Veroorzaakster aanrijding veroordeeld!

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
silentchaos
Posts: 4280
Joined: Wed May 04, 2005 3:38 pm

Re: Veroorzaakster aanrijding veroordeeld!

Post by silentchaos »

Als ik niet zuip ga ik autorijden, als ik niet ga autorijden ga ik zuipen :D Vind't alle 2 behoorlijk fun :D
Shev Ed
Posts: 5352
Joined: Thu May 18, 2006 9:35 pm

Re: Veroorzaakster aanrijding veroordeeld!

Post by Shev Ed »

BigBlockMopar wrote:Zuipen is voor stakkers die zonder dit spul blijkbaar geen fun kunnen hebben. :)
Kom op man, zo oud ben je nou ook weer niet :D :arrow:
kn@pestaart
Posts: 3012
Joined: Thu Jun 03, 2010 11:01 am

Re: Veroorzaakster aanrijding veroordeeld!

Post by kn@pestaart »

silentchaos wrote:Als ik niet zuip ga ik autorijden, als ik niet ga autorijden ga ik zuipen :D Vind't alle 2 behoorlijk fun :D
Jij rijdt niet zo vaak? :D
P P M
Posts: 3552
Joined: Sun Oct 21, 2007 10:14 am

Re: Veroorzaakster aanrijding veroordeeld!

Post by P P M »

Caddy_v8 wrote:
Gelukkig is ze conform eis van de OVJ veroordeeld, maar naar mijn mening nog te mild! 9 maanden rijverbod, 1350 euro boete en een taakstraf van 140 uur.
De verzekeringen zullen ook wel bij haar aankloppen denk ik. Die zullen de schade op haar verhalen. En da's maar goed ook! Ik kan echt niet tegen bezopen mensen in het verkeer!
Das zéker te mild voor jullie als slachtoffers...........maar als je bekijkt wat de dader kreeg die ons frontaal én straalbezopen aanreed kreeg (48 uur rijbewijs kwijt en 1200 gulden boete verder helemaal niks..........was wel in 1995) is dit toch best een zware straf................wij waren het er toen ook niet mee eens maar wat kun je er aan doen hé?

Wens ik jullie allen veel sterkte want zoiets blijft je altijd bij..................ik ben iig sindsdien wel banger in de auto als ervoor...........ik vertrouw wel op mezelf in het verkeer maar mijn mede weggebruikers vertouw ik niet meer.............is toch wel veel autoLOL gestolen sindsdien............ :? :(
Rob(firebird)
Posts: 2114
Joined: Tue Feb 03, 2004 6:26 pm

Re: Veroorzaakster aanrijding veroordeeld!

Post by Rob(firebird) »

JurgenS wrote:quote="Rob(firebird)"


Helemaal 100% mee eens !!
En eens ophouden met die zielige smoesjes dat het rijbewijs nodig is voor het werk.
Veel strenger straffen. Tot 1 promille 5 jaar rijontzegging, boven de 1 promille rijbewijs door de versnipperaar.
En dan zal ik het maar niet hebben over het veroorzaken van een ongeval met drank op.

Rob quote

quote JurgenS
En rij je nou plots slechter zonder rijbewijs? In België is de kans dat je staande gehouden wordt voor controle van je ID/rijbewijs/... bijna onbestaande. Iemand die zonder rijbewijs rijdt kan dit bijna straffeloos doen tot er wat gebeurd uiteraard. Ik heb 4 jaar in Nederland gewoond en ook daar heb ik nooit enige vorm van controle gehad op mijn rijbewijs.

Rijbewijs door de versnipperaar is dus niet de oplossing, geldboete en auto verbeurd verklaren trouwens ook niet. Mensen die toch voldoende geld hebben lachen hiermee. Dus andere oplossing nodig....

Nuttig gemeenschapswerk maar dan niet maar 140 uurtjes ofzo maar wel een paar jaar lang elk weekend bijvoorbeeld.
Goed idee, maar toch het rijbewijs minimaal 5 jaar kwijt of door de versnipperaar, anders loop je alsnog het risico dat ze met een slok op in de auto naar het "gemeenschapswerk" rijden....

Je hebt overigens gelijk wat betreft die controle (of eigenlijk meer het ontbreken van) op het bezit van een rijbewijs. Je gaat ook niet plotseling slechter rijden zonder rijbewijs, dat was ook niet de insteek van mijn reactie.
Misschien is een boete naar draagkracht (ik meen dat ze zoiets in de Scandinavische landen hebben) een idee?
Hoe dan ook, de straffen voor het rijden onder invloed zijn een lachertje.

