Buick GS 400 1969
Re: Buick GS 400 1969
Niet heel veel gebeurd laatste tijd. Nog met remsysteem bezig geweest. Achterremmen blokkeren vrij snel, vermoedelijk omdat de auto nog lang niet op gewicht is. Alles dubbel gecheckt en lijkt wel in orde. Dus nu eerst verder.
Deze week veel spul binnen gekregen. Vlotter voor benzinetank, kachel radiateur en wat kleine dingen. Het laatste om het motorisch in orde te krijgen. Ook revisiesetje voor carburateur.
Verder 3 banden. De 4e is nog kwijt, maar dat zal wel goed komen. Ik heb gekozen voor Vitour Galaxy R1. Reviews zijn wel positief, wordt beter beoordeeld dan Coopers. Het rubber voelt iig heel anders dan mijn oude bandjes. Ik ga het meemaken.
Deuren, kofferklep en motorkap komen binnenkort ook. Voorruit is te verkrijgen bij Tyra, maar daar moet ik nog langs. Plan is nu om vlot in elkaar te zetten zodat ik voor de winter nog een paar keer kan rijden en dan in de winter het interieur aan te pakken.
Deze week veel spul binnen gekregen. Vlotter voor benzinetank, kachel radiateur en wat kleine dingen. Het laatste om het motorisch in orde te krijgen. Ook revisiesetje voor carburateur.
Verder 3 banden. De 4e is nog kwijt, maar dat zal wel goed komen. Ik heb gekozen voor Vitour Galaxy R1. Reviews zijn wel positief, wordt beter beoordeeld dan Coopers. Het rubber voelt iig heel anders dan mijn oude bandjes. Ik ga het meemaken.
Deuren, kofferklep en motorkap komen binnenkort ook. Voorruit is te verkrijgen bij Tyra, maar daar moet ik nog langs. Plan is nu om vlot in elkaar te zetten zodat ik voor de winter nog een paar keer kan rijden en dan in de winter het interieur aan te pakken.
Re: Buick GS 400 1969
Binnenste deel heaterbox geïnstalleerd, nu kom ik erachter dat de ducting naar de ramen nog moet. En volgens mij gaat dat zo niet passen. Dus moet het weer los. Net als het spatbord wat weer los moet om de ventilator te bevestigen. Beetje jammer.
Wat ik wel weer voor elkaar heb, is het klokje. Dat heeft het nooit gedaan bij mij, maar nu kan ik er bij. Het was een kwestie van schoonmaken en smeren. Prachtige techniek. Het is geen quartz, maar een ouderwets opwind uurwerk, wat elektrisch wordt opgewonden middels contactpunten en een spoel. Zodra er contact wordt gemaakt worden de punten weer uit elkaar geduwd en zodoende wordt het klokje weer opgewonden.
Ik heb de nieuwe sending unit van de tank ook getest met de benzinemeter, dat werkt. Ook iets wat nooit heeft gewerkt bij mij.
Alle lampjes vervangen in het dashboard, morgen nog wat opfrissen en dan kan het weer in de auto.
Komend weekend kan ik redelijk wat tijd besteden aan de auto, volgende week in de avond, en daarna heb ik een week vrij om te klussen. Meters maken.
Wat ik wel weer voor elkaar heb, is het klokje. Dat heeft het nooit gedaan bij mij, maar nu kan ik er bij. Het was een kwestie van schoonmaken en smeren. Prachtige techniek. Het is geen quartz, maar een ouderwets opwind uurwerk, wat elektrisch wordt opgewonden middels contactpunten en een spoel. Zodra er contact wordt gemaakt worden de punten weer uit elkaar geduwd en zodoende wordt het klokje weer opgewonden.
Ik heb de nieuwe sending unit van de tank ook getest met de benzinemeter, dat werkt. Ook iets wat nooit heeft gewerkt bij mij.
Alle lampjes vervangen in het dashboard, morgen nog wat opfrissen en dan kan het weer in de auto.
Komend weekend kan ik redelijk wat tijd besteden aan de auto, volgende week in de avond, en daarna heb ik een week vrij om te klussen. Meters maken.
