Mustang Fastback '69 S-Code project
-
- Posts: 353
- Joined: Fri Jul 03, 2009 6:32 am
Re: Mustang Fastback '69 S-Code, het project (letop:veel fot
En wat voor een compressor ga je daarvoor gebruiken? Of huur je er een voor een aantal dagen?
het lijkt mij ook wel wat om dIt te gebruiken om de body en wat onderdelen het verf vanaf te krijgen op bepaalde plekken, maar ik heb geen idee hoe dat moet en ik ben veel te bang dat ik mijn plaatwerk dan vervorm doordat ik het te heet laat worden.
Dit durf jij wel aan?
het lijkt mij ook wel wat om dIt te gebruiken om de body en wat onderdelen het verf vanaf te krijgen op bepaalde plekken, maar ik heb geen idee hoe dat moet en ik ben veel te bang dat ik mijn plaatwerk dan vervorm doordat ik het te heet laat worden.
Dit durf jij wel aan?
Re: Mustang Fastback '69 S-Code, het project (letop:veel fot
dit ding
word aangesloten op een compressor, de zwarte slang met mond gaat in een zak/bak grit. door de druk uit de compressor zuigt het grit mee en blaast dat eruit. Type compressor weet ik niet, dat zou je Rob moeten vragen. Heb het afgelopen zondag op een stukje plaatwerk geprobeerd en het werkt uitstekend! geen last van vervorming oid. Oppervlakte word wel ruw, maar is alleen weer gunstig dat de verf beter hecht. Het oppervlakte moet alleen wel echt vrij van smeer en tektyl zijn anders springt het grit alleen terug en haal je niks weg. En een nadeel is dat je het wel echt in een gesloten ruimte moet doen anders zit echt ALLES onder! vandaar dat ik ook een tentje met stevig afdekzijl om de motorruimte heen wil gaan maken, zo word het grit gelijk weer opgevangen (en kan een aantal x hergebruikt worden), en de troep blijft enigszins overzichtelijk
voor onderdelen kan je ook terecht bij:
http://www.zelfzandstralen.nl/index.php
je betaald dan het materiaal (grit), en wat huur voor de ruimte geloof ik, niet heel duur!
word aangesloten op een compressor, de zwarte slang met mond gaat in een zak/bak grit. door de druk uit de compressor zuigt het grit mee en blaast dat eruit. Type compressor weet ik niet, dat zou je Rob moeten vragen. Heb het afgelopen zondag op een stukje plaatwerk geprobeerd en het werkt uitstekend! geen last van vervorming oid. Oppervlakte word wel ruw, maar is alleen weer gunstig dat de verf beter hecht. Het oppervlakte moet alleen wel echt vrij van smeer en tektyl zijn anders springt het grit alleen terug en haal je niks weg. En een nadeel is dat je het wel echt in een gesloten ruimte moet doen anders zit echt ALLES onder! vandaar dat ik ook een tentje met stevig afdekzijl om de motorruimte heen wil gaan maken, zo word het grit gelijk weer opgevangen (en kan een aantal x hergebruikt worden), en de troep blijft enigszins overzichtelijk
voor onderdelen kan je ook terecht bij:
http://www.zelfzandstralen.nl/index.php
je betaald dan het materiaal (grit), en wat huur voor de ruimte geloof ik, niet heel duur!
Re: Mustang Fastback '69 S-Code, het project (letop:veel fot
vandaag begonnen met een tent te bouwen om de motorruimte heen, om zo al die kleine p* hoekjes te kunnen stralen.
bakken grit en het spuitstuk met reservoirtje eronder
op sommige plekken zit nog wat tektyl achtige rommel, dit moet ik nog afsteken dit gaat niet weg namelijk met stralen (grit kaatst erop af)
al met al werkt het wel lekker, komt redelijk makkelijk in elk hoekje. Enige nadeel is dat het grit echt OVERAL komt, na een stukje stralen hoor je het grit om je heen vallen, en komt terecht op plekken waar normaal de zon niet schijnt...
morgen weer verder, binnenkant is bijna klaar, dan nog de cowlvent bovenop, en de buitenkant
bakken grit en het spuitstuk met reservoirtje eronder
op sommige plekken zit nog wat tektyl achtige rommel, dit moet ik nog afsteken dit gaat niet weg namelijk met stralen (grit kaatst erop af)
al met al werkt het wel lekker, komt redelijk makkelijk in elk hoekje. Enige nadeel is dat het grit echt OVERAL komt, na een stukje stralen hoor je het grit om je heen vallen, en komt terecht op plekken waar normaal de zon niet schijnt...