Rob
karnivoor
Posts: 114
Joined: Wed Mar 30, 2011 10:32 pm

Re: Veroorzaakster aanrijding veroordeeld!

Post by karnivoor »

Die straffen mogen inderdaad behoorlijk omhoog gaan, ze hebben zelf niet door wat voor emotionele schade ze berokkenen...
silentchaos
Posts: 4280
Joined: Wed May 04, 2005 3:38 pm

Re: Veroorzaakster aanrijding veroordeeld!

Post by silentchaos »

kn@pestaart wrote:Jij rijdt niet zo vaak? :D
Oh is dat de reden dat ik zo weinig achter het stuur zit :D :lol:
CVPI
Posts: 808
Joined: Tue Nov 03, 2009 10:58 am

Re: Veroorzaakster aanrijding veroordeeld!

Post by CVPI »

Het is krom. Ik wens je sterkte met de verdere verloop hiervan.

In oktober 2008 reed het zusje (21 jaar oud) van mijn beste vriend in haar Suzuki Alto op de Utrechtseweg richting Houten. Komend vanuit Houten in een Hyundai Scoupe zat een 30 jarige gozer uit IJsselstijn. Deze reed onder invloed van drugs (coke), alchohol én medicijnen. Hij had 3 weken daarvoor zijn rijbewijs moeten inleveren wegens rijden onder invloed. Hij ging toch rijden en volgens ooggetuigen racete hij heen en weer tussen Nieuwegein en Houten. Zij reed 80 en hij ruim 100. Hij ging over de middenberm en ze raakten elkaar op de kruising bij/ richting Kasteel Heemstede frontaal.

Wij zaten in de kroeg en m'n vriend kreeg een telefoontje dat z'n zus in het ziekenhuis lag. M'n hart stopte gelijk. Omdat we net van een verjaardag in Nieuwegein waren gekomen, en we de nasleep van het ongeluk hebben gezien omdat we er langs omgeleid werden. Beide auto's lagen helemaal aan diggelen. Ik kon haar auto niet herkennen maar zei nog tegen m'n vriendin en schoonvader, nou hier komt iemand niet levend uit.

Ze heeft nog 3 uur geleefd in coma op de IC en daarna was ze rond 3 uur 's nachts overleden.

De dader kreeg na 1 jaar rechtzaak de volgende eis: 8 jaar cel, 5 jaar rijontzegging en 45.000 euro schadevergoeding.
Zijn uiteindelijke straf werd: 5 jaar cel, 3 jaar rijontzegging en 15.000 euro schadevergoeding. Hij zat in de rechtzaal te lachen met z'n kale kutkop en sportschoentjes aan. Het boeide hem totaal niet, hij had niet eens spijt dat hij een jong meisje had doodgereden.
En wat denk je? Na nog geen 2 jaar liep hij alweer vrolijk buiten. Als het mijn zus was geweest had ik die gozer helemaal de grafkanker ingeslagen tot-ie morsdood was. Dit is nou het trieste Nederland.

Er is een website aan haar opgedragen: http://www.priscillavisserfoundation.com/
Caddy_v8
Posts: 2612
Joined: Tue Mar 20, 2007 4:13 pm

Re: Veroorzaakster aanrijding veroordeeld!

Post by Caddy_v8 »

Tjonge, wat een verhaal zeg! Kunnen wij van geluk spreken dat de lichamelijke klachten "meevallen" en het verder slechts blik- (en in mijn geval staal- :) schade was.

Het zal je zusje of andere geliefde maar wezen. Pfff...

En dan vooral de reactie van die kloothommel zoals je het beschrijft. Kan hier ERG pissed om worden...
basezum
Posts: 7513
Joined: Mon Sep 06, 2004 9:22 pm

Re: Veroorzaakster aanrijding veroordeeld!

Post by basezum »

CVPI wrote:Het is krom. Ik wens je sterkte met de verdere verloop hiervan.

In oktober 2008 reed het zusje (21 jaar oud) van mijn beste vriend in haar Suzuki Alto op de Utrechtseweg richting Houten. Komend vanuit Houten in een Hyundai Scoupe zat een 30 jarige gozer uit IJsselstijn. Deze reed onder invloed van drugs (coke), alchohol én medicijnen. Hij had 3 weken daarvoor zijn rijbewijs moeten inleveren wegens rijden onder invloed. Hij ging toch rijden en volgens ooggetuigen racete hij heen en weer tussen Nieuwegein en Houten. Zij reed 80 en hij ruim 100. Hij ging over de middenberm en ze raakten elkaar op de kruising bij/ richting Kasteel Heemstede frontaal.

