1971 Oldmobile Custom Cruiser

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Olds 88 Rocket
Posts: 227
Joined: Sun Oct 28, 2007 10:19 pm

1971 Oldmobile Custom Cruiser

Post by Olds 88 Rocket »

Hoi Allemaal. Ik ben bezig met een leuk projectje: mijn nieuwe wagen. Ik heb deze Oldsmobile gekocht op craigslist LA. Ik wilde perse een station wagon hebben. Deze wagens zijn best wel schaars. Toch nog een nette gevonden. Eerste eigenaar, altijd binnen gestaan en wat paper werk erbij. Dit moest hem maar worden. Het plan was om de wagen aan te schaffen, en dan naar mijn broer te rijden. Dat is dan een trip van 1200 km, dus de auto moest goed nagekeken worden. Er is veel aan de wagen gebeurd. De auto had al een tijd stil gestaan. Veel standaard dingen. Waterpomp, timing, grote beurt, vloeistoffen vervangen. Na aankomst meteen een TOM TOM gekocht, en rijden maar. De eerste paar dagen in LA gebleven. De auto rijd goed. Na 2 dagen durfde ik de oversteek aan. Ben via de 1, en 101 en de 5 zo naar Oregon gereden. Tijdens de trip viel het me wel op dat de wagen wat aan de warme kant liep, en dat hij toch wel olie verbruikt. Moest toch 1.5 liter erbij. Even kijken waar die olie verdwijnt. Verder heb ik de oversteek prima gehaald. Het was een mooie rit. Nu zit ik bij mijn broer, en wil ik een aantal zaken aanpakken. De tailgate werkt niet, en de elektische bestuurders raam ook niet. Beide gekitte achterramen lekken, evenals de voraam. Die laat ik hier opnieuw erin zetten. Ook wil ik de remerij nog goed nakijken. Ook even kijken waar al die olie blijft. Verder rijd de wagen erg goed. Veel power, en hij zuipt ook niet echt. Carb heb ik pas laten reviseren. Ik denk ongeveer 15 MPG. Er is nog genoeg te doen. Parts zijn niet te duur, dus ik neem het er lekker van. Ik heb nog 4 weken voor ik terug keer naar LA. Dan gaat de wagen naar NL toe. De garage is al opgeruimd... Ik had al manuals besteld, dus die komen ook nog van pas. Nou, hier wat foto's

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Natuurlijk veel meer beleefd dan dit. Dit alles maar even in een noten dop omschreven. Je begrijpt natuurlijk dat ik anders nooit kan stoppen. Ik ga zaterdag naar een leuke car show. En verder lekker met de wagen klooien. Tot dan, Martijn
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: 1971 Oldmobile Custom Cruiser

Post by Jeroen_Sp »

You're living my dream!!

Echt geweldig wat je doet, veel plezier nog daar!
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: 1971 Oldmobile Custom Cruiser

Post by Funk »

Super vet man 8)
morpheus
Posts: 2321
Joined: Fri Feb 01, 2008 7:12 pm

Re: 1971 Oldmobile Custom Cruiser

Post by morpheus »

klinkt allemaal erg leuk, ook mooie wagen die station


gr morpheus

Image

www.amerikaanseautosite.nl
rockatansky
Posts: 2391
Joined: Sat May 27, 2006 6:37 pm

Re: 1971 Oldmobile Custom Cruiser

Post by rockatansky »

Vet!!

Veel plezier nog! :thumbs:
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: 1971 Oldmobile Custom Cruiser

Post by Wilf »

Coole license plate :D

Gaaf hoor, zo'n koopvakantie, daar dromen wel meer mensen van hier, zoals al gezegd :) Fijn ook dat je lang genoeg kan blijven zodat je daar flink wat aan de auto kan laten doen, scheelt hier weer de nodige pegels. Je neemt, neem ik aan, ook flink wat spare parts en dat soort zooi mee, scheelt je weer dure import en lang zoeken naar een boel zeldzame onderdelen.

Gewoon erg cool :thumbs:
P P M
Posts: 3552
Joined: Sun Oct 21, 2007 10:14 am

Re: 1971 Oldmobile Custom Cruiser

Post by P P M »

Dan heb je een leuke vakantiehobby......of hobbyvakantie tis maar net hoe je het bekijkt hé :lol:

Veel plezier nog daar met rijden en sleutelen, en geniet ervan :thumbs:
bees
Posts: 2084
Joined: Fri May 26, 2006 7:12 pm

Re: 1971 Oldmobile Custom Cruiser

Post by bees »

Poets dat blauw eens even van die banden af! :x

(Dat vind ik net zo storend als mensen die de stickers op hun banden, camera's, laptops etc etc laten zitten :P )


Veul moooie bak! :thumbs:
basezum
Posts: 7513
Joined: Mon Sep 06, 2004 9:22 pm

Re: 1971 Oldmobile Custom Cruiser

Post by basezum »

koel, wagons rule man!! Lekkere vakantie zo ook!!

