Re: 1987 Camaro IROC-Z
Posted: Mon Apr 12, 2010 11:59 am
Weer meer gedaan
Handremkabels erop, kortste versie gekocht en het past. Wel lekker dat originele AC delco onderdelen weer niet passen. Het oog waar de hevel van de klauw door gaat was veel te klein. Dan maar de veil erbij. Begint echt een kut merk te worden zo. Vroeger produceerde Delco (Dayton Electronics Labs Co.) ook echt alles zelf, nu is het gewoon repackaging. De laagste bieder produceert onder licentie. Had ACDelco maf power en burnoff relais gekocht, komen in eenACDelco doos met daarin een wit doosje...uh oh! en op het relais erin staat het originele onderdeel nummer en knoepers groot eronder "Made in China" Die zitten er dus NIET op! Da's maar voor de nood dan. Lekkerrrrrrrrrrrr
Kachelbak eruit gerukt, helemaal geen roest..alleen zand
Deze gaat erin
Ff netjes gemaakt, weerstandbrugje verwisseld met die van de AC, die heeft 4 ipv 3 aansluitingen, heb geen zin om in de draden te knippen. Helaas past de oude motor niet, 't hamsterwiel daarvan is wel 2x zo diep. Verklaart ook waarom op de 88er (non AC) de blower zo zachtjes blaast in vergelijking tot hoe deze het deed.
De nieuwe uitlaat "some assembly required"
3" -> 2.75" overgang. Dit omdat een 3" voorpijp niet past
Omdat dit 76mm buis is en dus net geen 3" is het best naadje om de flensjes eraan te lassen zonder dat ze vreselijk krom trekken. Dus een boel losse lasjes en dan inlassen
wederom 3" -> 2.75" niet erg veel plek maar het past
Zit alleen met hoe beide pijpen aan de pass kant onder het voorste stuk te laten lopen. Denk dat ik 1 "kamer" maak waar 2 pijpen in en uit gaan, een soort X pijp maar ook weer niet en dan daarmee het krapste stuk overbrug
De pijpen zitten zo hoog mogelijk voor max. bodemspeling. Dichterbij het carter kunnen ze niet. Ik denk dat ik de bestuurderskant die onder het carter door loopt deels ga wrappen net als de headers. Zou niet willen dat de poedercoat van het carter af brand. Oh en de deuken in het karter, dat is omdat ik dat ding heb uitgehamerd om de diepere pomp passend te krijgen. Wou eigenlijk een aftermarket carter gebruiken maar die kickout sumps zijn zo groot, daar krijg je nog geen 2.5" pijp langs
Zo zit dat met een moroso carter, da's 3x niks en de LC4 koeler pastte niet meer:
Zo van de zijkant gaat het nog, als je het van achteren ziet is het om te gillen, meteen na de flens maakt het spulletje een bocht van ongeveer 60 graden naar buiten, de pijp zit er gewoon onder een hoek opgelast en dan krult het om het hoekje van de kickout heen. Dit is ff snel in elkaar gebraden, gaat er weer af want 't is niks zo.
Handremkabels erop, kortste versie gekocht en het past. Wel lekker dat originele AC delco onderdelen weer niet passen. Het oog waar de hevel van de klauw door gaat was veel te klein. Dan maar de veil erbij. Begint echt een kut merk te worden zo. Vroeger produceerde Delco (Dayton Electronics Labs Co.) ook echt alles zelf, nu is het gewoon repackaging. De laagste bieder produceert onder licentie. Had ACDelco maf power en burnoff relais gekocht, komen in eenACDelco doos met daarin een wit doosje...uh oh! en op het relais erin staat het originele onderdeel nummer en knoepers groot eronder "Made in China" Die zitten er dus NIET op! Da's maar voor de nood dan. Lekkerrrrrrrrrrrr
Kachelbak eruit gerukt, helemaal geen roest..alleen zand
Deze gaat erin
Ff netjes gemaakt, weerstandbrugje verwisseld met die van de AC, die heeft 4 ipv 3 aansluitingen, heb geen zin om in de draden te knippen. Helaas past de oude motor niet, 't hamsterwiel daarvan is wel 2x zo diep. Verklaart ook waarom op de 88er (non AC) de blower zo zachtjes blaast in vergelijking tot hoe deze het deed.
De nieuwe uitlaat "some assembly required"
3" -> 2.75" overgang. Dit omdat een 3" voorpijp niet past
Omdat dit 76mm buis is en dus net geen 3" is het best naadje om de flensjes eraan te lassen zonder dat ze vreselijk krom trekken. Dus een boel losse lasjes en dan inlassen
wederom 3" -> 2.75" niet erg veel plek maar het past
Zit alleen met hoe beide pijpen aan de pass kant onder het voorste stuk te laten lopen. Denk dat ik 1 "kamer" maak waar 2 pijpen in en uit gaan, een soort X pijp maar ook weer niet en dan daarmee het krapste stuk overbrug
De pijpen zitten zo hoog mogelijk voor max. bodemspeling. Dichterbij het carter kunnen ze niet. Ik denk dat ik de bestuurderskant die onder het carter door loopt deels ga wrappen net als de headers. Zou niet willen dat de poedercoat van het carter af brand. Oh en de deuken in het karter, dat is omdat ik dat ding heb uitgehamerd om de diepere pomp passend te krijgen. Wou eigenlijk een aftermarket carter gebruiken maar die kickout sumps zijn zo groot, daar krijg je nog geen 2.5" pijp langs
Zo zit dat met een moroso carter, da's 3x niks en de LC4 koeler pastte niet meer:
Zo van de zijkant gaat het nog, als je het van achteren ziet is het om te gillen, meteen na de flens maakt het spulletje een bocht van ongeveer 60 graden naar buiten, de pijp zit er gewoon onder een hoek opgelast en dan krult het om het hoekje van de kickout heen. Dit is ff snel in elkaar gebraden, gaat er weer af want 't is niks zo.