mrb vrijstelling toch afgeschaft

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Locked
wouter
Posts: 956
Joined: Sun Jul 15, 2007 1:04 pm

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by wouter »

Rob Rules wrote: Niet iedereen geeft iets om bier of dergelijke producten. :D

Ho ho... Niet zo snel en geen paniek, iedereen komt aan de beurt! De wietpas wordt ook afgeschaft...

:)
Torinosaurus
Posts: 339
Joined: Sat Oct 15, 2005 5:56 pm

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by Torinosaurus »

Al is de Regering nog zo snel....
Marktplaats achter haalt hem wel.....
68 Cougar
Posts: 1340
Joined: Sun Jun 08, 2008 10:08 am

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by 68 Cougar »

Rob Rules wrote:Is een spreukentopic niet iets voor hier? :lol:
Nu je 't zegt, volgens mij is er al iets als een spreuk-tegeltjes topic oid., toch?

Gr.,
Alexander.
Pimpmeister
Posts: 1888
Joined: Thu Feb 05, 2004 12:48 pm

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by Pimpmeister »

We dwalen af.... Stelletje dyscalculisten daar in Den Haag. Deze maatregel gaat ze meer geld kosten dan opleveren. De harde feiten:
Uit een onderzoek van het FIVA, de overkoepelende Fédération Internationale des Véhicules Anciens, blijkt er alleen al in ons land voor 120 miljoen euro per jaar wordt uitgegeven ten behoeve van het klassieke voertuig. Daarnaast zijn er zo'n 400 ondernemingen in ons land die actief zijn in deze sector.

- Zij bieden directe werkgelegenheid voor ruim 1.400 mensen
- 47% van de bedrijven bestaat uit eenmanszaken
- 76% van deze bedrijven bestaan langer dan 10 jaar
- 17% van de medewerkers van deze bedrijven is jonger dan 25 jaar en 67% van de
ondernemers geven aan problemen te hebben met de invulling van vacatures

Naast de direct bij het klassieke voertuig betrokken ondernemers heeft ook de toeristische sector veel belang bij deze branche. Uit het onderzoek blijkt duidelijk dat de bezitters van klassieke voertuigen vaak op pad gaan. Er worden daarbij zowel dagtrips als meerdaagse tochten gemaakt.

De belangrijkste uitkomsten uit het onderzoek zijn hierna opgenomen.
- Klassieke bezitters zijn goed voor jaarlijks 230.000 overnachtingen (in heel Europa 2.7 miljoen) waarvan 114.000 binnen Nederland
http://www.blikopnieuws.nl/bericht/1514 ... ijken.html
Supervaags
Posts: 2835
Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by Supervaags »

kijk.. dat zijn nog eens feiten, goed bezig
jan suburban
Posts: 390
Joined: Wed Feb 11, 2004 12:05 am

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by jan suburban »

Teken in ieder geval deze petitie.


http://www.knac.nl/petitie/


jan.
grandlemans
Posts: 466
Joined: Sun Jun 19, 2011 12:46 pm

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by grandlemans »

Wel grappig,mocht de markt dan daadwerkelijk instorten en de Amerikanen krijgen hier lucht van dan importeren ze alles weer terug naar hun eigen land :P
wouter
Posts: 956
Joined: Sun Jul 15, 2007 1:04 pm

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by wouter »

jan suburban wrote:Teken in ieder geval deze petitie.


http://www.knac.nl/petitie/


jan.
Ik ga toch zeker geen petitie tekenen? Doe es effe normaal man!
Iedereen moet maar betale voor zijn hobby!


:D
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by Texas Boy »

grandlemans wrote:Wel grappig,mocht de markt dan daadwerkelijk instorten en de Amerikanen krijgen hier lucht van dan importeren ze alles weer terug naar hun eigen land :P
Gebeurt al met duurdere speciale auto's, maar ga me daar eens in verdiepen, transport is geen probleem, wel duurder dan omgekeerd, weet nog niet wat de eisen aan de auto's zijn, maar daar kom ik zo achter, ik ken een Duitser in Dallas, importeert Mercedessen en Peugeots, handel is handel, maar denk voor een hoop bedrijven dat dit het einde kan zijn.
DarkPino
Posts: 173
Joined: Tue Oct 30, 2012 11:12 am

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by DarkPino »

Ik denk dat het nu eerst instantie afwachten wordt. Er wordt al genoeg actie ondernomen door verschillende verenigingen enzovoorts...