-
- Posts: 394
- Joined: Thu Jun 09, 2011 8:29 pm
Re: Buick GS 400 1969
Steady as she goes!!
gr
gr
Re: Buick GS 400 1969
Vandaag stoelen erin gezet, verlichting aan de bumper bevestigd, koplampen gemonteerd en nog wat andere dingen.
Stoelen bekleed ik eerst nog niet, dat komt later wel. Evenals vloerbedekking.
Die koplampen waren nog wel een dingetje. Ik heb nieuwe buckets besteld, maar ik heb niet de goede gekregen. Bij Rockauto stonden ze wel onder mijn model.
Alle schotels zijn bedoeld voor een specifieke plaats, linksbinnen, rechtsbuiten etc. De ronde inzet lampen kunnen daar ook maar op 1 manier in met nokjes. Links was correct maar rechts zaten ze een kwartslag gedraaid. Dus die heb ik aangepast en zitten nu wel recht.
Morgen de elektrische ramen achter erin zetten en kijken of ik hulp kan krijgen met montage van de achter bumper.
Stoelen bekleed ik eerst nog niet, dat komt later wel. Evenals vloerbedekking.
Die koplampen waren nog wel een dingetje. Ik heb nieuwe buckets besteld, maar ik heb niet de goede gekregen. Bij Rockauto stonden ze wel onder mijn model.
Alle schotels zijn bedoeld voor een specifieke plaats, linksbinnen, rechtsbuiten etc. De ronde inzet lampen kunnen daar ook maar op 1 manier in met nokjes. Links was correct maar rechts zaten ze een kwartslag gedraaid. Dus die heb ik aangepast en zitten nu wel recht.
Morgen de elektrische ramen achter erin zetten en kijken of ik hulp kan krijgen met montage van de achter bumper.
Re: Buick GS 400 1969
Te vroeg wakker, dus je hele topic voor de tweede keer helemaal doorgenomen. Wat gaaf hoe je het allemaal doet, en zeker zoveel respect voor je doorzettingsvermogen.
Het zal een enorme kick zijn om na zoveel jaar het sleuteltje weer om te draaien.
Succes verder
Het zal een enorme kick zijn om na zoveel jaar het sleuteltje weer om te draaien.
Succes verder
Re: Buick GS 400 1969
Volgens mij zijn dit de allerlaatste dingen die nog gespoten moesten worden:
Weer iets om af te vinken.
Gisteren even bij Tyra wezen kijken. Voorruit opgehaald:
Rechter spatbord weer losgehaald, ventilatorbak gemonteerd, spatbord weer vast gemaakt en bumper erop.
Komende week voorruit en achterruit erin plakken. De spuiter heeft aangegeven volgende week de deuren, motorkap en kofferklep te brengen.
Dan wielen uitlijnen en dan moet het lukken om voor de winter nog een paar ritjes te maken.
Ik heb nog niet alle raamrubbers, dus het moeten droge dagen zijn.
Weer iets om af te vinken.
Gisteren even bij Tyra wezen kijken. Voorruit opgehaald:
Rechter spatbord weer losgehaald, ventilatorbak gemonteerd, spatbord weer vast gemaakt en bumper erop.
Komende week voorruit en achterruit erin plakken. De spuiter heeft aangegeven volgende week de deuren, motorkap en kofferklep te brengen.
Dan wielen uitlijnen en dan moet het lukken om voor de winter nog een paar ritjes te maken.
Ik heb nog niet alle raamrubbers, dus het moeten droge dagen zijn.
Re: Buick GS 400 1969
Mooi hoor. Heb je al blauwe platen besteld?
GrG
GrG
Re: Buick GS 400 1969
Nee. Ik weet niet of dat mag. Formeel mag ik volgens mij niet eens kleine gele hebben, maar goed.
Ik vind blauw overigens niet eens mooi
Ik vind blauw overigens niet eens mooi
Re: Buick GS 400 1969
Alleen auto's van vóór 1978 mogen historische kentekenplaten hebben. Smaken verschillen. Maar een classieker met geel vind ik echt geen gezicht. Dat komt misschien om dat ik de overrgang meegemaakt heb in 1978. En toen vond ik het al afschuwelijk en .................
GrG
GrG
Re: Buick GS 400 1969
Hehe, toen bestond ik nog niet eens