Autospiegel restaureren

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Autospiegel restaureren

Post by Wilf »

De binnenspiegel van mijn auto heeft craquelé. Het is de originele 65 jaar oude spiegel met een nachtstand én een anti-glare-laag, de spiegel is ook iets donker / smoked. Het is dus niet hetzelfde als de spiegel in de badkamer.

Kent iemand een bedrijf die zo een spiegel netjes opnieuw kan opdampen tot originele staat? Ik wil geen lelijk billet ding en een repro van het originele art deco-design heb ik niet gevonden / zal waarschijnlijk duurder zijn dan de spiegel opnieuw opdampen (gok ik).
muddy bandit
Posts: 659
Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm

Re: Autospiegel restaureren

Post by muddy bandit »

Ik heb ooit eens zoiets laten snijden uit het glas van een moderne binnenspiegel van een sloper, misschien ook nog een optie?
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: Autospiegel restaureren

Post by mercury1970 »

Mooi zo laten; hoort bij de auto...... een vrouw van 85 laat je ook geen siliconentietjes aanmeten, toch ? :D
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Autospiegel restaureren

Post by Wilf »

Ik vrees dat het zo RDW afkeur is omdat je minimaal twee spiegels moet hebben. Bovendien vind ik het zelf ook veiliger om iets te zien.

Sloper is misschien een optie maar dat gerookte look tegen glare en al donkerder hebben moderne spiegels meestal niet.
Collector
Posts: 935
Joined: Mon Nov 01, 2010 6:09 pm

Re: Autospiegel restaureren

Post by Collector »

Wilf wrote:Ik vrees dat het zo RDW afkeur is omdat je minimaal twee spiegels moet hebben. Bovendien vind ik het zelf ook veiliger om iets te zien.

Sloper is misschien een optie maar dat gerookte look tegen glare en al donkerder hebben moderne spiegels meestal niet.
oude spiegel eraf, opplak/zuignap spiegel erin, RDW-tje doen, dan spul weer retour bouwen.
Rijlesserts hebben van die halfords oplakspiegeltjes
chevystan67
Posts: 1418
Joined: Thu Jan 17, 2008 8:51 pm

Re: Autospiegel restaureren

Post by chevystan67 »

mercury1970 wrote:Mooi zo laten; hoort bij de auto...... een vrouw van 85 laat je ook geen siliconentietjes aanmeten, toch ? :D
sommige wel :lol:


Image
thunderbuick
Posts: 2086
Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm

Re: Autospiegel restaureren

Post by thunderbuick »

Als je links en rechts een buitenspiegel hebt hoef je geen binnen spiegel.
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: Autospiegel restaureren

Post by watahyahknow »

het kan goed zijn dat de smoke in het glas zit met een normale spiegellaag er achter
er is tegenwoordig een backing die je kan spuiten :
[youtube]watch?v=fJdCMiAsr6c[/youtube]
adres aan het einde van het filmpje
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Autospiegel restaureren

Post by Wilf »

Die mirror in a can kon ik niet makkelijk vinden (verkoopadres) behalve een professionele set voor een groot oppervlakte en een professionele spuit e.d.

Inmiddels was het mij gelukt om de spiegel uit elkaar te halen en heb ik 65 jaar oude lagen stof weggehaald van het glas, dat was het smoked effect. Dit zat aan de binnenkant tussen het glas en de spiegel (er zit in de spiegel een stuk glas voor de nachtstand; zet je de spiegel op nachtstand dan zie je de reflecties van het glas). De spiegel zelf is echt in deplorabele staat, het zilver is verroest en bladdert eraf. Ik ga straks kijken of ik bij een glassnijder een op maat gesneden spiegel kan kopen en zet de boel dan weer in elkaar.
muddy bandit
Posts: 659
Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm

Re: Autospiegel restaureren

Post by muddy bandit »

Dus een nieuw spiegeltje erin, en dan een maandje ophangen in een rookcabine om het getinte effect ook weer terug te krijgen? :D

Maar mooi dat het op deze manier kan, is stukken goedkoper als opnieuw laten opdampen.
Pimpmeister
Posts: 1888
Joined: Thu Feb 05, 2004 12:48 pm

Re: Autospiegel restaureren

Post by Pimpmeister »

Er staan er meerdere op Ebay, waarvan 1 nieuwe reproductie voor 63 dollar.
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Autospiegel restaureren

Post by Wilf »

Zijn allemaal totaal niet zoals het model van 1949. Bovendien heb ik al een adres die een nieuw spiegeltje wil snijden voor €15,- :D
Post Reply