morgen weer verder, binnenkant is bijna klaar, dan nog de cowlvent bovenop, en de buitenkant
Re: Mustang Fastback '69 S-Code, het project (letop:veel fot
Heb je geen foto van je zelf
GR ROB
GR ROB
Re: Mustang Fastback '69 S-Code, het project (letop:veel fot
Thinnerrrrr doet wonderenfrankpost wrote:
op sommige plekken zit nog wat tektyl achtige rommel, dit moet ik nog afsteken dit gaat niet weg namelijk met stralen (grit kaatst erop af)
Re: Mustang Fastback '69 S-Code, het project (letop:veel fot
zal daar eens morgenochtend mee beginnen, gaat vast goed met een bakkie koffie erbijHotjerod wrote:
Thinnerrrrr doet wonderen
Re: Mustang Fastback '69 S-Code, het project (letop:veel fot
met een peuk derbij
Re: Mustang Fastback '69 S-Code, het project (letop:veel fot
frankpost wrote:na een stukje stralen hoor je het grit om je heen vallen, en komt terecht op plekken waar normaal de zon niet schijnt...
73mustang wrote:Heb je geen foto van je zelf
GR ROB
Re: Mustang Fastback '69 S-Code, het project (letop:veel fot
73mustang wrote:Heb je geen foto van je zelf
GR ROB
????????????????????????
-
- Posts: 4067
- Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am
Re: Mustang Fastback '69 S-Code, het project (letop:veel fot
Is dat een vouw in je zijde of het touwtje van je string....??
Re: Mustang Fastback '69 S-Code, het project (letop:veel fot
Hey Frank,
Normaal ben ik niet zo van de mustangs maar jij hebt zeker een mooi model. je werkzaamheden zien er ook goed uit.
als je toch twijfelt tussen je orginele kleur of zwart zou ik in dit geval voor zwart kiezen (normaal kies ik eerder het orginele kleur).
Succes ermee !
@Mercury1970:
Matzwart is helemaal een hel om een beetje bij te houden, als je niks doet krijg je vlekken en als je iets te fanatiek bent gaat hij glimmen ??: en dat kunnen we natuurlijk niet hebben!
Normaal ben ik niet zo van de mustangs maar jij hebt zeker een mooi model. je werkzaamheden zien er ook goed uit.
als je toch twijfelt tussen je orginele kleur of zwart zou ik in dit geval voor zwart kiezen (normaal kies ik eerder het orginele kleur).
Succes ermee !
@Mercury1970:
Matzwart is helemaal een hel om een beetje bij te houden, als je niks doet krijg je vlekken en als je iets te fanatiek bent gaat hij glimmen ??: en dat kunnen we natuurlijk niet hebben!
-
- Posts: 353
- Joined: Fri Jul 03, 2009 6:32 am
Re: Mustang Fastback '69 S-Code, het project (letop:veel fot
Wat betreft de kleur....
Wat dacht je van de originele kleur spuiten en als je hem dan toch matzwart wil hebben, laten carwrappen (bestickeren). Altijd nog goedkoper dan opnieuw laten spuiten én je laklaag wordt ook nog eens beschermd tegen krasjes en steenslag.
En je hebt niet dat gezeik met watervlekken, want het is een sticker en ben je het zat dan heb je in een weekendje tijd weer jouw auto terug in de originele kleur, alsof hij net gespoten is!
Wat leven we toch in een geweldige tijd.....
Nu begrijp ik waarom het grit in sommige plaatsen terecht kwam. Koop dan ook gewoon een overall of doe een langer shirt aan als je gaat stralen!
Wat dacht je van de originele kleur spuiten en als je hem dan toch matzwart wil hebben, laten carwrappen (bestickeren). Altijd nog goedkoper dan opnieuw laten spuiten én je laklaag wordt ook nog eens beschermd tegen krasjes en steenslag.
En je hebt niet dat gezeik met watervlekken, want het is een sticker en ben je het zat dan heb je in een weekendje tijd weer jouw auto terug in de originele kleur, alsof hij net gespoten is!
Wat leven we toch in een geweldige tijd.....
damn you're NOT! Yuk! ieeeeuw!frankpost wrote:
Nu begrijp ik waarom het grit in sommige plaatsen terecht kwam. Koop dan ook gewoon een overall of doe een langer shirt aan als je gaat stralen!
Re: Mustang Fastback '69 S-Code, het project (letop:veel fot
hallo geen grof grit gebruiken aleen A1.