71 Camaro - Resurrection
-
- Crowd control
- Posts: 13063
- Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm
Re: 71 Camaro - Resurrection
Wel apart dat dat allemaal slechts met 1 moertje vast zat. Ik dacht dat Chevies toch wel iets beter in elkaar zaten...
Wat zijn de plannen verder?
Wat zijn de plannen verder?
-
- Posts: 2306
- Joined: Wed Feb 04, 2004 2:37 pm
Re: 71 Camaro - Resurrection
ja....'t is al weer 12 jaar geleden.... 8)
Ik ben benieuwd wat je gaat doen.
Ik ben benieuwd wat je gaat doen.
-
- Posts: 1054
- Joined: Mon Feb 09, 2004 2:30 pm
Re: 71 Camaro - Resurrection
Of is het afgunst over de ingenuiteit van de ingenieurs van Chevrolet?BigBlockMopar wrote:Wel apart dat dat allemaal slechts met 1 moertje vast zat. Ik dacht dat Chevies toch wel iets beter in elkaar zaten...
Wat zijn de plannen verder?
Yep, time flies. Leuk dat je dat plaatje nog had.Martin71RS wrote:ja....'t is al weer 12 jaar geleden.... 8)
OK, the plans:
Onderkant: schuren & spuiten
Subframe: stralen, ms doorlassen, poedercoaten, verbinden met de achterkant
Binnenkant: spuiten met Lizzardskin, sportstoelen plaatsen, nieuwe vloerkleed, deurpanelen maken, AutoMeter klokken, B&M Pro-Stick pook
Achteras: opschuiven en versterken
Versnellingsbak: zie Th400, koeler upgraden
Remmerij: schijfremmen achter; hydraboost, willwood master met verstelbare prop valve, line lock, nieuwe leidingen
Brandstoftoevoer: 1 v/d elec brandstofpompen vervangen door een mechanische, nieuwe leidingen trekken en koppelen met AN koppelstukken
Koeling: alu rad, zelfgemaakte shroud voor een dubbele elec fan, elec waterpomp
Blok: nieuwe carterpan, Chevy orange spuiten, najaar 2015 stroken naar 383cui en koppen flowen/porten
Uitlaat: 3" RVS met een Dynomax X-flow demper
Hier is het allemaal mee begonnen... Als die verdomde banden nou gewoon gecentreerd hadden gezeten.... Maar omdat die slimme ingenieurs van Chevrolet rekening hielden met het (over)gewicht van de gemiddelde Amerikaanse, hebben ze de hele drive line een stukje opgeschoven naar de bijrijderskant. Valt niet op met 205 bandjes, maar wel met 295 Mickey Thompsons.... scheelde 1cm.
Dus wat doe je dan?.....verschuif je de brackets 0.5 cm de andere kant op....simpel toch?
En als je toch bezig bent....dan zorg je er ook voor dat de buizen rechtlopen.
Verder de as voorzien van een brace.
De zwaarst beladen kant van de klok verstevigen met een stalen kap met veul dikkere bouten (1/2") aan de andere kant de bouten vervangen door studs.
-
- Posts: 1054
- Joined: Mon Feb 09, 2004 2:30 pm
Re: 71 Camaro - Resurrection
Update....going slow, maar in een versnelling nu:
8 punts chromolybdeen roll bar geinstalleerd
Subframe doorgelast en verbonden met achterste balken
De deuren worden wat lichter gemaakt
En nog lichter....
En nog lichter.........
De fire wall kreeg wat aandacht
De sub frame toch wel
En de deurscharnieren toch wel
8 punts chromolybdeen roll bar geinstalleerd
Subframe doorgelast en verbonden met achterste balken
De deuren worden wat lichter gemaakt
En nog lichter....
En nog lichter.........
De fire wall kreeg wat aandacht
De sub frame toch wel
En de deurscharnieren toch wel
Re: 71 Camaro - Resurrection
zag er goed uit zaterdag
Re: 71 Camaro - Resurrection
Hoeveel uur werk om hoeveel kg te besparen? Is dat dan de moeite?
-
- Posts: 2306
- Joined: Wed Feb 04, 2004 2:37 pm
Re: 71 Camaro - Resurrection
GAAF!!! ik heb er wel eens aan zitten denken om zoiets te doen.....en daar heb ik t maar bij gelaten
En de vraag waarom? gewoon omdat t kan en cool is
ga je ook nog naar carbon fibre voorschermen, binnenschermen, motorkap, kofferklep, spoiler en bumpers?
(oh...en durfde je geen extra gaten in je subframe te maken??? had denk ook nog wel wat af gekund toch?)
En de vraag waarom? gewoon omdat t kan en cool is
ga je ook nog naar carbon fibre voorschermen, binnenschermen, motorkap, kofferklep, spoiler en bumpers?
(oh...en durfde je geen extra gaten in je subframe te maken??? had denk ook nog wel wat af gekund toch?)
