zeepsop en zet er dan 0,5 bar perslucht op. Dat zou niet moeten lekken.
speeddemon
Posts: 352
Joined: Tue Mar 07, 2006 4:18 pm

Re: Carb 1405 edelbrock

Post by speeddemon »

Hoi die heb ik na gekeken ja deze lekken niet ,maar heb ze net gevuld weer met wasbenzine ,op de origenele manier
Bij de brandstof aansluiting ,dan dicht de naalden zich goed komt geen druppel bij dan ,maar zodra je hem op tilt en maar een klein beetje scheef houd of een beetje schut Komt er brandstof uit de voorste en achterste venturi,s ,ook als je hem opdruk zet van 0,5bar (op blazen met een slang doet hij het al )
Post Reply