Chevy 3100 bj 1950.
-
- Posts: 214
- Joined: Sun May 09, 2021 3:27 pm
Re: Chevy 3100 bj 1950.
Dit word in de alukozijnen wereld veel gebruikt, heten blindklinkmoeren.
Zijn in alle m en inch maten te krijgen, heb er alleen een speciale tang voor nodig, met een wisselbare kop voor de verschillende maten.
https://www.hbm-machines.com/nl/p/hbm-p ... ang-m5-m10
https://www.hbm-machines.com/nl/p/hbm-p ... ch-maten-1
Zijn in alle m en inch maten te krijgen, heb er alleen een speciale tang voor nodig, met een wisselbare kop voor de verschillende maten.
https://www.hbm-machines.com/nl/p/hbm-p ... ang-m5-m10
https://www.hbm-machines.com/nl/p/hbm-p ... ch-maten-1
Re: Chevy 3100 bj 1950.
Hoi allemaal,
En welkom op mijn blog. Weer wat klusjes gedaan om af te vinken. Maar ook onnodig veel tijd verspild met, wat we vermoedden, een storing of miscommunicatie tussen app en ventielenblok van de airride. de contollers op het lcd display werkte allemaal correct. De eerste controller deed niet wat er gevraagd werd. Dus alle doorgemeten, en de bevindingen op papier gezet, En getest wat wel een paar dagen gekost heeft. Tekeningen van de aansluitingen erbij en alles nagekeken en alles klopte. Wat de F*ck is er aan de hand. Nog een keer naar de tekening kijken en nog een keer en het maar niet snappen. En toen als donderslag bij heldere hemel constateer ik iets op de tekening !!!
Ik kon mezelf wel voor mn kop slaan! De generic controller communiceert niet juist met mijn geïnstalleerde V2 controller. Dus ik kan alleen de smart ride modus gebruiken. Zo dat probleem is ook weer uit de wereld wat me 5 dagen( is voor mij 2 weken verder) gekost heeft, dachten we. Dus toen aan de gang smart ride modus, die deed ook niet alles. All down en all up werkten niet zo als het hoorde. Alleen de voorkant ging omhoog en naar beneden wat te zien was op het display. Wat klopt er nu nog net niet, kijken met de power probe wat welk singaal door geeft. Tekening erbij en toen hadden we het snel door.
De all up toets boven het airbagit logo stuurt maar 2 kleppen aan en al down ook. Dus dat klopt problemen airride opgelost. All up en all down worden gewoon een preset ( toetsen in alle hoeken 1 t/m 4). Toen maar weer de overige electronica ingedoken. Een extra zekeringenkastje besteld voor onder de bank. Zo kan ik onder de bank toch even splitsen naar constant plus en plus via contact.
Onder het dashboard nog een verdeelblokje gemaakt voor mijn draden van het contact.
Een extra draad getrokken vanaf mijn contactblokje naar onder de bank. En aangesloten op het zekerings kastje. Toen weer een leuke uitdaging. Een startknop maken aangezien mijn contactslot enkel op contact kan en er een vloerstarter in zat. Nu een knopje onder de bank maken. En…. Ook via de bluetooth module laten lopen zodat ik de pickup kan starten via mijn telefoon. Wel zodanig dat ik eerst het contact aan moet zetten. En dat lukt me al via de telefoon. Even een relais er tussen bouwen om de spanning op de bluetooth module te ontzien. Startknopje met verlichting aansluiten en testen maar.
Power probe op de draad naar de startmotor en die geeft 0.0 volt aan.
Contact aan zetten startknop indrukken en ja hoor 14,7 volt.
Start knop los en de stroom gaat er weer af TOP. Contactsleutel weer naar 0. Ook via de telefoon even testen. Contact via de telefoon aan. Hoor een hoop gepiep. Dat is al een goed teken. Een hoop dingen die via het contact aan gaan. En nu de start toets op de telefoon en ook nu krijg ik 14,7 volt op de startmotordraad.
