Kentekenbewijs ingevorderd vanwege getinte zijruiten

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
Post Reply
silentchaos
Posts: 4280
Joined: Wed May 04, 2005 3:38 pm

Re: Kentekenbewijs ingevorderd vanwege getinte zijruiten

Post by silentchaos »

73_Caddy_Martijn wrote:HE, wordt hier gecensureerd? Waar is mijn tirade? :P
Ik zat ook al m'n post te zoekeN :D
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: Kentekenbewijs ingevorderd vanwege getinte zijruiten

Post by boyanka »

:? ik was ook al reacties van me kwijt, dacht dat er bij mij wat fout was gegaan
Lite-On
Posts: 522
Joined: Fri Apr 24, 2009 10:41 pm

Re: Kentekenbewijs ingevorderd vanwege getinte zijruiten

Post by Lite-On »

sjak_brak wrote:Volgens mij heeft de hosting weer zitten kutten en een backup teruggezet.
Ik heb je al eens eerder fatsoenlijke hosting aangeboden, maar daar werd toen niet op ingegaan :D :D
ThA CoPyCaT©
Posts: 2219
Joined: Sun Apr 16, 2006 12:28 am

Re: Kentekenbewijs ingevorderd vanwege getinte zijruiten

Post by ThA CoPyCaT© »

...
Last edited by ThA CoPyCaT© on Thu Nov 29, 2012 11:43 pm, edited 1 time in total.
Pimpmeister
Posts: 1888
Joined: Thu Feb 05, 2004 12:48 pm

Re: Kentekenbewijs ingevorderd vanwege getinte zijruiten

Post by Pimpmeister »

ThA CoPyCaT© wrote: Dus dan zou ik met m'n vrachtwagen 94 km/h op de snelweg hebben gereden?
Kan altijd erger:
Een vrachtwagenchauffeur uit Reeuwijk is bekeurd omdat hij 246 kilometer per uur zou hebben gereden. De vrachtwagen werd in oktober op de A15 door een mobiel radarapparaat op de foto gezet.
http://nos.nl/artikel/440078-vrachtwage ... 46-km.html
ThA CoPyCaT©
Posts: 2219
Joined: Sun Apr 16, 2006 12:28 am

Re: Kentekenbewijs ingevorderd vanwege getinte zijruiten

Post by ThA CoPyCaT© »

...
Last edited by ThA CoPyCaT© on Thu Nov 29, 2012 11:43 pm, edited 1 time in total.
RickyV8
Posts: 1300
Joined: Mon Apr 05, 2010 9:25 pm

Re: Kentekenbewijs ingevorderd vanwege getinte zijruiten

Post by RickyV8 »

Een vrachtwagenchauffeur uit Reeuwijk is bekeurd omdat hij 246 kilometer per uur zou hebben gereden. De vrachtwagen werd in oktober op de A15 door een mobiel radarapparaat op de foto gezet.
Was dit met of zonder getinte ramen? Zonder is dit niet echt boeiend ;)
ThA CoPyCaT©
Posts: 2219
Joined: Sun Apr 16, 2006 12:28 am

Re: Kentekenbewijs ingevorderd vanwege getinte zijruiten

Post by ThA CoPyCaT© »

...
Last edited by ThA CoPyCaT© on Thu Nov 29, 2012 11:44 pm, edited 1 time in total.
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: Kentekenbewijs ingevorderd vanwege getinte zijruiten

Post by Pavement Pounder »

Effe back on topic, ik heb gehoord van autos met tint die met omlaag gedraaide ramen door de kenteken keuring liepen bij de RDW.
overgens hebben de meeste nieuwere autos al een standaart tint in de ramen verwerkt, maar desalniettemin de NL sherrif behoort het raam te meten met een geijkte lichtdoorlaat meter en niet met een natte vinger.
Homer
Posts: 1318
Joined: Thu Oct 07, 2004 10:53 pm

Re: Kentekenbewijs ingevorderd vanwege getinte zijruiten

Post by Homer »

Oké , ik zal ook maar eens iets zeggen :eek:

Ik heb ongeveer 14 jaar rondgereden met folie op de voorportieren 20% doorlatend, en ik moet zeggen dat ik er nooit zelf last van heb gehad. Dit was orginele folie en het is net dat deze van binnen naar buiten anders werkt als van buiten naar binnen, wel was het zo als je er schuin door heen keek, je wel normaal weg kunt kijken en als je er haaks op kijkt, dit als het ware het doorkijkvermogen blokkeerd. De auto is altijd goedgekeurd, dit is omdat de keermeester dit zelf mag inschatten, wel of geen afkeur, het is gewoonweg niet duidelijk omschreven, een erg grijs gebied dus en bij twijfel goedkeuren.

Wat betreft de donkere ruiten, mag dit wel of niet, voor de wet niet, dit omdat elk voertuig aan de typegoedkeuring moet voldoen, en dat ruiten een bepaalde doorlaat moeten hebben, met een 5% folie zullen ze dit na een meting niet halen, dus niet toegestaan.