Ik snap alleen nog steeds niet dat niet het hele land op ze kop gaat staan en massaal protesteert, maar goed dat ben ik :)
wouter
Posts: 956
Joined: Sun Jul 15, 2007 1:04 pm

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by wouter »

Heb eens even met de voorlopige rekenhulp voor de zorgtoeslag geklooit...
Voor elke €100,- die je BRUTO p/m meer zou gaan verdienen ga je €12- NETTO p/m meer zorgtoeslag betalen...

Bukken maar!
:moony:
The Menace
Posts: 1210
Joined: Fri May 07, 2004 2:39 pm

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by The Menace »

Image :oops:
FreeBird
Posts: 1369
Joined: Tue Feb 01, 2005 9:37 pm

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by FreeBird »

DarkPino wrote: Ik snap alleen nog steeds niet dat niet het hele land op ze kop gaat staan en massaal protesteert, maar goed dat ben ik :)
Ik ook niet echt. Maar misschien omdat iedereen nog wat afwacht.

Zelf struikelen we wel over elkaar heen met allerlei "oplossingen" omtrent dit gebeuren. Dat zie je hier en op diverse fora. It would be funny if it wasn't so sad.

Laatst was al die enquete van de FEHAC hoe het oldtimer verkeer te reguleren. Het enige wat ik dan kan bedenken is is: NIET!

Het lijkt wel of we graag gecontroleerd en gereguleerd willen worden....Zestig dagen kaarten, sticker vellen, kastjes in auto's.... :| Volgens mij wensen we zelf een politie staat :o
Zullen we zelf even weten wat we rijden, waar we rijden, hoe we rijden, waarop we rijden enz.

En we weten zelf zo goed elkaar te labelen als liefhebber of profiteur. Lekker boeiend. Er was een fiscaal voodeel en nu jankt men dat er teveel gebruik van is gemaakt. Ja, wat wil je nou!?
Ze hebben het zelf gedaan door de oldtimer status te bevriezen een tijd terug. Toen dacht iedereen dat pre-87 auto's de allerlaatste belastingvrije auto's zouden zijn. En werden deze massaal gehamsterd. Logisch. En nu jankt men dat er te veel van zijn. Ze hadden het gewoon nooit moeten bevriezen (is inmiddels ook terug gedraaid), en '25 jaar = belastingvrij' gewoon moeten behouden. Dan hou je het natuurlijke verloop wel, en komt er niet een overschot aan auto's van 1 bouwjaar bijv.
Anywho, ik hou m'n hart vast wat er gaat gebeuren. Klimaathysterie viert nog altijd hoogtij (crime of the century) en alles mag daarom kapot....
Iets waar we 'ze' wel op zouden kunnen pakken trouwens. Zij geven milieu als rede op, wat natuurlijk bullshit is. Sowieso is het bullshit, moeder natuur is echt niet onder de indruk van onze autootjes en Den Haag gaat het alleen om de centen. Hun verhaal is niet vol te houden.
http://z4.invisionfree.com/Mercedesforu ... id=5968116

Voor het echte rel-werk moet je trouwens bij de Franssen zijn!


Dit hebben ze vast nog nooit meegemaakt op het Binnenhof (das ook het probleem waarschijnlijk). Wanneer bijten wij eens van ons af?! 8)
RobDodge
Posts: 4591
Joined: Tue Feb 03, 2004 7:17 pm

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by RobDodge »

FreeBird wrote:
Zestig dagen kaarten, sticker vellen, kastjes in auto's....
Ze moeten de bron aanpakken, niet de hobbyisten.
Het steekt gewoon dat de meeste afgedankte mercedessen uit Duitsland hier belastingvrij rond tuffen om maar geen belasting te hoeven betalen.
De oplossing lijkt mij heel simpel, Je kunt je oldtimer alleen verzekerd krijgen als je ook een auto op naam hebt van na 1995... Wat ze willen :)
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: mrb vrijstelling toch afgeschaft

Post by Corp »

nog niet eens van na 95, gewoon als je een dagelijkse auto verzekerd hebt en de oldtimer(s) in een oldtimerverzekering met kilometerbeperking. Als je pre 95 dagelijks wilt rijden kun je gewoon belasting betalen, dat doe ik nl ook en daar heb ik helemaal geen probleem mee.
Locked