Ik wacht nog op een andere knop die ik in de loop van deze week hoop binnen te krijgen en dan kan installeren. Nu alle kabels opgeruimd en bij elkaar gebonden
Deksel er over en weekend houden.
Weekend … even rust of toch niet. Nu alles weer op orde is tot zo ver ook weer zin om er mee bezig te zijn. Ik had mijn deurpanelen al een paar keer bekleed met patronen maar kwam tot de ontdekking dat de lijm los begon te laten. En niet alleen bij de deurpanelen maar ook op de hemel en achter panneel. Alles weer van de panelen af. Poosje geleden al weer het achterpanneell gelijmd met andere contactlijm. Ook de deurpanelen gedaan zonder patroon oid. Dat beviel me nu niet meer en toch maar weer alles er af en opnieuw, mooi patroon weer aftekenen, frezen met met de bovenfrees van Dremel. En uitzagen met de decoupeerzaag.
Daarna aftekenen en insmeren met lijm
Even laten drogen ne dan plakken maar. Maar nu ….. wat is mooier de bovenste of de onderste.
Nog even geen idee. Misschien dat jullie je mening kunnen geven ? Ik nijg naar de bovenste. Of is less is more en dan de onderste. Dubio’s, lastig als je al psychische klachten heb.maar doe het wel mezelf aan. Ik hoor het wel of jullie zien het wel wat het geworden is.
Tot zo ver maar weer en tot de volgende.
Laterr
En welkom op mijn blog. Weer wat klusjes gedaan om af te vinken. Maar ook onnodig veel tijd verspild met, wat we vermoedden, een storing of miscommunicatie tussen app en ventielenblok van de airride. de contollers op het lcd display werkte allemaal correct. De eerste controller deed niet wat er gevraagd werd. Dus alle doorgemeten, en de bevindingen op papier gezet, En getest wat wel een paar dagen gekost heeft. Tekeningen van de aansluitingen erbij en alles nagekeken en alles klopte. Wat de F*ck is er aan de hand. Nog een keer naar de tekening kijken en nog een keer en het maar niet snappen. En toen als donderslag bij heldere hemel constateer ik iets op de tekening !!!
Ik kon mezelf wel voor mn kop slaan! De generic controller communiceert niet juist met mijn geïnstalleerde V2 controller. Dus ik kan alleen de smart ride modus gebruiken. Zo dat probleem is ook weer uit de wereld wat me 5 dagen( is voor mij 2 weken verder) gekost heeft, dachten we. Dus toen aan de gang smart ride modus, die deed ook niet alles. All down en all up werkten niet zo als het hoorde. Alleen de voorkant ging omhoog en naar beneden wat te zien was op het display. Wat klopt er nu nog net niet, kijken met de power probe wat welk singaal door geeft. Tekening erbij en toen hadden we het snel door.
De all up toets boven het airbagit logo stuurt maar 2 kleppen aan en al down ook. Dus dat klopt problemen airride opgelost. All up en all down worden gewoon een preset ( toetsen in alle hoeken 1 t/m 4). Toen maar weer de overige electronica ingedoken. Een extra zekeringenkastje besteld voor onder de bank. Zo kan ik onder de bank toch even splitsen naar constant plus en plus via contact.
Onder het dashboard nog een verdeelblokje gemaakt voor mijn draden van het contact.
Een extra draad getrokken vanaf mijn contactblokje naar onder de bank. En aangesloten op het zekerings kastje. Toen weer een leuke uitdaging. Een startknop maken aangezien mijn contactslot enkel op contact kan en er een vloerstarter in zat. Nu een knopje onder de bank maken. En…. Ook via de bluetooth module laten lopen zodat ik de pickup kan starten via mijn telefoon. Wel zodanig dat ik eerst het contact aan moet zetten. En dat lukt me al via de telefoon. Even een relais er tussen bouwen om de spanning op de bluetooth module te ontzien. Startknopje met verlichting aansluiten en testen maar.
Power probe op de draad naar de startmotor en die geeft 0.0 volt aan.
Contact aan zetten startknop indrukken en ja hoor 14,7 volt.