Wat ik zou doen,( of het nu wel of niet verstanding is om met 5% folie rond te rijden) folie eraf voor de RDW en lekker opnieuw laten plaatsen, of met folie ernaar toe, en kijken hoe het uitpakt, bedenk wel dat je met een auto waarvan het kenteken deel 1 is ingenomen voor een tech gebrek je wettelijk niet deel mag nemen aan het verkeer, behoudens van en naar de RDW keuring, dus als je er nu vrolijk mee rondrijdt, bega je volgens Mr Spee een misdrijf volgens mij.

En mocht het ernstig fout gaan , ben je vermoedelijk ook niet verzekerd.

Succes ermee verder.
ThA CoPyCaT©
Posts: 2219
Joined: Sun Apr 16, 2006 12:28 am

Re: Kentekenbewijs ingevorderd vanwege getinte zijruiten

Post by ThA CoPyCaT© »

...
Last edited by ThA CoPyCaT© on Thu Nov 29, 2012 11:44 pm, edited 1 time in total.
Vette73
Posts: 133
Joined: Thu Mar 24, 2005 7:36 am

Re: Kentekenbewijs ingevorderd vanwege getinte zijruiten

Post by Vette73 »

Homer wrote:Oké , ik zal ook maar eens iets zeggen :eek:

Ik heb ongeveer 14 jaar rondgereden met folie op de voorportieren 20% doorlatend, en ik moet zeggen dat ik er nooit zelf last van heb gehad. Dit was orginele folie en het is net dat deze van binnen naar buiten anders werkt als van buiten naar binnen, wel was het zo als je er schuin door heen keek, je wel normaal weg kunt kijken en als je er haaks op kijkt, dit als het ware het doorkijkvermogen blokkeerd. De auto is altijd goedgekeurd, dit is omdat de keermeester dit zelf mag inschatten, wel of geen afkeur, het is gewoonweg niet duidelijk omschreven, een erg grijs gebied dus en bij twijfel goedkeuren.

Wat betreft de donkere ruiten, mag dit wel of niet, voor de wet niet, dit omdat elk voertuig aan de typegoedkeuring moet voldoen, en dat ruiten een bepaalde doorlaat moeten hebben, met een 5% folie zullen ze dit na een meting niet halen, dus niet toegestaan.

Wat ik zou doen,( of het nu wel of niet verstanding is om met 5% folie rond te rijden) folie eraf voor de RDW en lekker opnieuw laten plaatsen, of met folie ernaar toe, en kijken hoe het uitpakt, bedenk wel dat je met een auto waarvan het kenteken deel 1 is ingenomen voor een tech gebrek je wettelijk niet deel mag nemen aan het verkeer, behoudens van en naar de RDW keuring, dus als je er nu vrolijk mee rondrijdt, bega je volgens Mr Spee een misdrijf volgens mij.

En mocht het ernstig fout gaan , ben je vermoedelijk ook niet verzekerd.

Succes ermee verder.
Wat jij beschrijft is het effect wat wij kennen als de eenrichtingsspiegel of de Engelse Wikipedia pagina voor meer technische info.

Waar het op neer komt is het in de auto donkerder is dan buiten de auto waardoor je (goed) naar buiten kan kijken, maar nauwelijks naar binnen kan kijken. Daarom lijken de ruiten donkerder voor iemand die van buiten naar binnen wil kijken dan voor iemand die van binnen naar buiten kijkt.
Vette73
Posts: 133
Joined: Thu Mar 24, 2005 7:36 am

Re: Kentekenbewijs ingevorderd vanwege getinte zijruiten

Post by Vette73 »

Pavement Pounder wrote:Effe back on topic, ik heb gehoord van autos met tint die met omlaag gedraaide ramen door de kenteken keuring liepen bij de RDW.
overgens hebben de meeste nieuwere autos al een standaart tint in de ramen verwerkt, maar desalniettemin de NL sherrif behoort het raam te meten met een geijkte lichtdoorlaat meter en niet met een natte vinger.
Bij de kentekenkeuring hoef je je ramen niet eens naar beneden te draaien......

Daar zit ook het kromme. Bij de kentekenkeuring kijkt de RDW eenvoudigweg niet naar de ramen, of, zoals een RDW keurmeester mij vertelde, wanneer je met een auto zonder ramen komt die verder technisch OK is krijg je gewoon een kenteken.
Maar als je vervolgens met je net gekeurde auto met vers kenteken aangehouden wordt door de politie en die meet <50%, wordt het kentekenbewijs zonder pardon weer ingenomen en teruggestuurd naar diezelfde RDW.

Vervolgens gaat de RDW de auto weer helemaal opnieuw keuren, maar nu kijken ze wel naar de ramen. En om helemaal onbegrijpelijk te maken hanteert de RDW bij deze keuring weer andere waardes dan de politie :?: Ook meten ze met heel andere (ongeijkte) apparatuur.
Als iemand mij (slechts een eenvoudige burger) dit nog kan uitleggen..........
Texas Boy
Posts: 7741
Joined: Mon Oct 20, 2008 4:12 pm

Re: Kentekenbewijs ingevorderd vanwege getinte zijruiten

Post by Texas Boy »

Een van onze lokale cruisers :P


Image
axxel
Posts: 205
Joined: Thu Jul 08, 2004 4:39 pm

Re: Kentekenbewijs ingevorderd vanwege getinte zijruiten

Post by axxel »

Die met dat haarbandje komt me bekent voor :lol:
Post Reply