Wij zaten in de kroeg en m'n vriend kreeg een telefoontje dat z'n zus in het ziekenhuis lag. M'n hart stopte gelijk. Omdat we net van een verjaardag in Nieuwegein waren gekomen, en we de nasleep van het ongeluk hebben gezien omdat we er langs omgeleid werden. Beide auto's lagen helemaal aan diggelen. Ik kon haar auto niet herkennen maar zei nog tegen m'n vriendin en schoonvader, nou hier komt iemand niet levend uit.

Ze heeft nog 3 uur geleefd in coma op de IC en daarna was ze rond 3 uur 's nachts overleden.

De dader kreeg na 1 jaar rechtzaak de volgende eis: 8 jaar cel, 5 jaar rijontzegging en 45.000 euro schadevergoeding.
Zijn uiteindelijke straf werd: 5 jaar cel, 3 jaar rijontzegging en 15.000 euro schadevergoeding. Hij zat in de rechtzaal te lachen met z'n kale kutkop en sportschoentjes aan. Het boeide hem totaal niet, hij had niet eens spijt dat hij een jong meisje had doodgereden.
En wat denk je? Na nog geen 2 jaar liep hij alweer vrolijk buiten. Als het mijn zus was geweest had ik die gozer helemaal de grafkanker ingeslagen tot-ie morsdood was. Dit is nou het trieste Nederland.

Er is een website aan haar opgedragen: http://www.priscillavisserfoundation.com/

gast had bij niet hoeven zitten lachen, had hem terplekke nog aangevlogen!
En anders na 2 jaar wel! Niet best!

Hogere straffen op rijden met drank en drugs!

Ps die site is erg tof!! Repsect!
CVPI
Posts: 808
Joined: Tue Nov 03, 2009 10:58 am

Re: Veroorzaakster aanrijding veroordeeld!

Post by CVPI »

Ja die rechtzaak enzo was echt verschrikkelijk. M'n bloed kookte ik wou zo graag over de rijen met stoelen heenvliegen om z'n strot dicht te knijpen..

De begrafenis trok iets van 500 mensen. Dat was heel mooi. Ze was jong, had een vriendje, bijna klaar met HBO.... en hij is een low-life nietsnut shitbag..... ik hoop dat hem ooit wat overkomt.
basezum
Posts: 7513
Joined: Mon Sep 06, 2004 9:22 pm

Re: Veroorzaakster aanrijding veroordeeld!

Post by basezum »

CVPI wrote:. ik hoop dat hem ooit wat overkomt.
hopen dat zijn lever het snel begeeft en hij er erg veel pijn aan beleeft!

Kan je gevoel en reactie prima voorstellen!
keessimpala65
Posts: 354
Joined: Thu Aug 31, 2006 12:41 pm

Re: Veroorzaakster aanrijding veroordeeld!

Post by keessimpala65 »

Goed dat dat mens is veroordeelt. En wbt het verhaal over die gast die zat te lachen in de rechtbank: laat hem kapot gereden worden door een dronken bestuurder.
wouterftw
Posts: 431
Joined: Fri Jun 25, 2010 3:59 pm

Re: Veroorzaakster aanrijding veroordeeld!

Post by wouterftw »

keessimpala65 wrote:Laat hem kapot gereden worden door een dronken bestuurder.
Hoeft van mij niet perse een dronken bestuurder te zijn hoor, zolang die bestuurder maar een groot en zwaar voertuig bestuurd. Belachelijke lage straffen delen ze in Nederland uit, behalve als het om kleine onzindingetjes gaat.
keessimpala65
Posts: 354
Joined: Thu Aug 31, 2006 12:41 pm

Re: Veroorzaakster aanrijding veroordeeld!

Post by keessimpala65 »

[quote="wouterftw

Hoeft van mij niet perse een dronken bestuurder te zijn hoor, zolang die bestuurder maar een groot en zwaar voertuig bestuurd. Belachelijke lage straffen delen ze in Nederland uit, behalve als het om kleine onzindingetjes gaat.[/quote]


Helemaal mee eens hoor. Het is natuurlijk wel erg ironisch als diegene door een dronken bestuurder aangereden wordt ipv een nuchtere. En ja, de verhoudingen wbt straffen is helemaal zoek hier.
Post Reply