Start knop los en de stroom gaat er weer af TOP. Contactsleutel weer naar 0. Ook via de telefoon even testen. Contact via de telefoon aan. Hoor een hoop gepiep. Dat is al een goed teken. Een hoop dingen die via het contact aan gaan. En nu de start toets op de telefoon en ook nu krijg ik 14,7 volt op de startmotordraad.
Ik wacht nog op een andere knop die ik in de loop van deze week hoop binnen te krijgen en dan kan installeren. Nu alle kabels opgeruimd en bij elkaar gebonden
Deksel er over en weekend houden.
Weekend … even rust of toch niet. Nu alles weer op orde is tot zo ver ook weer zin om er mee bezig te zijn. Ik had mijn deurpanelen al een paar keer bekleed met patronen maar kwam tot de ontdekking dat de lijm los begon te laten. En niet alleen bij de deurpanelen maar ook op de hemel en achter panneel. Alles weer van de panelen af. Poosje geleden al weer het achterpanneell gelijmd met andere contactlijm. Ook de deurpanelen gedaan zonder patroon oid. Dat beviel me nu niet meer en toch maar weer alles er af en opnieuw, mooi patroon weer aftekenen, frezen met met de bovenfrees van Dremel. En uitzagen met de decoupeerzaag.
Daarna aftekenen en insmeren met lijm
Even laten drogen ne dan plakken maar. Maar nu ….. wat is mooier de bovenste of de onderste.
Nog even geen idee. Misschien dat jullie je mening kunnen geven ? Ik nijg naar de bovenste. Of is less is more en dan de onderste. Dubio’s, lastig als je al psychische klachten heb.maar doe het wel mezelf aan. Ik hoor het wel of jullie zien het wel wat het geworden is.
Tot zo ver maar weer en tot de volgende.
Laterr
-
- Posts: 394
- Joined: Thu Jun 09, 2011 8:29 pm
Re: Chevy 3100 bj 1950.
IK zou de onderste doen want idd "less is more".
gr
gr
Re: Chevy 3100 bj 1950.
Hoi allemaal en welkom terug op mijn blog.
Het word hem geen van twee. Heb nog een andere variant. Ik had namelijk de armsteun even vergeten. Dus het grote gedeelte ingekort zodat de armsteun netjes op het paneel past en nog een klein hoekje gemaakt voor opvulling. Dus zo gaat ie worden
Zaterdag maar eens gaan beplakeen met het kunstleer en kijken hoe het eindresultaat word!
Tot de volgende en laterrrrrtrrr
Het word hem geen van twee. Heb nog een andere variant. Ik had namelijk de armsteun even vergeten. Dus het grote gedeelte ingekort zodat de armsteun netjes op het paneel past en nog een klein hoekje gemaakt voor opvulling. Dus zo gaat ie worden
Zaterdag maar eens gaan beplakeen met het kunstleer en kijken hoe het eindresultaat word!
Tot de volgende en laterrrrrtrrr
Re: Chevy 3100 bj 1950.
Ik ben benieuwd naar de beklede variant.
Re: Chevy 3100 bj 1950.
Ja ik vind ze ook mooi.
Re: Chevy 3100 bj 1950.
Ik zie liever zwart met rood stiksel.
Re: Chevy 3100 bj 1950.
Nice work zeg, met deze lijm blijft het leer wel vastzitten? nog even en je kunt gaan shinen met deze auto. Of heb je medicatie voor je psychische klachten waardoor dit nog niet mogelijk is? Ben zelf 2 jaar depressief geweest en was dat een No Go. Nu rijklaar maken met de v8 motor!? Heel veel s6
Re: Chevy 3100 bj 1950.