TOP!!
elcamino59
Posts: 537
Joined: Sun May 13, 2007 1:07 pm

Re: 1971 Oldmobile Custom Cruiser

Post by elcamino59 »

leuke vakantie hebie daar zeg, ben jaloers . :x :lol: leuke station ook :thumbs:
harry_clamshell
Posts: 1521
Joined: Sun Feb 18, 2007 11:37 pm

Re: 1971 Oldmobile Custom Cruiser

Post by harry_clamshell »

Prachtige wagon. Olds had de enige clamshell wagon met fender skirts. Mooie opties ook: 3 seats, roofrack, woodgrain, pwr tailgate etc etc.
Erg mooi vind ik bij de 71ers de ventilatie roosters in de tail gate (alle full size GM auto's hadden dat in dat jaar overigens)
Die tail gate weer werkend krijgen kan een PITA zijn, maar niet onmogelijk. Parts ervoor vinden is steeds moeilijker aan het worden (meeste kans bij demo derby fanaten).
Veel kennis over de clamshell tail gate is aanwezig op www.stationwagonforums.com
Die verticale weatherstrips voor de tail gate zijn buiten NOS (heel zeldzaam... vorige week verwisselde er een set voor $1700 van eigenaar op eBay) niet te krijgen.
donny
Posts: 1856
Joined: Thu Feb 22, 2007 7:28 pm

Re: 1971 Oldmobile Custom Cruiser

Post by donny »

Mooie wagen! Ik heb zelf een '71 Caprice wagon gehad, en heb de tailgate ook weer aan de praat gekregen. De onderdelen zijn van een sloop in de states gekomen en toen een weekend hobbien!



Bij mij waren beide motortje kapot dus 2 stuks vervangen. Verder de hele klep eruit gehad(was rot vanonder) Veel werk maar als het dan eenmaal werk... 8)

Vanavond ga nog een clamshell van een '71 Pontiac proberen te maken :?

Veel plezier met je super ride!

Donny
ChevyKo
Posts: 1569
Joined: Tue Dec 07, 2004 2:52 pm

Re: 1971 Oldmobile Custom Cruiser

Post by ChevyKo »

Geweldig man, zo`n roadtrip door de States met je eigen auto :thumbs:

Die dingen rijden heerlijk, dat is prima cruisen.

En idd, als je nog zaken eraan wilt vervangen, laat het daar gelijk doen of koop je onderdelen al in, scheelt je veel geld 8)

Veel plezier nog :D
Eightball
Posts: 445
Joined: Mon Nov 03, 2008 8:41 pm

Re: 1971 Oldmobile Custom Cruiser

Post by Eightball »

Mooie auto, lekker cruizen daar, wat wil je nog meer. Blijf vooral foto's plaatsen, zijn we gek op!!! Have fun 8)

gr. Dennis
Olds 88 Rocket
Posts: 227
Joined: Sun Oct 28, 2007 10:19 pm

Re: 1971 Oldmobile Custom Cruiser

Post by Olds 88 Rocket »

Hoi Allemaal. Het is weer een paar dagen verder. Ik heb nog niet heel veel aan de wagen kunen doen. Er moesten nog wat spullen gekocht worden, zoals een Craftsman gereedschap set. Mijn broer had niet heel veel dus toch maar een mooie set gekocht. Ook had ik wat kleding nodig, want mijn koffer zat vol knabbelnoten voor mijn broer. Ik ben al met de tailgate begonnen, maar veel verder dan alle trim weghalen ben ik nog niet gekomen. wel ben ik bezig geweest met de termostaat. De wagen rijd nu wat koeler. Oh, en dat blauwe gaat nog van de banden af, alleen ik wil nog even van het "nieuwe' genieten...

Verder krijg ik veel positieve reacties. tijdens het rijden, op de parkeerplaats, en tijdens het tanken. Veel zeggen dan dat ze er een op de derby kapot hebben gereden. ook zeggen sommigen dat ze de achter as voor hun hotrod hebben gebruikt. Je ziet deze wagons hier echt niet meer. De kans dat je er een in NL ziet is groter. Ik ben gek op wagons, en vooral dit type. Die achterkant is gewoon zo cool, net zoals een boatail ook mooi van achter is. en dan de clamshell... De lak oppoetsen helpt, dan komt ie mooi bij. Nieuw word het niet, spuiten komt nog wel een keer. De benzine kost hier $2.85 per gallon. Niet gek.

Verder was vandaag de show in Redmond, Oregon. De custom cruiser aangestoken, en erheen gegaan met mijn pa. Het was echt lekker weer. alles was buiten. Er was veel 40, 50 en 60 jaren spul. 70 en 80 zie je niks. er was veel te koop. Vaak met veel werk, maar wel hard. Het is hier woestijn, en erg droog. Veel high performance spul. De carbs en intakes lagen gestapeld. Het was echt een gave dag. et was dit of een verjaardag... Nou, straks post ik wat foto's, en kwijl er maar op los.
Post Reply