-
- Posts: 1054
- Joined: Mon Feb 09, 2004 2:30 pm
Re: 71 Camaro - Resurrection
To be honest....dat is voor mij een irrelevante discussie....anders moet ik mijzelf iedere keer opnieuw overtuigen dat iets nuttig is. Kost mij niks en de crash beams zijn overigens ongeveer een kilo of 8/stuk.JurgenS wrote:Hoeveel uur werk om hoeveel kg te besparen? Is dat dan de moeite?
Voorlopig houd ik het bij een L88 type polyester motorkap. Wel een pin-on, waardoor de veerscharnieren en de vergrendeling verdwijnen. Verder ga ik nog de voorste wielkasten van polyester maken. Wacht........hoeveel uur werk is het voor 2x2kg winst????.....Martin71RS wrote:GAAF!!! ik heb er wel eens aan zitten denken om zoiets te doen.....en daar heb ik t maar bij gelaten
En de vraag waarom? gewoon omdat t kan en cool is
ga je ook nog naar carbon fibre voorschermen, binnenschermen, motorkap, kofferklep, spoiler en bumpers?
(oh...en durfde je geen extra gaten in je subframe te maken??? had denk ook nog wel wat af gekund toch?)
Voorlopig houd ik het hierbij, al denk ik om de stoelen misschien nog voor gebruik te vervangen voor aluminium uitvoeringen van Kirkey. Ben idd aan het iformeren geweest over het zagen in de subframe, maar zie het voorlopig ervan af. Ook ivm wispelkeurige APK meesters....
Mocht iemand interesse hebben in een paar verstelbare kuipstoelen van Konig (Duits fabrikaat) met extra's zoals de old school look met witte stiksels en verstelbare sliders (voor een 2de gen camaro, dus ook voor een 2de gen F'bird???) zoals op de foto, let me know (waren overigens niet goedkoop....)
-
- Crowd control
- Posts: 13063
- Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm
Re: 71 Camaro - Resurrection
Het werk om iets lichter maken kost maar 1 keer tijd, de besparing is daarna voor altijd. Iets met 'if you need to ask...' denk ik
Daarnaast is het soms ook leuke bezigheidstherapie; kijken wat lichter en efficienter kan zonder het onderdeel structureel zwakker te maken.
In m'n daily Dartje voel ik verschil (vering & optrekken) tussen met of zonder krik, reservewiel en kratje met vloeistoffen en troep. Of het verschil tussen volle of bijna lege tank.
Nou is de 318 in de auto niet bepaald krachtig, maar dat betekent wel dat iedere 5-10 kilo merkbaar is.
Daarnaast is het soms ook leuke bezigheidstherapie; kijken wat lichter en efficienter kan zonder het onderdeel structureel zwakker te maken.
In m'n daily Dartje voel ik verschil (vering & optrekken) tussen met of zonder krik, reservewiel en kratje met vloeistoffen en troep. Of het verschil tussen volle of bijna lege tank.
Nou is de 318 in de auto niet bepaald krachtig, maar dat betekent wel dat iedere 5-10 kilo merkbaar is.
-
- Posts: 1054
- Joined: Mon Feb 09, 2004 2:30 pm
Re: 71 Camaro - Resurrection
Herman, we snappen elkaar... Het is voor mij bijna een sport aan het worden om te zoeken naar plekken waar wat overbodig vet vanaf gehaald kan worden. Heb nog veel plannen voor de toekomst: tubular rad support, alu bouten in alles wat niet constructief/dragend etc...
Heb nog een paar beslissingen te maken, dus ms komen nog een paar leuke spullen op de markt: zelfklevende hitte isolatie met bitumen vs lichtgewicht isolatie gebruikt oa in Dodge Viper, voorgevormde vloerbekleding vs lichtgewicht speakerboxbekleding, 1pc deurpanelen vs zelfgemaakte alu panelen....we'll see
Heb nog een paar beslissingen te maken, dus ms komen nog een paar leuke spullen op de markt: zelfklevende hitte isolatie met bitumen vs lichtgewicht isolatie gebruikt oa in Dodge Viper, voorgevormde vloerbekleding vs lichtgewicht speakerboxbekleding, 1pc deurpanelen vs zelfgemaakte alu panelen....we'll see
Re: 71 Camaro - Resurrection
Hee David, goed bezig hoor.
Heb je het subframe ook helemaal doorgelast???
Heb je het subframe ook helemaal doorgelast???
-
- Posts: 1054
- Joined: Mon Feb 09, 2004 2:30 pm
Re: 71 Camaro - Resurrection
bedoel je de lassen van de frame zelf of de frame naar de achterkant? Eerste is voor 95% gebeurd, het andere moet nog nadat de frame is uitgericht/gelijnd.
-
- Posts: 4067
- Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am
Re: 71 Camaro - Resurrection
Wanneer heb je voor het laatst gereden in deze Camaro ?