Bedankt voor je compliment Daan. Ik had lorazepam. Maar daar ben ik alweer een poos van af. Heb nog wel medicatie maar daar mag ik mee rijden. Nu idd rijklaar gaan maken. Moet nog wel een hoop gebeueren. Maar houd jullie op de hoogte.Daan1962 wrote: ↑Thu Nov 23, 2023 7:29 am Nice work zeg, met deze lijm blijft het leer wel vastzitten? nog even en je kunt gaan shinen met deze auto. Of heb je medicatie voor je psychische klachten waardoor dit nog niet mogelijk is? Ben zelf 2 jaar depressief geweest en was dat een No Go. Nu rijklaar maken met de v8 motor!? Heel veel s6
Re: Chevy 3100 bj 1950.
Hoi allemaal,
En welkom terug op mijn blog. Verder gaan met het technische gedeelte is een feit. Namelijk bepalen van de schobrekers. Hiervoor moet ik wel de toekomstige velg en bandenmaat weten. Heb al wel wat uitgezocht. Namelijk dit.
Maar voor ik dit aanschaf toch maar testen met een goedkopere oplossing. En een oplossing wat ik weer relatief makkelijk kan verkopen. Ik heb namelijk dit voor tijdelijk aangeschaft
Een 17” breedset van BMW.( BMW heeft namelijk bijna de zelfde steek als die van chevrolet, namelijk 5x120 en chevrolet heeft 5x120.650). Met voor een ET waarde van 20 en J8 en achter ET 20 J9. Ik wil met de toekomstige set naar ET0, voor 17” 8J en achter 18”9J. Alleen de bandenmaat die op de breedset zit klopt niet met wat ik wil. Voor wil ik 225/55/r17
Maar daar ligt nu 225/45/r17 op. Achter het zelfde verhaal ligt nu 245/40/r17 op en wil naar 245/50/r18. Dus op marktplaats zoeken naar de juiste bandenmaat. Ik moest er alleen rekening mee houden dat achter nu 17” is dus een hogere band opzoeken. Namelijk 245/55/r17. Dan komt de omvang van de band nagenoeg over een met de toekomstge bandenmaat. Dus maar zoeken op marktplaats. Na even gezocht te hebben op de bandenmaat de juiste banden gevonden en ook bij 1 bedrijf uit Veghel. Die hebben e banden verstuurd via dpd. Even wachten op de juiste banden.
Ondertussen moeten de wielnaven tijdelijk aangepast worden om een ET van 0 te kunnen testen. Dat betekent dus dat de velg 20 mm naat buiten moet. Dat betekent dus ook dat de b outen die in de naaf zitten te kort zijn. Dus dat word de bouten er uit tikken.
Even met een oude moer erop om de draad niet te beschadigen en tikken maar. Dit gaat relatief simpel en heb ze er dus ook zo uit liggen.
Nu even wat langere bouten in de naaf bevestigen
Dan nog even een stel ringen en een moer om op de juiste maat te komen en de boel vast te zetten
Naafje weer op de as monteren
Remklauwen monteren
Even vast een voorproefje hoe het uitkomt met het wiel.
Toch ook maar even het neusje er op om een beeld te krijgen en kijken of het een beetje past,
Zo dit past voor nu in ieder geval. Op de laagste stand van de airride is sturen niet meer mogelijk, maar daar ga ik toch niet mee rijden. Ik heb nog iets ruimte over tussen scherm en band. Nu ik dit weet kan het neusje er weer af. Het passen en meten van de schokbrekers kan beginnen. De steunen die meegeleverd zijn moeten ook aangepast worden. Dus die maar vast in grove lijnen slijpen met voldoende marge om hem te kunnen finetunen.
Van blik een steuntje gemaakt voor op de onderste draagarm. Het steuntje op de draagarm zet ik tijdelijk even vast met een schroefjeen zo gaan we de eerste test uitvoeren.
Dan het wiel dicht draaien en kijken of er ruimte is of dat we toch het een en ander aan moeten passen.
Helaas. Van boven ziet het er goed uit maar onder aan loopt de remklauw tegen de steun aan. Dus er moet nog wat veranderd worden, Ik ben vast begonnen met een definitief steuntje maar een simpelere uitvoering dan die van blik. Maak gewoon een steuntje van een U profiel, beetje slijpen en boren. En aan 1 kant een draad er in tappen zodat ik ruimte kan besparen door geen moer er achter te hoeven gebruiken.
