mrb vrijstelling toch afgeschaft

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Locked
MGM
Posts: 12
Joined: Tue Jul 17, 2012 12:21 pm

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by MGM »

Remon.
Posts: 960
Joined: Wed Sep 26, 2012 9:25 am

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by Remon. »

Wilf wrote:Net zo min als de eigenaars van Amerikaanse auto's die er dagelijks mee rijden bedoel je? Mooi zo, point taken :D
Ach. Denk dat het aandeel Marokkanen in belastingvrije MB'tjes nog steeds flink hoger is dan aantal Amerikaanse daily drivers. Het zijn dan wel beide (en meer) groepen die debet zijn aan deze rigoureuze aanpassing, maar het is grotendeels te danken aan de baarddragende, getinte, altijd vrolijke landgenoten..

En uiteraard niet te vergeten onze geld lustige overheid.
jvdwolde
Posts: 32
Joined: Thu May 19, 2005 10:48 pm

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by jvdwolde »

Ik denk niet het de schuld is van de marokkanen, ik rijd zelf ook al jaren met verschillende belastingvrije auto's, daarnaast betaal ik ook zat WB voor andere modernere auto's die ik heb, ik voel me niet schuldig omdat ik gebruik maak van een regeling die door de regering in het leven geroepen is,...het is de schuld van die groene idioten...elke gek weet dat het beter voor het milieu is om 50 jaar met dezelfde auto te rijden dan elke keer een nieuwe auto te kopen, het maken van een Prius bijvoorbeeld is een enorme aanslag op het milieu en zuinig zijn ze ook niet eens...
Ik verwacht nog wel een aanpassing in dit zwart witte stukje tekst..

De vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting voor oldtimers komt te vervallen.

TE KOOP

1986 JEEP CHEROKEE 2,1 TDI... :eek:
66sportfury.com
Posts: 6596
Joined: Mon Feb 02, 2004 6:19 pm

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by 66sportfury.com »

Gaaf dat ie afgeschaft wordt.
Kan ik eindelijk beginnen om hem om te bouwen naar dragracer.....krijg er nu toch geen 1750 meer voor :D
desperado
Posts: 111
Joined: Wed Oct 19, 2011 12:57 pm

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by desperado »

Ben niet van plan de daily weg te doen. Tot voor kort betaalde ik 1800 per jaar WB voor een eurohok, dus voor een gave oldtimer sub betaal ik wel iets meer. Als jullie hem allemaal wegdoen ben ik ook net iets exclusiever! 8-)

Nog iets: schorsen en verzekering zal ook wel weer duurder gaan worden door alle extra administratieve handelingen die ze gaan moeten verwerken... Want nu wordt dat zeker interessant om alleen voor een bepaalde periode te rijden.
qc1500
Posts: 590
Joined: Fri Feb 06, 2004 12:31 pm

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by qc1500 »

Image
Image
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by Ranch73 »

Ofwel,vast zetten die handel/snelweg,maar dan goed,(mocht het iets veranderen.....) :thumbs:
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by Wilf »

Denk niet dat dat zo slim is. Er worden ook veel tokkies getroffen die oud spul rijden om het goedkope. Die zijn onvoorspelbaar. Ik denk niet dat de goede zaak gediend wordt als het NOS-journaal half weggeroeste matzwartgerolde slopers die burnouts aan het maken zijn gaat filmen en alleen die beelden uitzendt. Dan denken 15,9 miljoen mensen: terecht dat die uitkeringstrekkers uit die stinkstokken gejaagd worden. Dat wil je niet.
RickyV8
Posts: 1300
Joined: Mon Apr 05, 2010 9:25 pm

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by RickyV8 »

Big Dooley?

Image

Image
Kustom
Posts: 3048
Joined: Tue Feb 03, 2004 7:34 pm

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by Kustom »

Als de MRB niet zo achterlijk hoog zouden zijn dan zou dit hele probleem niet spelen.
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by Wilf »

Er wordt ook maar een heel klein deel van de klassiekerrijders getroffen. De meeste klassiekers wegen bijna niks dus gaan misschien 100 euro in het jaar betalen. Alleen eigenaren van Amerikanen en Mercedessen worden echt getroffen. Iemand met een DAF, Fiat, Opel of ander eurogebakje worden niet zo zwaar getroffen. Ik heb uitgerekend dat mijn auto mij €900 per jaar zou kosten.
silentchaos
Posts: 4280
Joined: Wed May 04, 2005 3:38 pm

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by silentchaos »

Met het huidige tarief zou ik 90 euro kwijt zijn per maand... 1080 per jaar dus...
Nou gaat m'n salaris ongeveer hetzelfde erop vooruit als de loonheffing van 42% naar 38% gaat, maar goed, er zijn meer dingen die helaas duurder worden...

Misschien toch maar een stoute droom vervullen en een kever kopen :D
rulez
Posts: 1975
Joined: Wed Nov 12, 2008 5:00 pm

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by rulez »

als ze het dus voor het milieu doen zouden de lpg rijders niet benadeeld moeten worden.......

ohnee de regering zijn een stel leugenaars, dus alles moet gewoon gaan dokken.

ooooww oowww wat ben ik toch nog lekker naief :P
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by Jeroen_Sp »

Dat is waar, gemiddeld zit je ongeveer op die 500 euro.

Maar je vergeet ook de liefhebbers van oud oorlogsmaterieel, want denk je dat zo een half-track weegt etc? Bevrijdingsstoeten zullen de komende jaren bestaan uit mensen verkleed als militair, maar dan zonder de voertuigen. Want de eigenaren gaan echt geen 4000 euro per jaar betalen voor zo een ritje. En schorsen zit er ook maar beperkt in, omdat je minimaal 3 maanden moet betalen, schors je hem namelijk binnen die 3 maanden weer dan mag je de volle bak betalen.

Een fiat 500 gaat iets van 130 euro per jaar kosten, een opel van 900kg nog geen 300 euro per jaar.

Zo een mercedes 200 diesel uit mid jaren 80 weegt 1330 kg, wat neerkomt op 1200 euro per jaar. In benzine variant 630 euro en op lpg 1350 euro.

Dat zijn wel bedragen waarvoor mensen gaan overstappen. Maar wat denk je dat er gaat gebeuren, dat mensen die nu een oude benz rijden overstappen naar een "milieuvriendelijk" prius? Die stappen over naar andere oude vervuilende maar zeer lichte autos (suzuki alto etc). Dus is er nog geen millieuwinst.....

Daarom slaat de regeling nergen op als het puur en alleen invoeren van wegenbelasting voor het millieu zou zijn.
silentchaos
Posts: 4280
Joined: Wed May 04, 2005 3:38 pm

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by silentchaos »

De kunst is de economie draaiende houden door het kopen van nieuwe auto's te stimuleren (dit doen ze door het gebruik van oude auto's af te straffen :P).
Ja dit is beter voor het milieu binnen Nederland i.v.m. uitstoot...
Het enige wat ze doen is de voetafdruk die ze achterlaten verplaatsen naar landen waar de dingen daadwerkelijk gefabriceerd worden...

Heel Europa en Amerika hebben hun ecologische voetafdruk verplaatst naar China/India etc... Zo kan ik ook aan m'n uitstootnormen komen...
En vervolgens tegen China lopen zeiken dat het allemaal schoner moet... nou lekker is dat...

Het heeft uberhaupt nooit om het milieu gedraaid. Mensen die dat denken zijn idealistisch, niet realistisch...
Locked