Marktplaats oplichters

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
RickyV8
Posts: 1300
Joined: Mon Apr 05, 2010 9:25 pm

Marktplaats oplichters

Post by RickyV8 »

Had vanochtend een bod van 27.000 (vraagprijs) op m'n Van (staat te koop op Marktplaats). Bod was gedaan door ene Richard Hood. Vervolgens kreeg ik deze mail:

"Thanks how much do you want to sell it to me?I will also want to know if its still in good condition and i will want you to send me picture if possible,i want you to know that i will pay you the full price for it and i will be paying you by PayPal after the payment has been made i will contact my shipper to come for it at your home i am doing that because i am on sea now(I am a marine Engineer (Heerema Marine Contractors)so i can not come for the pick up myself."

Maar effe teruggestuurd dat hij gewoon maar effe werk mot gaan zoeken... had z'n naam gegoogeld en schijnt weer zo'n idioot te zijn die geld overmaakt met Paypall en weer terugstort.. Idioot...zak rubber :x
Continental Kid
Posts: 905
Joined: Mon May 03, 2010 10:40 pm

Re: Marktplaats oplichters

Post by Continental Kid »

Voor serieuze biedingen vind ik het pas tijd genoeg als de potentiele koper in persoon naast de auto staat, daarom zou ik nooit gebruik maken van de biedingen-optie. Wie echt geinteresseerd is belt wel, en wil de auto zo snel mogelijk zien.
RickyV8
Posts: 1300
Joined: Mon Apr 05, 2010 9:25 pm

Re: Marktplaats oplichters

Post by RickyV8 »

Ben ik met je eens
camino59
Posts: 708
Joined: Sun Feb 28, 2010 5:06 pm

Re: Marktplaats oplichters

Post by camino59 »

Zo'n mail heb ik ook al eens gehad. Met precies dezelfde text.
Die gast had toen zelfs meer geboden dan de vraagprijs, dan weet je al genoeg.
E-mail adres was geloof ik iets van Damn45@gmail of zoiets.

Niet eens op reageren eigenlijk. 8)
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: Marktplaats oplichters

Post by rene74monte »

ik heb hem van de week ook gehad van meneer hood ,
ik heb hem gevraagd naar een foto van zijn schip omdat ik dat interessant vondt ,
heb er gelijk niets meer van gehoord :D

je krijgt er waarschijnlijk ook nog een van iemand die in dublin woont
Thompson
Posts: 703
Joined: Fri Oct 01, 2010 11:14 am

Re: Marktplaats oplichters

Post by Thompson »

DE oplossing tegen scammers; de wereldberoemde Powerbook Prank;

http://www.zug.com/pranks/powerbook/index.html

Geweldig verhaal om te lezen :D
ChevyKo
Posts: 1569
Joined: Tue Dec 07, 2004 2:52 pm

Re: Marktplaats oplichters

Post by ChevyKo »

Continental Kid wrote:Voor serieuze biedingen vind ik het pas tijd genoeg als de potentiele koper in persoon naast de auto staat, daarom zou ik nooit gebruik maken van de biedingen-optie. Wie echt geinteresseerd is belt wel, en wil de auto zo snel mogelijk zien.


Precies, echt geinteresseerden bellen en nemen de moeite om te gaan kijken,
ongeacht of de auto in kwestie nu om de hoek staat of dat deze persoon er 2 uur voor moet rijden.

In dit land kan je niet eens over afstanden spreken.
Bepaalde gasten denken hier heel anders over en vinden een half uur al `n wereldreis, watjes :barf:
barry0164
Posts: 43
Joined: Sun Dec 30, 2007 4:53 pm

Re: Marktplaats oplichters

Post by barry0164 »

http://www.saabforum.nl/viewtopic.php?f=16&t=86893
http://www.vwforum.nl/off-topic-niet-au ... 12073.html

Overal wordt voor die naam gewaarschuwd, dus Shift+Del met dat mailtje!
martie93
Posts: 10
Joined: Sat Nov 22, 2008 12:26 pm

Re: Marktplaats oplichters

Post by martie93 »

oke deze man richard hood6 is ook bij mij bekent vandaag ook een bod op mijn auto gehad maar even op google gekeken en ja daar was deze mag ook al meedere malen bekend.
op pakken met z,n man

http://link.marktplaats.nl/376426203
CVPI
Posts: 808
Joined: Tue Nov 03, 2009 10:58 am

Re: Marktplaats oplichters

Post by CVPI »

Dat soort figuren zijn het nog niet eens waard om de roet van je uitlaat af te likken. Klote oplichters!
bezerk
Posts: 791
Joined: Tue Apr 01, 2008 12:22 pm

Re: Marktplaats oplichters

Post by bezerk »

Ebay heeft MP gekocht, en ze nemen niet eens de moeite om er een fatsoenlijke site van te maken.
Chevy Marvin
Posts: 1276
Joined: Fri Jan 02, 2009 8:18 pm

Re: Marktplaats oplichters

Post by Chevy Marvin »

bezerk wrote:Ebay heeft MP gekocht, en ze nemen niet eens de moeite om er een fatsoenlijke site van te maken.
alleen de winst opstrijken, en paypal introduceren :?
Erik64SS
Posts: 1372
Joined: Sun Jan 09, 2005 4:29 pm

Re: Marktplaats oplichters

Post by Erik64SS »

Chevy Marvin wrote:
alleen de winst opstrijken, en paypal introduceren :?

Zou exact hetzelfde doen. MP wordt toch wel bezocht. Paar miljoen per dag of zoiets.
Waarom veranderen zou ik dan zeggen. Niks aanpassen...de mensen kennen het zoals het is.
mohmie
Posts: 1241
Joined: Wed Jan 30, 2008 9:43 pm

Re: Marktplaats oplichters

Post by mohmie »

Hoe heilzaam is een verkoop via MP eigenlijk? Is het überhaupt wel aan te bevelen? Ik heb er zelf geen ervaringen mee, maar ik heb idee als het om serieuzere bedragen, er meer oplichters op afkomen dan echt geïnteresseerden.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Marktplaats oplichters

Post by sjak_brak »

bezerk wrote:Ebay heeft MP gekocht, en ze nemen niet eens de moeite om er een fatsoenlijke site van te maken.
Hoe zou MP/ebay dit soort figuren uberhaupt kunnen weren? Wat voor aanpassing had je daar concreet voor in gedachten? Je zou ook gmail / hotmail / yahoomail of welke mailprovider dan ook kunnen afzeiken om precies dezelfde reden, want die kankerscammers email.

Uiteindelijk zijn het allemaal openbare sites.
Post Reply