En daar zijn ook de juiste banden afgeleverd door de dpd. Dus dat word het volgende klusje, de huidige banden er af draaien en de juiste banden monteren. Handig dat di allemaal kan bij JBG.
Ik ga jullie weer op de hoogte houden. Tot de volgende en laterrrrrrrrrrr
En welkom terug op mijn blog. Verder gaan met het technische gedeelte is een feit. Namelijk bepalen van de schobrekers. Hiervoor moet ik wel de toekomstige velg en bandenmaat weten. Heb al wel wat uitgezocht. Namelijk dit.
Maar voor ik dit aanschaf toch maar testen met een goedkopere oplossing. En een oplossing wat ik weer relatief makkelijk kan verkopen. Ik heb namelijk dit voor tijdelijk aangeschaft
Een 17” breedset van BMW.( BMW heeft namelijk bijna de zelfde steek als die van chevrolet, namelijk 5x120 en chevrolet heeft 5x120.650). Met voor een ET waarde van 20 en J8 en achter ET 20 J9. Ik wil met de toekomstige set naar ET0, voor 17” 8J en achter 18”9J. Alleen de bandenmaat die op de breedset zit klopt niet met wat ik wil. Voor wil ik 225/55/r17
Maar daar ligt nu 225/45/r17 op. Achter het zelfde verhaal ligt nu 245/40/r17 op en wil naar 245/50/r18. Dus op marktplaats zoeken naar de juiste bandenmaat. Ik moest er alleen rekening mee houden dat achter nu 17” is dus een hogere band opzoeken. Namelijk 245/55/r17. Dan komt de omvang van de band nagenoeg over een met de toekomstge bandenmaat. Dus maar zoeken op marktplaats. Na even gezocht te hebben op de bandenmaat de juiste banden gevonden en ook bij 1 bedrijf uit Veghel. Die hebben e banden verstuurd via dpd. Even wachten op de juiste banden.
Ondertussen moeten de wielnaven tijdelijk aangepast worden om een ET van 0 te kunnen testen. Dat betekent dus dat de velg 20 mm naat buiten moet. Dat betekent dus ook dat de b outen die in de naaf zitten te kort zijn. Dus dat word de bouten er uit tikken.
Even met een oude moer erop om de draad niet te beschadigen en tikken maar. Dit gaat relatief simpel en heb ze er dus ook zo uit liggen.
Nu even wat langere bouten in de naaf bevestigen
Dan nog even een stel ringen en een moer om op de juiste maat te komen en de boel vast te zetten
Naafje weer op de as monteren
Remklauwen monteren
Even vast een voorproefje hoe het uitkomt met het wiel.
Toch ook maar even het neusje er op om een beeld te krijgen en kijken of het een beetje past,
Zo dit past voor nu in ieder geval. Op de laagste stand van de airride is sturen niet meer mogelijk, maar daar ga ik toch niet mee rijden. Ik heb nog iets ruimte over tussen scherm en band. Nu ik dit weet kan het neusje er weer af. Het passen en meten van de schokbrekers kan beginnen. De steunen die meegeleverd zijn moeten ook aangepast worden. Dus die maar vast in grove lijnen slijpen met voldoende marge om hem te kunnen finetunen.
Van blik een steuntje gemaakt voor op de onderste draagarm. Het steuntje op de draagarm zet ik tijdelijk even vast met een schroefjeen zo gaan we de eerste test uitvoeren.
Dan het wiel dicht draaien en kijken of er ruimte is of dat we toch het een en ander aan moeten passen.
Helaas. Van boven ziet het er goed uit maar onder aan loopt de remklauw tegen de steun aan. Dus er moet nog wat veranderd worden, Ik ben vast begonnen met een definitief steuntje maar een simpelere uitvoering dan die van blik. Maak gewoon een steuntje van een U profiel, beetje slijpen en boren. En aan 1 kant een draad er in tappen zodat ik ruimte kan besparen door geen moer er achter te hoeven gebruiken.
En daar zijn ook de juiste banden afgeleverd door de dpd. Dus dat word het volgende klusje, de huidige banden er af draaien en de juiste banden monteren. Handig dat di allemaal kan bij JBG.
Ik ga jullie weer op de hoogte houden. Tot de volgende en laterrrrrrrrrrr
Re: Chevy 3100 bj 1950.
Hoi allemaal,
En welkom terug op mijn blog. Na de banden te hebben gewisseld was het passen en meten van de schokbreker pas echt begonnen, Toch nog iets minder ruimte dan gedacht. De bolling van de zijwangen is groter dan de vorige banden die er op zaten. Maar dat maakt de uitdaging alleen maar groter. Je moet best met een hoop factoren rekening houden. Dat het met inveren niet het chassis raakt. Dat je wat speling hebt met in veren en uitveren met de cilinder, dus dat je niet op de maximale uitersten zit, Dat met de maximale stuuruitslag de remklauwen en de band niet geraakt worden. Dat de draaipunten van de schokbreker op de draagarm en van de draagarm evenwijdig zijn. Na dat uitgedokterd te hebben, hebben we de plek van de steunen afgetekend. Na een beetje ruimte gemaakt te hebben hebben we de steunen wat vast gepikt op de beoogde plekken.
Toen maar aan het testen gegaan. En dan is het fijn dat je de airride met je telefoon kan bedienen. Dan kun je bij de schokbrekers blijven staan en met pulsjes de airride laten zakken en omhoog laten gaan. Maar goed dat we hem niet definitief gelast hadden. Hij moest toch wat aangepast worden. Na nog een poging en testen blijkt dat we nu wel goed zitten. Nu we dit weten kan de andere kant ook net zo gemaakt worden. Ook deze kant pikken we vast.
Zo die zitten voor nu even vast.
De volgende stap gaan we de draagarmen weghalen en het chassis leeg halen ( hoogterijsensoren, luchtslangen van de airride luchtbalgen en dergelijke), dan kunnen we de boel aflassen, afwerken en in de verf zetten.
Kijk er naar uit om jullie weer op de hoogte te ouden. Dat betekent dat we goede stappen maken.
Tot de volgende en laterrrrrr
En welkom terug op mijn blog. Na de banden te hebben gewisseld was het passen en meten van de schokbreker pas echt begonnen, Toch nog iets minder ruimte dan gedacht. De bolling van de zijwangen is groter dan de vorige banden die er op zaten. Maar dat maakt de uitdaging alleen maar groter. Je moet best met een hoop factoren rekening houden. Dat het met inveren niet het chassis raakt. Dat je wat speling hebt met in veren en uitveren met de cilinder, dus dat je niet op de maximale uitersten zit, Dat met de maximale stuuruitslag de remklauwen en de band niet geraakt worden. Dat de draaipunten van de schokbreker op de draagarm en van de draagarm evenwijdig zijn. Na dat uitgedokterd te hebben, hebben we de plek van de steunen afgetekend. Na een beetje ruimte gemaakt te hebben hebben we de steunen wat vast gepikt op de beoogde plekken.
Toen maar aan het testen gegaan. En dan is het fijn dat je de airride met je telefoon kan bedienen. Dan kun je bij de schokbrekers blijven staan en met pulsjes de airride laten zakken en omhoog laten gaan. Maar goed dat we hem niet definitief gelast hadden. Hij moest toch wat aangepast worden. Na nog een poging en testen blijkt dat we nu wel goed zitten. Nu we dit weten kan de andere kant ook net zo gemaakt worden. Ook deze kant pikken we vast.
Zo die zitten voor nu even vast.
De volgende stap gaan we de draagarmen weghalen en het chassis leeg halen ( hoogterijsensoren, luchtslangen van de airride luchtbalgen en dergelijke), dan kunnen we de boel aflassen, afwerken en in de verf zetten.
Kijk er naar uit om jullie weer op de hoogte te ouden. Dat betekent dat we goede stappen maken.
Tot de volgende en laterrrrrr